Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری فیلم سینمایی«نمور» با حضور تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگران و جمع دیگری از عوامل فیلم در خانه جشنواره فیلم فجر برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی«نمور»  باحضور تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگران و جمع دیگری از عوامل فیلم در خانه جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، یاسر جعفری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نمور» گفت: حدود یک سال پیش فیلمنامه نمور توسط نوشین معراجی به من پیشنهاد شد و من هم با داود بیدل در میان گذاشتم و فیلم را ساختیم. قصه فیلم در شمال می‌گذشت و ما مجبور بودیم فیلم را در شمال ضبط کنیم.

سمیرا حسن‌پور بازیگر فیلم نیز گفت: این نقش برای من چالش‌ها و تجربه خوبی را رقم زد. هیچ‌وقت به این فکر نکردم که برای نقش‌هایم جایزه بگیرم، اگر جایزه بگیرم خوشحال می‌شوم اما اگر نگیرم هم ناراحت نمی‌شوم.

داود بیدل کارگردان فیلم سینمایی «نمور» نیز گفت: ما در بسیاری از سکانس‌ها سعی کردیم که رد پای کارگردان و دکوپاژ دیده نشود. ما تلاش کردیم مخاطب را ذره‌ذره با فیلم همراه کنیم، فیلم ما یک ملودرام است.

وی ادامه داد: در این فیلم از سوپراستارها استفاده نکردیم؛ چراکه احساس کردیم حضور سوپراستار می‌تواند به فیلممان ضربه بزند. 

نسیم ادبی بازیگر فیلم هم در سخنانی گفت: همواره در کارهایم سعی کردم بهترین خودم را ارائه کنم، چه در سینما و چه در تئاتر. برای این فیلم زحمات زیادی کشیده شده است و اگر هرکدام از عوامل فیلم جایزه دریافت کنند، باعث خوشحالی من است. نقش سمیرا برای من، نقش روانی بود، به همین خاطر سعی کردیم به همراه آقای بیدل کمی برجسته‌اش کنیم.

نوشین معراجی نویسنده فیلم سینمایی «نمور» نیز گفت: روابط در این فیلم برایم خیلی مهم بود، اینکه آدم‌ها باید باهم حرف بزنند و این حرف زدن بیشتر مشکلات را حل می‌کند. 

محمدرضا علیمردانی دیگر بازیگر فیلم نیز در سخنانی گفت: من این فیلمنامه را دوست داشتم، به همین دلیل هم در فیلم بازی کردم، اگر از نظر من فیلمنامه بد بود، در فیلم بازی نمی‌کردم. هر کسی حق دارد کارهایی را دوست نداشته باشد اما من با افتخار در این فیلم حاضر شدم. 

باربد بابایی دیگر بازیگر فیلم هم درباره جدیت خود در ادامه حضور در عرصه بازیگری گفت: شاید در سینما چندان حضور نداشتم، این ایرادی ندارد، هروقت احساس کنم که می‌توانم مؤثر باشم با آنکه نقشم کوتاه باشد، آن را می‌پذیرم.

یاسر جعفری تهیه‌کننده فیلم در ادامه عنوان کرد: هر کسی می‌تواند در حوزه اختیارات خود تصمیم‌ بگیرد، ما هم تصمیم گرفتیم این فیلم را بسازیم و تمام‌قد پشت آن هستیم.

سپس بیدل هم بیان کرد: خانواده مهم‌ترین عنصر یک جامعه است؛ اگر در خانواده مشکلات را با حرف زدن حل کنیم، میزان عصبانیت جامعه ما کمتر می‌شود. ایثار، درونمایه اصلی فیلم ما است.

بیدل درباره اینکه چرا فیلمش شبیه فیلم کوتاه است، افزود: فیلم به‌لحاظ دراماتیک سفره‌اش را درست پهن کرده است و مخاطب را همراه می‌کند. من با 1500 نفر فیلم را دیده‌ام، واکنش‌ها را چک کردم و به نظرم راضی بودند.

این کارگردان خاطرنشان کرد:  فکر کنید جلوی یک خارجی قرمه سبزی بگذارید، من فکر می‌کنم فیلم ما هم شبیه قرمه سبزی است و حالا حالاها زمان می‌برد تا درک شود.

نقد فیلم‌ های جشنواره فجر| «بدون قرار قبلی»؛ یک خرق عادت باشکوهنگاهی به فیلم سینمایی «شب طلایی»| از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم!جشنواره فیلم فجر | شفیعی : مطالبه رهبر انقلاب درباره لزوم توجه به حادثه هفتم تیر باعث ساخت "ضد" شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم جشنواره فیلم فجر سینمای ایران سینما فیلم جشنواره فیلم فجر سینمای ایران سینما فیلم سینمایی تهیه کننده فیلم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تران آن هونگ کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی- ویتنامی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای انتخاب شد.

این جشنواره در بیانیه‌ای گفت این نویسنده و فیلمنامه‌نویس در آثارش فرهنگ‌های شرقی و غربی را با حساسیت، ظرافت و سبکی رمانتیک با هم در آمیخته است.

فیلم‌های او عبارتند از «بوی پاپایای سبز» محصول ۱۹۹۲ برنده دوربین طلای کن ۱۹۹۳، «سایکلو» محصول ۱۹۹۵ با بازی تونی لیونگ چیو وای، «شعاع عمئی آفتاب» محصول ۲۰۰۰، فیلم مهیج انگلیسی زبان «من با باران می‌آیم» محصول ۲۰۰۹ با بازی جاش هارتنت، «جنگل نروژی» محصول ۲۰۱۰ که با اقتباس از رمان مشهور هاروکی موراکامی ساخته شد و جایزه فیپرشی جشنواره استانبول را کسب کرد، «ابدیت» محصول ۲۰۱۶ و جدیدترین فیلمش «طعم چیزها» یا «اشتیاق دودن بوفان» محصول ۲۰۲۳ با بازی ژولیت بینوش که سال پیش جایزه بهترین کارگردانی کن را برای او به ارمغان آورد ونماینده فرانسه در اسکار شد.

کسب عنوان رییس هیات داوران نشان دهنده بازگشت کارگردان به جشنواره شانگهای است که پیش از این در سال ۲۰۱۱ یکی از اعضای هیات داوران جشنواره شانگهای بود و شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را برای «سایکلو» در کارنامه دارد.

بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم شانگهای از ۱۴ تا ۲۳ ژوئن (۲۵ خرداد تا ۳ تیر) برگزار می‌شود.

کد خبر 6092729

دیگر خبرها

  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند