Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسکن با بیان این‌که شهرهای جدید در جذب جمعیت کلانشهرها موفق نبودند، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد مهاجرت ساکنان شهرهای جدید به حاشیه کلانشهرها بوده‌ایم. - اخبار اقتصادی -

محمدرضا عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص برنامه ساخت بیش از 600 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: اگر بتوانیم زیرساخت‌های موردنیاز از جمله حمل‌ونقل را در شهرهای جدید فراهم کنیم می‌توان به جذب جمعیت در این شهرها با توجه به برنامه ساخت مسکن امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این‌باره به مثالی اشاره کرد و ادامه داد: روند جمعیت‌پذیری شهر جدید پرند تا سال‌های سال متوقف بود. در سه سال اخیر که ما با یک رشد لگاریتمی اجاره‌بها در شهر تهران مواجه بودیم برخی افراد مجبور به اسکان در این شهر شدند.

وی افزود: اما در شهر جدید اندیشه که با توجه به فاصله کمتری که -با کلانشهر تهران- دارد هزینه‌های جابجایی کمتر است سال‌ها پیش این شهر در جمعیت‌پذیری موفق بود.

وی یادآور شد: همین مسئله را در شهر جدید هشتگرد داریم. علیرغم اینکه قرار بود بخش بزرگی از سرریز جمعیت کرج جذب این شهر شود و بخشی از کسانی که در واحدهای تولیدی که در هشتگرد، نظرآباد یا حتی آبیک اشتغال دارند را در خودش جای بدهد، اما همچنان در دستیابی به این هدف ناموفق بوده است.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش بزرگی از مسکن‌هایی که در قالب طرح‌های قبلی ساخته شده در حال حاضر خالی از سکنه است حتی یک فشار مضاعفی در شهر قدیم هشتگرد داریم و شهر جدید در این زمینه نتوانسته ایفای نقش بکند.

عبدلی با تاکید بر این‌که بخشی از دلایل عدم موفقیت شهرهای جدید در جذب جمعیت مربوط به زیرساخت‌هاست، گفت: بخش عمده این مشکل مربوط به خدمات روبنایی است. یکی از معضلات برخی از ساکنان قبلی شهر جدید هشتگرد که آنجا را ترک کرده‌اند حیوانات ولگرد و یک بخش آسیب‌های اجتماعی بوده که در این شهر به‌صورت جدی حاکم بوده است.

وی اضافه کرد: این مسئله را در شهر جدید پرند هم مشاهده کرده‌ایم. خیلی از ساکنان، این شهر را ترک کرده‌اند.  در واقع حاضر شدند در واحد مسکونی کوچک‌تری در حاشیه تهران اسکان پیدا بکنند ولی حاضر نبودند که در برخی از مناطق شهر جدید پرند اسکان پیدا کنند. مهم‌ترین دلیل این مهاجرت ضعف خدمات روبنایی بوده است.

وی با اشاره به این‌که گرچه قرار است اعتباراتی به صندوق ملی مسکن تخصیص یابد اما در کوتاه مدت نمی‌توان مشکلات زیرساختی شهرهای جدید را برطرف کرد، افزود: بهتر است در مناطقی که از توان جمعیت‌پذیری برخوردار هستند ابتدا طرح روی آنها متمرکز بشود تا بتواند به آن تاثیرگذاریش برسد وگرنه شاید مثل طرح‌های قبلی در کوتاه‌مدت یک انتظاراتی ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسکن مهر پرند مسکن مهر اندیشه مسکن مهر هشتگرد مسکن مهر پرند مسکن مهر اندیشه مسکن مهر هشتگرد شهرهای جدید جذب جمعیت شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند صبح دوشنبه در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگران در تأمین مسکن، اراضی قابل واگذاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بر اساس معرفی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر به خانواده‌های شاهد و ایثارگر واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زمین را بر اساس ضوابط بنیاد مسکن و دستورالعمل‌های مربوطه به خانواده‌های شاهد و ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن مقاوم بر روی اراضی مسکونی، تسهیلات مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

کد خبر 6097902

دیگر خبرها

  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید