Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران بوندسلیگا برای برگرداندن جذابیت به این لیگ، به فکر تغییر فرمت این مسابقات هستند

در این هفته نامه که از این بعد هر هفته منتشر خواهد شد، قصد داریم که به اتفاقات و حواشی جالب بوندسلیگا آلمان بپردازیم. 

اختصاصی طرفداری؛ خروج کوفت از بحران، ادامه روند منفی گلادباخ با هوتر، جنجال های تغییر فرمت بوندسلیگا، نقل و انتقالات بوندسلیگا در پنجره نیم فصل، نگاهی داریم به حواشی و نتایج هفته بیست و یکم بوندسلیگا، بوندسلیگا 2:

کلن 1-0 فرایبورگ

اشتفان بائورمگارت در این بازی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نمی توانست تیم خود را از کنار زمین هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هدایت تیمش مقابل فرایبورگ را تمام و کمال به دستیارش آندره پاولاک واگذار کرد. پاولاک در نشست خبری پیش از بازی اعلام کرده بود در طول بازی هیچ تماسی با بائومگارت نخواهد داشت. حال به نظر می رسد که اعتماد بائومگارت به دستیارش بی نتیجه نماند و آن ها توانستند فرایبورگ را شکست بدهند. کلن با گل آنتونی مودست ستاره این فصل کلن در دقیقه 23 توانست از فرایبورگ پیش بیفتد. مودست با این گل، تعداد گل هایش در بوندسلیگا را به عدد 14 رساند. در ادامه بازی نیز شوابه دروازه بان کلن با درخشش خود مانع از گلزنی شاگردان استرایش شد. هر چند که رولاند سالای توانست دروازه شوابه را باز کند اما این گل آفساید بوده و توسط VAR مردود اعلام شد. کلن با این پیروزی با توجه به باخت تیم هایی مانند لایپزیش و هوفنهایم توانست از رده هشتم جدول به فاصله 1 امتیازی فرایبورگ و رده ششم جدول برسد. 

 آگزبورگ 2-0 یونیون برلین

در دقیقه  16 میشائیل گریگوریچ با اشتباه مضحکانه آندریاس لوته دروازه بان یونیون برلین، توانست گل اول آگزبورگ را به ثمر برساند. آگزبورگ در ادامه به فشار روی یونیون ادامه داده و در نیمه دوم آندره هان در دقیقه 59 با یک ضربه زیبا گل دوم آگزبورگ را نیز به ثمر می رساند. آگزبورگ در این بازی از طریق ضد حمله ها بسیار برلینی ها مورد آزار قرار دارد. شاگردان فیشر در این بازی عملکرد خوبی از خود ارائه ندادند. آن ها در دقیقه 65 موفق شدند برای اولین بار شوتی در چارچوب روانه دروازه آگزبورگی ها کنند. در نهایت یونیون با این باخت جایگاه چهارمی خود را از دست نداد ولی این برد از اهمیت زیادی برای آگزبورگ که در آستانه سقوط به بوندسلیگا 2 است، برخوردار بود. آن ها با این برد هر چند هنوز در جایگاه شانزدهم قرار دارند اما فاصله امتیازی خود را با رقبایشان کمتر کردند.

 دیگر بازی های بوندسلیگا 

در دیگر بازی های بوندسلیگا، کوفلت در وولفسبورگ با برد 4 بر 1  مقابل گروتر فورث فعلا برای خود روی نیمکت این باشگاه کمی زمان خرید. گلادباخ نیز همچنان به روند منفی خود با هوتر ادامه می دهد و نتوانست از پس آرمینیا بیله فلد بر بیاید و در نهایت 2 تیم به تساوی 1 بر 1 رضایت دادند. کره اسب ها برای اینکه هوتر را از فرانکفورت به خدمت بگیرند، مجبور شدند 7.5 میلیون یورو هزینه کنند. بنابراین دلیل تعلل آن ها برای اخراج هوتر این است که از نظر اقتصادی این کار برایشان سنگین خواهد بود. در یکی دیگر از بازی های هفته گذشته بوندسلیگا، شاگردان بو اسونسون پس از هفته ها ناکامی بالاخره طعم برد را چشیدند. اما از طرف هوفنهایم حال به نظر می رسد که آن ها در بحران فرو رفته اند. از آخرین پیروزی شاگردان هونس، 3 بازی می گذرد.

