Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@18:39:39 GMT

انتقاد شدید خانه کارگر یزد از دولت رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۰۹۶۷

انتقاد شدید خانه کارگر یزد از دولت رئیسی

آفتاب‌‌نیوز :

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد گفت: هنگامی که معاون وزیرکار در مقابل دوربین صداوسیما و چشم مردم اعلام می‌کند که خط فقر ۴ میلیون تومان است و با اصرار بیهوده از این ادعای خود دفاع می‌کند، باید فاتحه وزارت کار را بخوانیم.

علی دهقانی (دبیر اجرایی خانه کارگر یزد) با ابراز تاسف شدید از به‌کارگیری نیرو‌های ناکارآمد، ناآگاه و ناتوان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه افرادی در وزارت کار روی کار آمده‌اند که نگاه کمیته امدادی دارند و درک درستی از تعاون، اشتغال و حل مسائل کارگری و کارفرمایی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دهقانی با انتقاد از آمار‌هایی که از سوی مسئولان وزارت کار اعلام می‌شود، گفت: هنگامی که معاون وزیرکار در مقابل دوربین صداوسیما و چشم مردم اعلام می‌کند که خط فقر ۴ میلیون تومان است و با اصرار بیهوده از این ادعای خود دفاع می‌کند، باید فاتحه وزارت کار را بخوانیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود گستردگی وظایف و مسولیتها، در وزارت کار نگاه تخصصی وجود ندارد، گفت: افرادی در این وزارتخانه عریض و طویل و البته تخصصی به کار گرفته شده‌اند که با چالش‌های کارگر و کارفرما بیگانه هستند، اشتغال‌زایی را متوجه نمی‌شوند و بسیاری موارد دیگر که انتخاب‌ها و انتصاب‌ها را زیر سوال برده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با انتقاد از ادعای ایجاد شغل با یک میلیون تومان گفت: وقتی از اشتغال‌زایی و فرصت شغلی درک درستی وجود نداشته باشد، عالی‌ترین مقام مسئول وزارت کار اعلام می‌کند با یک میلیون تومان هم می‌شود شغل ایجاد کرد.

وی نسبت به تبعات اظهارات غیرکارشناسانه و اعلام عدد و ارقام غیرمنطقی از سوی دولتمردان هشدار داد و گفت: هنگامی که یک وزیر یا معاون وزیر از اعداد و ارقامی سخن می‌گویند که با واقعیت‌ها بیگانه است، مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه که با سختی و مشقت زندگی خود را می‌گذرانند، از وجود چنین مدیران ناآگاهی احساس ناامیدی می‌کنند.

دهقانی با اعلام اینکه بر اساس آمار‌های موجود، بیش از ۶۰درصد جامعه زیر خط فقر قرار دارند، گفت: بسیار جای تاسف دارد که معاون وزیر کار معتقد است با ۴ میلیون تومان می‌توان زندگی کرد، در صورتی که ۴ میلیون تومان هزینه‌های نیمی از روز‌های ماه را تامین نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، هیچ تحولی در عرصه تولید، اشتغال و روابط کارگر و کارفرما به وجود نیامده است، گفت: شرایط بحرانی امروز ناشی از مدیران ناکارآمد و مدیریت اتوبوسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد خطاب به رئیس‌جمهور گفت: چرا افراد ناآگاه، ناتوان و نامطلع را روی کار می‌آورید؟ آیا نمی‌دانید مدیر ناکارآمد و ناآگاه، عملکرد تمام دولت را زیر سوال می‌برد؟

وی گفت: در شرایطی که بحران‌های جدی بنگاه‌های اقتصادی، تولید و اشتغال را فرا گرفته، باید افرادی مسلط و آگاه روی کار می‌آمدند، اما امروزه افرادی سر کار آمده‌اند که با آمارسازی‌های غیر واقعی و اظهارات غیرکارشناسانه، روح و روان جامعه را تخریب می‌کنند و باعث ناامیدی مردم می‌شوند.

دهقانی خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: کاش با کسانی که شناخت درستی از رابطه کارگر و کارفرما، تولید و بنگاه اقتصادی دارند، مشورت می‌کردید و از آن‌ها می‌خواستید مدیرانی توانمند و کارآمد را به شما معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خانه کارگر یزد دولت رئیسی ۴ میلیون تومان وزارت کار روی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، رئیس دولت سیزدهم همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901429

دیگر خبرها

  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از تغییر نام این باشگاه
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس