Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - نیروگاه هسته‌ای «اسکارشامن ۳» که بزرگترین تولید کننده برق در سوئد است به دلیل آسیب در بخش تولید سوخت به طور موقت از کار افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، مسئولان این نیروگاه هسته‌ای اعلام کرده اند که اختلال در این مرکز هیچ خطری برای مردم یا محیط زیست ایجاد نمی‌کند. مسئولان این نیروگاه همچنین تخمین می‌زنند که راکتور به مدت ۹ روز تا ۲۷ فوریه (۸ اسفند) از چرخه تولید دور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اسکارشامن ۳ به عنوان قوی‌ترین راکتور هسته‌ای سوئد یاد می‌شود که در سه نیروگاه فعال است و تا ۳۰ درصد برق این کشور را تولید می‌کند. این نیروگاه از سال ۲۰۱۲، ۱۴۵۰ مگاوات برق را تامین کرده است که از دو راکتور از کار افتاده O۱ و O۲ بیشتر است. در زمستان امسال، R۳، یکی از راکتور‌های نیروگاه هسته‌ای رینگالز نیز با مشکلاتی مواجه شد و چندین بار از کار افتاد. مانند بسیاری از کشور‌های اروپایی، در سوئد یک جنبش سیاسی قوی برای تعطیلی انرژی هسته‌ای وجود دارد.

خاموشی موقت این نیروگاه به عنوان بدترین سناریو توصیف شده است، زیرا هیچ مشکل دیگری در کل شبکه سوئد نمی‌تواند منجر به از دست دادن این مقدار انرژی تولیدی شود؛ این بدان معناست که سوئد بیشتر به واردات وابسته خواهد شد و خطر افزایش قیمت برق را همراه خواهد داشت.

اوایل سال جاری، سوئد اعلام کرد که حدود ۶ میلیارد کرون (۶۴۰ میلیون دلار) برای خانواده‌های آسیب دیده در سراسر کشور اسکاندیناوی برای پرداخت قبوض بالای برق که در زمستان امسال بیش از ۲۶۶ درصد افزایش یافت، در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه هسته ای افزایش قیمت دولت سوئد بحران انرژی نیروگاه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

کد خبر 6093862

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