Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@23:22:51 GMT

پاسخ کتبی اتحادیه اروپا و ناتو به پیام لاوروف

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۰۹۵۶

پاسخ کتبی اتحادیه اروپا و ناتو به پیام لاوروف

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که طبق تصمیم متفق القول کشورهای عضو این سازمان، نامه‌ای به وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پیام کتبی وی ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه طی هفته گذشته در پیام‌های کتبی برای وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی، مواضع اصولی مسکو در قبال مسائل امنیتی اروپا و تعهدات طرفین در قبال اصل تضمین امنیت برابر و غیرقابل تقسیم برای همه کشورهای این قاره را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف پیش از این هشدار داده بود که اگر کشورهای غربی درخواست‌های امنیتی مسکو را نادیده بگیرند، روسیه مجبور به اتخاذ تدابیری تلافی جویانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تماس فرمانده آمریکایی و همتای بلاروسی درباره امنیت اروپا

ضمن اینکه رهبران آلمان، فرانسه و لهستان نیز روز چهارشنبه پس از مذاکرات سه‌جانبه در برلین در ترکیب موسوم به «مثلث وایمار»، با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که مقامات برلین، پاریس و ورشو از مسکو می‌خواهند تا گفت‌وگوهای اصولی درباره مسائل امنیتی در اروپا را آغاز کرده و به کاهش وخامت اوضاع پیرامون اوکراین کمک کند.

خبرگزاری «نووستی» امروز جمعه گزارش داد، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه پیشنهاد ادامه گفت وگوها برای تقویت امنیت برای تمامی کشورها را ارائه داده است.

بورل گفت: «امروز (پنجشنبه) بر اساس تصمیم متفق القول تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، نامه‌ای به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به پیام کتبی وی به هر یک از آنها در تاریخ ۲۸ ژانویه ارسال کردم. این نامه به موضوعات مطرح شده توسط وزیر لاوروف پرداخته و پیشنهاد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برای ادامه گفت وگو با طرف روسی در خصوص تلاش برای یافتن راه‌هایی برای بهبود امنیت برای همه کشورها را مورد تایید قرار داده است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا افزود که اتحادیه اروپا دارای یک سیاست خارجی و امنیتی مشترک است که هدف از آن این است که در همه موضوعات مورد علاقه مشترک با یکدیگر تصمیم گیری شود. این موضع گیری همچنین در خصوص پاسخ به نامه وزیر امور خارجه روسیه که محتوای آنها باید توسط کشورهای اتحادیه اروپا تعیین شود نیز صدق می کند تا اتفاق نظر و مواضع مشترک کشورهای عضو را مورد تایید قرار دهد.

پیش از این، روز گذشته "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو نیز اعلام کرد که نامه‌ای به سرپرست وزارت امور خارجه روسیه ارسال و از وی دعوت کرده است تا مجموعه‌ای از نشست‌ها را در چارچوب شورای روسیه-ناتو ادامه دهد. استولتنبرگ بار دیگر از مسکو خواسته یا «تجاوز» به اوکراین را متوقف کرده و موضوع را از طریق دیپلماسی حل و فصل کند و در غیر این صورت، خود را برای اعمال تحریم‌های شدیدالحن آماده کند. دبیرکل ناتو تهدید کرد که در صورت نادیده گرفته شدن این پیشنهاد از سوی طرف روسی، نیروهای نظامی مضاعفی را به شرق اروپا اعزام خواهد کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت ناتو اتحادیه اروپا سرگئی لاوروف مسکو ورشو آلمان لهستان جوزپ بورل پاریس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت امور خارجه روسیه وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه