Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه اهمیت تجهیز کردن اماکن به سیستم‌های حفاظتی بهتر بر کسی پوشیده نیست.

وقتی قصد دارید یک محل را به بهترین شکل ممکن ایمن کنید یکی از تجهیزات اولیه در حفاظت آن محل نصب سیستم دوربین مدار بسته می‌باشد تا بتوانید از طرفی نظارت کامل روی مکان مورد نظر خود داشته باشید و از طرف دیگر رویدادهای محیط ملک خود را بلافاصله دریافت و بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قبل از خرید سیستم مدار بسته باید در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را از بین صدها دوربین مدار بسته انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید برند داهوا یکی از معروف ترین و پرفروش‌ترین برندهای دوربین مداربسته در دنیا می‌باشد. این برند چینی ظرف مدت چند سال که از ظهور آن می‌گذرد توانسته بازارهای مهم دنیا را به دست بگیرد و در تولید سیستم‌های نظارت تصویری از برندهای اروپایی و آمریکایی نیز سبقت بگیرد.

کدام دوربین مدار بسته داهوا را خریداری کنیم؟

برای توضیحات در زمینه خرید یک سیستم دوربین مدار بسته با برند Dahua از یک نمایندگی داهوا در ایران راهنمایی خواستیم. بنا بر توضیحات این نمایندگی برای هر نوع دوربین شرح کوتاهی می‌دهیم تا بتوانید با هر نوع محصول و قابلیت‌های هر یک بیشتر آشنا شوید.

نوع دسته بندی دوربین مدار بسته خود را مشخص کنید

به طور کلی دوربین‌های داهوا در دو دسته بندی قرار می‌گیرند. دسته اول دوربین‌های HDCVI می‌باشند که به دوربین‌های HD و کواکسیال نیز شهرت دارند. این نوع دوربین‌ها مناسب محیط‌های مسکونی و با وسعت کوچک و یا مناسب محیط‌هایی هستند که می‌خواهند با حداقل هزینه، یک سیستم دوربین مداربسته خوب داشته باشند.

دسته دوم دوربین‌های تحت شبکه هستند که به دوربین‌های IP معروفند. سیستم‌های تحت شبکه مناسب فضاهای بزرگ و یا اماکنی هستند که می‌خواهند بهترین کیفیت را داشته باشند. از نظر هزینه‌ای قیمت تمام شده دوربین‌های IP نسبت به دوربین‌های HD دو تا سه برابر است. همچنین از نظر کیفیتی دوربین‌های تحت شبکه حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد کیفیت بالاتری نسبت به دوربین‌های اچ دی دارند.

بنابراین قبل از خرید یک سیستم دوربین مدار بسته، ابتدا باید مشخص کنید که کدام نوع از سیستم‌ها مناسب شماست و سپس به سراغ مدال دوربین‌ها در همان دسته بندی باشید.

بعد از اینکه نوع بستر دوربین‌ها را مشخص کنید نوبت می‌رسد به انتخاب مدل دوربین‌ها.

باید بدانید که داهوا صدها مدل مختلف از دوربین‌های مداربسته را با قابلیت‌های مختلف تولید کرده است. پس باید دقت کنید که بتوانید مناسب‌ترین مدل را برای محل خود خریداری کنید.

کیفیت دوربین مدار بسته مورد نظر خود را تعیین کنید:

دوربین‌های مداربسته با کیفیت‌های (رزولیشن های) مختلف تولید می‌شوند. مثلاً ۲ مگاپیکسل، ۴ مگاپیکسل، ۵، ۶، ۸ مگ و...

یک مقیاس تقریبی برای مقایسه کیفیت دوربین‌ها وجود دارد که می‌توانید از این مقیاس برای انتخاب رزولیشن مورد نیاز استفاده کنید. در دوربین‌های ۲ مگ می‌توانید به طور تقریبی تا ۵ الی ۷ متر چهره یک شخص را تشخیص دهید، در دوربین‌های ۵ مگ این مسافت به ۱۲ متر می‌رسد و در دوربین‌های ۶ و ۸ مگ به ترتیب به ۱۵ و ۱۷ متر می‌رسد.

دید در شب دوربین مداربسته را در نظر بگیرید

یکی از عناصر مهم در انتخاب دوربین‌های مدار بسته، نوع دید در شب دوربین و برد آن می‌باشد. یعنی دوربین‌ها با برد دید در شب متفاوت تولید می‌شوند. مثلاً ۲۰ متر، ۳۰ متر، ۵۰ متر و … که شما باید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. نکته مهم آنکه برد دید در شب به معنی این نیست که شما می‌توانید تا آن مسافت چهره اشخاص را تشخیص بدهید بلکه به این معنی ست که دوربین می‌تواند تا آن مسافت را روشن کند.

همچنین باید بدانید در حال حاضر دوربین‌های داهوا دارای ۳ نوع دید در شب هستند. یکی سیستم‌های قدیمی تر که دارای دید در شب IR یا مادون قرمز می‌باشند که در شب تصاویر را سیاه و سفید نشان می‌دهند. نوع دیگر دید در شب استارلایت است که می‌تواند با نور کم تصاویر را رنگی نشان دهد و دیگری نوع دید در شب فول کالر است که جدیدترین تکنولوژی دوربین مداربسته داهوا محسوب می‌شود و قادر است با استفاده از LED های تعبیه شده تصاویر را رنگی نمایش دهد. برای اطلاع بیشتر در مورد هر یک از این سیستم‌ها می‌توانید از نمایندگی داهوا سوال کنید.

سایر قابلیت‌ها:

هر دوربین مداربسته داهوا می‌تواند ده‌ها قابلیت مختلف داشته باشد که ذکر تمامی این قابلیت‌ها در این مطلب میسر نیست. با توضیحات کلی ارائه شده توسط نمایندگی داهوا، حالا می‌توانید دید بهتری در خرید دوربین‌های داهوا داشته باشید. بهتر است در مورد مزیت هر قابلیت از نمایندگی داهوا سوال کنید.

کد خبر 554887

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوربين دوربین مدار بسته امنیت نصب دوربين دوربین های مداربسته شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیستم دوربین مدار دوربین مدار بسته دوربین مداربسته نمایندگی داهوا بسته داهوا قابلیت ها دید در شب سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد.

در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکرد‌های داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده‌ها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقای سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتوا‌ها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب