Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های این هفته با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب، به مقاومت نظام طی سال‌های بعد از پیروزی در مقابل استکبار یعنی همان تقابل اسلام و استکبار، دستاوردها و پیشرفت‌های عظیم انقلاب برای ایران در ابعاد مختلف اشاره و در مورد مذاکرات هسته‌ای و نقش امریکا در بن‌بست ایجاد شده و ادامه مبارزه نظام در ابعاد مختلف بحث و از دریافت مالیات سبز از خریداران خودرو انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سلطانیه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، در بیستمین هفته از بحث خانواده، مسئله عاق والدین را ادامه داد و اظهار کرد: عاق والدین شقی و گناهکار است.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب با گرامیداشت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که عید بزرگ ملت ایران است و با بیان اینکه الگوی انقلاب ما عاشوراست، افزود: ملت ایران ۴۳ است که در مقابل ظالمان و مستکبران ایستاده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با مستکبران، سیره انبیاء و ائمه معصومین است و موسی با فرعونیان، ابراهیم با نمرودیان جنگید، پیامبر اسلام با ابوجهل و ابولهب ها، علی (ع) با معاویه مبارزه کرد و حسین بن علی با یزید بیعت نکرد و شعار هیهات مناالذله سر داد و ائمه معصومین هم در مقابل خلفای ظلم ایستادند، گفت: مصداق استکبار آمریکاست و ملت ایران با شعار هیهات مناالذله و مرگ بر آمریکا تسلیم ناپذیری خود را به رخ دشمنان می کشد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تقابل اسلام و استکبار پدیده برجسته جهان معاصر است و در این تقابل ایران اسلامی نماد اسلام ناب محمدی و آمریکا مصداق اعظم استکبار جهانی است، تصریح کرد: استکبارستیزی خصوصیت ویژه ملت ایران در ۴۳ سال گذشته بوده و البته ادامه خواهد داشت.

جهاد تبیین یک فریضه است 

حسینی‌نسب با بیان اینکه جهاد تبیین یک فریضه است و با جهاد تبیین غبار شبهات از افتخارات انقلاب اسلامی زدوده می‌شود و رسانه‌های دیکتاتوری شکست می‌خورد، به تشریح موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پرداخت و با بیان اینکه قبل از انقلاب در عرصه علم و فناوری صفر بودیم، گفت: اکنون در تولید علم به رتبه اول رسیده‌ایم و در داروسازی از رتبه ۴۹ به رتبه هشت ارتقا یافته‌ایم و در تولید واکسن کرونا جزو ۱۰ کشور تولید کننده واکسن هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب از لحاظ بهداشت و درمان حتی پزشک عمومی از هند و پاکستان می‌آمد اما امروز حتی از کشورهای دیگر برای درمان به ایران می‌آیند و بیمه خدمات درمان از ۱۰ درصد قبل از انقلاب به ۹۵ درصد رسیده است، گفت: آمریکای مدعی دروغین حقوق بشر با تحریم‌های ظالمانه خصوصا در دارو و واکسن، بزرگترین جنایت علیه بشریت را مرتکب می‌شود اما ایران اسلامی در حال تحریم‌های ظالمانه و با تکیه به توان داخلی مدل‌های مختلف واکسن کرونا را تولید کرد.

امام جمعه سلطانیه ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی را از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه تمامیت ارضی ما در دوران قبل از انقلاب بارها توسط بیگانگان به غارت رفته و در دوره حکومت شاهان و در قراردادهای مختلف قسمتی از خاک کشورمان از ایران جدا شده‌اند، گفت: در حدود ۲۰۰ سال منتهی به انقلاب اسلامی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع از خاک را از کشورمان جدا و به بیگانگان واگذار شده است.

وی به توان دفاعی و استقلال نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه از لحاظ توان دفاعی یکی از کشورهای قدرتمند دنیا هستیم، ادامه داد: رونمایی از موشک دوربُرد و نقطه زن خیبرشکن نمادی دیگر از توان دفاعی کشورمان است که موجب وحشت دشمنان شد.

خطیب جمعه سلطانیه به تقسیم عادلانه امکانات کشور از قبیل برق و آب و گاز و امکانات رفاهی در همه مناطق کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در سال ۱۳۵۵ حدود ۴۶ درصد مردم زیر خط فقر بودند، افزود: در سال ۱۳۹۱ خط فقر در کشور به حدود ۸ درصد رسیده بود که متاسفانه در سال‌های اخیر به ۱۱ درصد رشد پیدا کرده و لذا وظیفه مسؤولان اقتصادی را سنگین‌تر می‌کند.

حسینی‌نسب به موفقیت‌های انقلاب اسلامی در عرصه کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه در دوران پهلوی ایران بزرگترین کشور وارد کننده مواد غذایی بود بطوری که پنیر، مرغ و تخم مرغ، سیب زمینی و پیاز از خارج وارد می‌شد و یک کشور کاملا وابسته بود و تنها برای ۳۳ روز مواد غذایی ذخیره شده داشت، گفت: امروز حدود 5 درصد مواد غذایی از خارج وارد می شود و در عین حال در برخی از اقلام کشاورزی صادر کننده هستیم.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به ولادت حضرت امام جواد الائمه و حضرت علی(ع)، امام جواد(ع) را مولود با برکت برای شیعیان و حضرت علی(ع) را مولود کعبه دانست و با بیان اینکه سراسرِ قرآن فضائلِ حضرت علی(ع) است، گفت: مصداق واقعی آیات الذین آمنوا و عملوا الصالحات حضرت علی(ع) است و امیرالمومنین لقب اختصاصی حضرت علی(ع) است و روز ولادت آن حضرت روز پدر نامگذاری شده و این مایه مباهات برای پدران است.

وی سالروز ارتحال غمبار حضرت زینب کبری(س) را یادآور شد و با اشاره به پرچمداری عقلیه بنی هاشم بعد از حادثه کربلا افزود: حضرت زینب(س) با جهاد تبیین و روشنگری در کوفه و شام نهضت عاشورا را ماندگار کرد و نشان داد روح حسین در کالبد زینب هیهات مناالذله می گوید.

 

انقلاب اسلامی ایران، زمینه‌ساز اقتدار و اوج عزت ایران اسلامی بود

امام جمعه خرم‌دره هم در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت نظام اسلامی در ایران، زمینه‌ساز اقتدار و اوج عزت و استقلال مردم و ایران اسلامی بود که در طول تاریخ چنین عزتی سابقه نداشته است، افزود: امروز در حالی موجودیت رژیم اشغالگر قدس در خطری قرار گرفته که روزی وزیر دربار رژیم ننگین پهلوی حسرت اقتدار علمی رژیم اشغالگر بود. 

حسینعلی زاهدی‌پور با اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تهاجم ترکیبی دشمن علیه ایران و لزوم خروج از موضع دفاعی صرف، گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی و بودجه‌ریزی آن، چیزی نیست که بتواند موضع تهاجمی مد‍ّ نظر رهبری را تأمین کند؛ بنابر این حرکت جهادی در ارتباط با جهاد تبیین و قرار گرفتن در موضع تهاجمی لازم است. 
وی با تاکید بر اینکه با حرکت دولت در موضع تهاجمی و جهاد تبیین، سایر بخش‌های مردم نهاد هم در این زمینه فعال‌تر خواهند شد، ادامه داد: انتظار از دولت انقلابی در ارتباط با جهاد تبیین فراتر از دولت‌های دیگر است. 
امام جمعه خرم‌دره  با تحلیل وضعیت حاکم بر مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: توافق بد مانند توافق سال 94 به نام برجام، پیامدهای منفی به مراتب بدتری خواهد داشت. 
وی به شرایط حاکم بر جهان و به ویژه خاورمیانه و چالش‌های آمریکا و اروپا با روسیه و چین و نیاز آن‌ها برای توافق با ایران اشاره کرد و گفت: چالش امروز غرب، دوراهی نیاز به توافق با ایران و حل چالش‌های دیگر از سویی و هراس از اقتدار ایران از سوی دیگر است و این چالش از برکات مهم پیروزی انقلاب اسلامی است. 

زاهدی‌پور با انتقاد از دریافت مالیات سبز از خریداران خودرو افزود: دریافت مالیات سبز از خریداران بی‌عدالتی است چرا که این مالیات نوعی جریمه است که تولید کنندگان باید پرداخت کنند، ضمن آن پرداخت تشویقی به خودروهای سبز، ضمن آن که شائبه درآمدزایی صرف از سوی دولت را بر طرف می‌کند، بیشتر از دریافت جریمه، منجر به تقویت صنعت سبز و پاک خواهد شد. 

 

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب 

همچنین امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه اگر پیروزی انقلاب یک معجزه بود استمرار ۴۳ ساله آن معجزه بزرگتر است، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب فقط در مورد مادی نیست و از دستاوردهای معنوی انقلاب هم نباید غافل شد.