نتایج هفته بیست و یکم بوندسلیگا جدول بوندسلیگا در پایان هفته بیست و یکم 

 

 مانوئل نویر بهترین بازیکن هفته بیست و یکم بوندسلیگا

مانوئل نویر پس از پیروزی بایرن مونیخ مقابل لایپزیش، توانست به رکورد اولیور کان در بیشترین پیروزی در بوندسلیگا برسد. پیروزی که مانوئل نویر در آن نقش بسیار مهمی با سیو های خود ایفا کرد و بایرن مونیخ را در بازی نگه داشت. او عملکرد درخشانی در بازی مقابل لایپزیش از خود نشان داد. هر چند که این هفته برای کاپیتان و شماره 1 بایرن و آلمان به صورت تلخی به پایان رسید. نویر به دلیل جراحی شدن زانویش فعلا نمی تواند در میادین حضور داشته باشد.
 

 بحث داغ تغییر فرمت بوندسلیگا

بحث تغییر فرمت بوندسلیگا سال هاست که در جریان است اما هیچگاه به این اندازه جدی نشده بود. دوناتا هاپفن رئیس لیگ آلمان (DFL) چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرد که اگر پلی آف به وجود رقابت و جذابیت بیشتر در لیگ به ما کمک کند، در مورد آن صحبت خواهیم کرد. با این حال اینکه این فرمت جدید باید به چه صورت باشد فعلا مشخص نشده و نامعلوم است.  اما برای بهتر متوجه شدن این موضوع بهتر است نگاهی به لیگ بلژیک بیاندازیم. در لیگ بلژیک پس از 34 هفته، 4 تیم اول در یک مینی لیگ به رقابت با یکدیگر می پردازند. امتیاز های دور اصلی لیگ نصف می شوند و در صورت لزوم حتی ممکن است گرد شوند. پس از اتمام این مینی لیگ، تیمی که بیشترین امتیاز را در مجموع به دست آورده باشد به عنوان قهرمانی دست پیدا می کند. با این حال این طرح نیز مانند بسیاری دیگر از ایده ها، موافقان و مخالفانی دارد. درست است که سایر لیگ های بزرگ اروپایی چنین مدلی ندارند اما بوندسلیگا با استفاده از این طرح می تواند جذابیت کاهش یافته خود را دوباره افزایش دهد. اما این طرح، تلاش و ثبات یک تیم در یک فصل را ممکن است بی ارزش کند. نظرسنجی سایت کیکر در این مورد نشان می دهد که اکثر هواداران فوتبال در آلمان نیز  با این طرح موافق هستند. حدود 63 درصد در این نظر سنجی موافق تغییر فرمت بوندسلیگا بودند. در میان باشگاه های بوندسلیگایی نیز، بایرن مونیخ هر چند قبل تر با این طرح مخالف بود و زمانی که در این مورد از اولی هونس سوال پرسیدند، او به این طرح خندید اما اکنون به نظر می رسد باواریایی ها خط مشی خود را تغییر داده اند. اولیور کان در مصاحبه ای با کیکر در این مورد گفت:

فکر کردن در این مورد برای من هیجان انگیز است. قالب جدیدی نیز از سال 2024 در لیگ قهرمانان اروپا اعمال خواهد شد که ما به آن امیدوار هستیم. این فرمت جدید در بوندسلیگا همراه با نیمه نهایی و فینال به معنای هیجان بیشتری برای هواداران است. بنابراین منطقی است با چنین ایده ای موافق باشیم. در بایرن مونیخ ما همیشه پذیرای ایده های جدید هستیم.

