Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش‎ها نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت مسکن به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است. طی سه ماه گذشته نرخ رشد ماهیانه قیمت مسکن در تهران به تدریج ۱.۲ درصد، ۱.۸ درصد و ۱.۱ درصد بوده و رشد سالیانه آن به ۲۰ درصد رسیده است؛ در حالی که نرخ افزایش سالیانه قیمت در ماههای دی سه سال گذشته به ترتیب ۹۱، ۴۱ و ۹۹ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با وجود آنکه میزان بازدهی بازار مسکن در یک سال گذشته حدود ۲۰ درصد بوده، این رقم برای بازار ارز ۸ درصد و برای سکه ۴.۲ درصد بوده است. همین مساله در ترغیب برخی افراد برای خرید ملک تاثیرگذار بود.

کارشناسان معتقدند طی ۳۰ سال گذشته بازار مسکن یکی از کم‌ریسک‌ترین بازارها بوده و به همین دلیل زمانی که ریسک بازارهای دیگر در پی نوسانات اقتصادی افزایش پیدا می‌کند، تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن بالا می‌رود. به نظر می‎رسد افزایش تمایل برای خرید در ماههای اخیر نیز ناشی از همین مساله باشد؛ چرا که طرف تقاضا قصد دارد خود را در برابر انتظارات تورمی مصون نگه دارد. حتی کاهش احتمالی قیمت مسکن در آینده می‌تواند به نوعی منعکس کننده شرایط عمومی اقتصاد باشد. بنابراین نگرانی بابت خرید ملک وجود ندارد.

مصطفی‌قلی خسروی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک ـ با بیان اینکه مسکن یک دارایی امن محسوب می‌شود گفت: عبارات و جملات معروفی درخصوص ارزشمندی زمین و مسکن وجود دارد. مثلا می‌گویند «خانه را بخر پنج سال نگه دارد، بعد از آن خانه تو را ۵۰ سال نگه می‌دارد». یا «زمین بخر که دزد روی آن راه برود اما نتواند آن را بدزدد». جمله معروف دیگری می‌گوید «اگر مسکن را گران بفروشی، ارزان فروخته‌ای و اگر گران بخری، ارزان خریده‌ای». این عبارات از یک طرف امن بودن کالایی به نام مسکن را نشان می‌دهد و از طرف دیگر حاوی این نکته است که ملک همواره سپری در برابر انتظارات تورمی است.

خسروی درباره پیش‌بینی آینده بازار مسکن در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: اگر ثبات بازارهای موازی مسکن که هم اکنون وجود دارد ادامه پیدا کند، مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و از طرف دیگر دولت بتواند طرح احداث چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده را به نتیجه برساند شاهد آرامش بازار مسکن خواهیم بود و نگرانی بابت رشد قیمت وجود ندارد. کما اینکه در یک سال گذشته تورم بازار مسکن تقریبا صفر بوده و پیش‌بینی ما این است که در سال آینده ثبات نسبی این بازار ادامه پیدا کند.

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1601411

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن تهران بازار مسکن سال گذشته قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۵۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان (۲.۴۷ درصد) افزایش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۰۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۰۵۵ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰۰ تومانی (۲.۴۷ درصد) به ۴,۱۵۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۱۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۴.۷۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403