به جز اولیور کان، مدیران دیگر باشگاه های بوندسلیگایی نیز در این مورد اظهار نظر کرده اند. هانس یواخیم واتسکه در مصاحبه با کیکر در این مورد گفت:

 من هرگز با این ایده موفق نبوده ام. اما با در نظر گرفتن وضعیت کلی هیچ مانعی برای اجرای این تفکر نباید وجود داشته باشد. 

 مدیر ورزشی وولفسبورگ مارسل شفر نیز در این مورد گفت:

 ه نظر من سیستم فعلی خوب است. بهترین ها بعد از 37 هفته مشخص می شوند. این عادلانه و منصفانه است. این می توانم دلیل چنین فکری را درک  کنم. این تغییر می تواند باعث افزایش هیجان و رقابت برای قهرمانی شود. در حالت معمول بایرن مونیخ احتمالا قهرمان می شود اما در حالت پی آف تنها با چند بازی می توان قهرمانی را به دست آورد. 

مدیر ورزشی بوخوم سباستین اشنیدزیلورز نیز در این مورد گفت:  

فوتبال همانطور که بوده باید باقی بماند.

رودی فولر نیز با این ایده به طور کامل به مخالفت پرداخته است، او نیز در مصاحبه با کیکر گفت:  

 این رویکرد کاملا اشتباه است، من با آن مخالفم.

انجمن هواداران فوتبال آلمان نیز مخالفت خود با این طرح را اعلام کرده است. آن ها در بیانیه ای در این مورد گفتند:  

 ما به فرمت و مسابقات جدیدی نیاز نداریم که از طریق بازاریابی پول بیشتری وارد فوتبال ما کند، ما به مقرراتی نیاز داریم که یکپارچگی مسابقات را تصمین کند. این شامل توزیع یکنواخت درآمد های حاصل از حق پخش های تلویزیونی میان باشگاه ها، معرفی قانون فرپلی مالی منصوب به آلمان، محدود کردن سقف حقوق ها و جلوگیری از سرمایه گذاری های متعدد است.

با این حال با توجه به قرارداد های موجود اسپانسری در لیگ، هرگونه تغییر در فرمت مسابقات تا قبل از فصل 26-2025 بعید به نظر می رسد. موضوعات مورد بحث زیادی مانند اینکه درآمد های حاصل از این فرمت جدید نیز قرار است به چه صورت میان باشگاه ها تقسیم شود، باید مشخص شود. اجرایی شدن احتمال این طرح، فعلا راه درازی را پیش روی خود دارد.

 پنجره آرام نقل و انتقالاتی بوندسلیگا در ژانویه

بوندسلیگا در ژانویه نسبتا پنجره آرامی را گذراند، با این حال به برخی از مهم ترین این این انتقالات نگاهی می اندازیم.

جاستین چه به هوفنهایم: مدافع آمریکایی باشگاه دالاس که مدت ها بایرن مونیخ او را زیر نظر داشت در یک قرارداد قرضی 18 ماهه به هوفنهایم پیوست. این بازیکن قبل تر در تیم دوم بایرن مونیخ در رقابت های دسته سوم آلمان 8 بازی کرده  و آشنایی نسبتا کمی در مورد فوتبال آلمان دارد. وجود هموطنش کریس ریچاردز نیز می تواند در هماهنگ شدن او با تیم، نقش موثری داشته باشد. گفتنی است در حال حاضر 60 بازیکن با ملیت آمریکایی در بوندسلیگا شاغل هستند.
  مارک اولیور کمپف به هرتابرلین: هرتابرلین در این فصل خط دفاعی بسیار ضعیفی داشته است. آن ها در 20 بازی ابتدایی خود در بوندسلیگا با 42 گل خورده در رده دوم بدترین خط دفاع بوندسلیگا قرار دارند. کمپف مدتی است به دلیل مصدومیت از میادین دور بوده اما او در فصل گذشته به اشتوتگارت کمک تا رتبه نهم را به دست بیاورد. کمپف با تجربه ای که دارد در خط دفاعی هرتابرلین می تواند به باقی ماندن این تیم در بوندسلیگا کمک کند. او تا سال 2026 با برلینی ها قرارداد دارد.
  رکاردو پپی به آکزبورگ: گرانترین انتقال این پنجره بوندسلیگا متعلق به آگزبورگ است. آن ها در ازای 20 میلیون دلار پپی را از دالاس به خدمت گرفته اند. این انتقال همچنین در تاریخ آگزبورگ نیز رکورد شکن بوده است. پپی در MLS به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ در سال 2021 انتخاب شده بود. پپی اعتماد به نفس بالایی دارد و در مصاحبه های خود گفته می خواهد از روبرت لواندوفسکی الگو برداری کند. آگزبورگ یکی از مستعد ترین بازیکنان MLS را به خدمت گرفته است، باید منتظر بمانیم و ببینیم که روند پیشرفت پپی در این باشگاه به چه صورت خواهد بود.
  سردار آزمون به بایر لورکوزن: آزمون که در ابتدا قرار بود در سال 2022 به لورکوزن بپیوندد، در همین پنجره با توافق دو باشگاه به لورکوزن پیوست. او می تواند مهره ای مهم برای رسیدن لورکوزن به جمع 4 تیم برتر باشد. آزمون در دوران اوج خود و با تجربه ای زیاد به آلمان نقل مکان کرده است. این مهاجم بخش عمده ای از دوران حرفه ای خود را در روسیه گذرانده است و در این مدت موفق به دست آوردن 3 عنوان قهرمانی لیگ شده است. او همچنین در فصول 20-2019 و 21-2020 به ترتیب بهترین گلزن و بهترین بازیکن سال لیگ روسیه شده است. در لورکوزن امید های زیادی به مهاجم تیم ملی کشورمان دارند و با دیدی مثبت به این خرید نگاه می کنند.
  مکس کروزه به وولفسبورگ: جنجالی ترین انتقال این پنجره در بوندسلیگا، پیوستن مکس کروزه از یونیون برلین به وولفسبورگ بوده است. هر چند که برلینی ها اسون میشل را از پادربورن به عنوان جانشین کروزه به خدمت گرفتند، اما بعید است این بازیکن بتواند جای کروزه را به این آسانی ها در یونیون برلین پر کند. کروزه در این فصل از 29 گل یونیون برلین، روی 9 گل تاثیر گذاری مستقیم داشته است و جدایی او مطمئنا ضربه سختی در ادامه راه به یونیون وارد خواهد کرد. هر چند که برای وولفسبورگ و کوفلت، کروه با تجربه ای که دارد می تواند نقش مهمی در بیرون آوردن این باشگاه از بحران داشته باشد. او همچنین جایگزینی برای وگهورست خواهد بود که وولفسبورگ را به مقصد برنلی در انگلیس ترک کرده است. کروزه قبل تر نیز در وولفسبورگ حضور داشته، اما دوران موفقی را در این باشگاه نداشت، حال باید ببینم اینبار کروزه می تواند نقش مهمی در وولسبورگ ایفا کند یا خیر.

 در ادامه نگاهی داریم به بهترین خرید های باشگاه های آلمانی به انتخاب سایت بوندسلیگا که سردار آزمون نیز در آن حضور دارد:
 


استعفای مکس ابرل

در 2 هفته اخیر، جز نقل و انتقالات و ماجرای تغییر فرمت بوندسلیگا، استعفای مکس ابرل از سمت مدیر ورزشی بروسیا مونشن گلادباخ نیز از مهمترین موضوعات فوتبال آلمان بوده است. ابرل در سال 2008 به عنوان مدیر ورزشی گلادباخ منصورب شد. او بعد از تسورک و فولر با سابقه ترین مدیر ورزشی در بوندسلیگا بود. وضعیت فعلی گلادباخ فشار زیادی روی ابرل قرار داده بود. او در مصاحبه خود در اینباره گفته بود من دیگر قدرت انجام این کار را ندارم و نمی خواهم فعلا با فوتبال ارتباطی داشته باشم. در هر صورت خروج ابرل پس از 13 سال از گلادباخ خبر خوبی برای این باشگاه نیست. بی شک مکس ابرل یکی از بهترین مدیران فوتبالی بوندسلیگا در سال های گذشته بوده و برای کره اسب ها آسان نخواهد بود جایگزین مناسب او را پیدا کنند.
 

اشک های مکس ابرل هنگام اعلام کردن خبر جدایی اش از گلادباخ بوندسلیگا 2

در مهم ترین بازی هفته بیست و یکم بوندسلیگا 2 آلمان، هامبورگ توانست مانند هفته گذشته صدرنشین بوندسلیگا را از پیش روی خود بردارد. هامبورگ با 5 گل دارمشتات را در هم کوبید. هامبورگ با این برد با 37 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت. شالکه و وردربرمن دیگر مدعی های صعود به بوندسلیگا نیز در این هفته بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. اما سن پائولی در ادامه روند منفی خود، مقابل پادربورن به تساوی 2 بر 2 رضایت داد.
 

نتایج هفته بیست و یکم بوندسلیگا 2 جدول بوندسلیگا 2 در پایان هفته بیست و یکم بازی های بوندسلیگا 2 در هفته بیست و دوم هفته بیست و دوم بوندسلیگا

در هفته بیست و دوم بوندسلیگا، امشب لایپزیش در یک بازی مهم به مصاف کلن می رود. تست کرونا اشتفان بائومگارت نیز به تازگی منفی شده و او می تواند بر خلاف بازی مقابل فرایبورگ، از کنار زمین به هدایت تیم خود بپردازد. وولفسبورگ به همراه کوفلت پس از برد مقابل گروتر فورث باید به مصاف فرانفکورت بروند. این بازی محکی جدی برای گرگ ها خواهد بود. گلادباخ به مصاف آگزبورگ خواهد رفت، باید ببینیم آیا کره اسب ها با هوتر بالاخره به روند منفی خود پایان می دهند یا خیر. دورتموند در یک بازی سخت دیگر احتمالا باز هم بدون ارلینگ هالند باید به مصاف یونیون برلین رده چهارمی برود. بایرن مونیخ مقابل بوخوم بازی نسبتا راحتی خواهد داشت، با این حال با وجود مصدومان باواریایی ها، وقوع یک شگفتی دیگر دور از انتظار نیست.
 

 

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس رده بندی جدید فیفا | ایران همچنان در قله آسیا دلخوری علیرضا بیرانوند از افشین پیروانی استیون جرارد: کسی که از بازی کوتینیو لذت نبرد باید فوتبال تماشا کردن را کنار بگذارد بازماندگان سوپرلیگ اروپا به دنبال برگزاری تور پیش فصل در آمریکا 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هفته بیست و یکم بوندسلیگا مورد گفت یونیون برلین نظر می رسد بایرن مونیخ بوندسلیگا 2 مدیر ورزشی باشگاه ها روند منفی ترین بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از تغییر نام این باشگاه

به گزارش همشهری آنلاین؛ بهتاش فریبا در گفت‌وگویی، درخصوص دیدار مهم و حساس استقلال مقابل تراکتور، اظهار داشت: فردا بازی سختی خواهد بود. تراکتور هواداران پرشوری دارد که بسیار حامی این تیم هستند. از نظر فنی با رفتن خمز طبیعی است که تراکتور دچار افت شود. به هرحال وقتی سرمربی یک تیم عوض می شود تا تفکراتش در آن تیم پیاده شود، زمان می‌برد. با اینحال استقلال شرایط خوبی دارد و امیدوارم فردا برنده بازی باشد.

وی افزود: شرایط جدول هم به گونه‌ای است که اگر امتیاز از دست بدهیم، شاید شرایط قهرمانی را از دست بدهیم. سپاهان و پرسپولیس هم با هم بازی دارند. روز سخت استقلال است و شاید بتوان گفت فردا تا حد زیادی تکلیف تیم قهرمان مشخص خواهد شد. امیدوارم فردا اتفاقات خوبی برای استقلال بیفتد. پیشکسوت استقلال درمورد اینکه با توجه به اینکه بازی‌های بعدی استقلال راحت‌تر به نظر می‌رسند آیا بازی با تراکتور پیچ آخر قهرمانی استقلال است، عنوان کرد: نه، به نظرم پیچ آخر نیست. به جز این بازی، ۵ بازی و ۱۵ امتیاز دیگر مانده است. معمولا بازی‌هایی که آسان به نظر می‌آیند، سخت‌تر هستند. آن‌ها می‌خواهند خودشان را نشان بدهند و رتبه جدولی را بهتر کنند. برای همین با چگ و دندان به زمین می آیند. بنابراین بازی آسانی وجود ندارد.


وی درخصوص اینکه با توجه به غیبت نفراتی مانند سیلوا و سهرابیان، نگرانی‌هایی پیرامون از دست رفتتن امتیاز در تبریز وجود دارد، گفت: این بازیکنان مدتیست همراه تیم نیستند اما بقیه نفرات زحمت می‌کشند و خوب هم کار کردند. در فوتبال چیزی از قبل مشخص نیست. در تبریز ما سال گذشته برد شیرینی به دست آوردیم و با ۷ گل برنده شدیم. این اتفاق می‌تواند از نظر روحی به استقلال کمک کند. فریبا درمورد درمورد انتقاداتی که بعد از هر بازی به نوع بازی استقلال می‌شود، اظهار داشت: اصلا مهم نیست چطور بازی می‌کنید. مگر رئال مادرید مقابل منچسترسیتی چگونه بازی کرد؟ آنچلوتی حرف قشنگی زد. گفت اگر لازم باشد ۲ دروازه‌بان می‌گذارم. یعنی باید هرکاری کنیم تا برنده باشیم و فقط ۳ امتیاز بازی‌ مهم است. بازی فردا هم همینطور است.


پیشکسوت استقلال مورد واگذاری این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس، گفت: الان درمورد این واگذاری نمی‌توانیم حرفی بزنیم. زمان نشان می‌دهد این حرکت درست یا غلط بوده است. البته از نظر کسب مجوز حرفه‌ای و حضور در مسابقات آسیایی کار درستی بود ولی اینکه آیا این واگذاری خوب بوده یا نه، باید زمان بگذرد. وی درخصوص اینکه بسیار معتقدند تغییر نام استقلال و اضافه شدن پسوند خلیج فارس، اصالت این باشگاه را خراب می‌کند، عنوان کرد: من هم جزو منتقدین این موضوع هستم. صددرصد باید مقاومت شود که استقلال پسوندی نداشته باشد. صحبت از سابقه‌ بالای ۵۰ سال است. اینکه امروز هلدینگی بیاید یک اسم بگذارند، خوب کار نکند و دو سال بعد هلدینگ دیگری بیاید اسمش را عوض کند، اصالت را از بین می‌برد. من حتی اضافه کردن پسوند را دوست ندارم. نام استقلال فقط باید استقلال باشد.

کد خبر 848528 منبع: فارس برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • نرخ سود بین بانکی تغییر کرد/ جزییات
  • متس هوملس: با عملکرد خوب‌مان در لیگ قهرمانان اروپا، فصل ضعیف در بوندسلیگا را جبران کردیم
  • با برد دورتموند: سهمیه پنجم چمپیونزلیگ به آلمان رسید
  • رسمی؛ سهمیه پنجم بوندسلیگا در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم
  • قلب خط دفاعی پرسپولیس بدون تغییر مقابل سپاهان
  • ساعت بازی ذوب آهن- نساجی تغییر کرد
  • انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از تغییر نام این باشگاه
  • اولی هونس نه تنها به بایرن مونیخ، بلکه به خودش هم آسیب می‌زند / تحلیل بوندسلیگا با لوتار ماتئوس
  • اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است