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری افزود: از جمله دستاوردهای معنوی انقلاب تربیت یافتگی و تبدیل شدن انسانها به عنصر جهادی و معنوی مثل حاج قاسم سلیمانی که در بستر همین انقلاب اسلامی به رشد و تکامل و انقلابی‌گری شد است و همین دستاوردهای معنوی انقلاب بود که کشور را از خطر تجزیه و سقوط نجات داد.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب را باید شناخت و تبیین کرد و در کنار آن متوجه نقشه شوم دشمنان هم بود که به دنبال از بین بردن باورها و اعتقادها و امیدهای جامعه هستند، ادامه داد: دشمنان به دنبال بزک کردن رژیم منحوس پهلوی و حتی  ساواک هستند و به دنبال کم‌ارزش جلوه دادن یا ناچیز جلوه دادن دستاوردهای عظیم مادی و معنوی انقلاب هستند و باید نخبگان جامعه، تحصیل کرده‌ها و فرهنگیان وارد کار شده و به جهاد تبیین اقدام کنند.

علی‌اکبری با بیان اینکه دهه فجر ۹۹ تا دهه فجر ۱۴۰۰ ایران انقلابی شاهد تحولات مهمی بوده و از جمله چالش‌های متعددی که دشمنان برای از بین بردن تمرکز امنیتی کشور چالش‌ها و توطئه‌های زیادی ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: این اقدامات با هدف مهار حداکثری انقلاب  صورت گرفته است، اما همه توطئه‌های دشمن با لطف الهی و هوشمندی قوا و مقاومت نجیبانه ملت بزرگ ایران خنثی شد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به مذاکرات وین و با بیان اینکه این مذاکرات همچنان ادامه دارد و اخبار ضد و نقیضی که بیشتر حاصل جنگ رسانه‌ای دشمن است و در فضای افکار عمومی داخل و  خارج از کشور ردّوبَدَل می‌شود اما آنچه مهم است این است اولاً تمرکز بر ریل گذاری جدید اقتصادی در سیاست خارجی با همسایگان، عضویت ایران در شانگهای، توافق منطقه‌ای و اینکه ایران منتظر برجام نمی‌ماند، افزود: آمریکا و غرب به دلیل سابقه بدی که دارند قابل اعتماد نیستند.

وی با تاکید بر اینکه علت به بن‌بست خوردن احتمالی مذاکرات هسته‌ای درخواست‌های غیرمعقول ایران نیست بلکه زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا است، ادامه داد: آمریکا به عنوان کشور خارج شده از برجام باید حسن نیت خود را با برداشتن تحریم‌ها نشان دهد تا این حسن نیت به نمایش گذاشته نشود دلیلی برای گفت‌وگو و مذاکرات به صورت مستقیم وجود ندارد. 
خطیب جمعه ماهنشان با دعوت از جوانان و نوجوانان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در صورتی که ستاد مرکزی اجازه دهد، افزود: یکی از اسامی قرآنی امیرالمومنین نباء عظیم است که اطعام کننده علم به عالم و اقامه ولایت امیرالمومنین تنها توصیه الهی بوده و ولایت امیرالمومنین تنها کلید خوشبختی محسوب می‌شود.

وی به سالروز رحلت حضرت زینب کبرا و تسلیت این روز از همه علما و مبلغین و مرثیه سرایان دعوت کردند تا معرفت افزایی جامعه کمک کرده و ابعاد مختلف شخصیت این بانوی مکرم اسلام را بیان کنند.

همچنین امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های این هفته جهاد تبیین را یک فریضه قطعی و فوری دانست و افزود: این وظیفه باید در ابعاد مختلف اقتاصدی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری با تاکید بر اینکه جبه دشمن یک تهاجم ترکیبی را علیه ایران اسلامی در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: برای مقابله با دشمن ما هم باید از موضوع دفاع خارج و برای تحقق اهداف به وظایف خود عمل کنیم.

ادامه مبارزه نظام در سه جبهه

امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تقدیر از حضور حماسی مردم عزیز و ولایتمدار سراسر کشور به ویژه شهرستان خدابنده از جمله جوانان مومن و انقلابی در راهپیمایی دشمن‌شکن یوم‌الله 22 بهمن که تجلی بصیرت و نمایش وحدت و اتحاد و اقتدار ملی بود، گفت: مردم عزیز ایران با خلق حماسه ماندگار دیگری باز تمام معادلات و تحلیل‌های رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران را به هم ریختند.

حجت‌الاسلام علی موسوی با تاکید بر اینکه مردم بعد از 43 سال از انقلاب اسلامی، ثابت کردند که به نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی وفادار بوده و در برابر تهدیدات دشمنان هراسی ندارند، افزود: مردم عزیز باز هم با لحظه‌شناسی و دشمن شناسی، و اقدام به موقع نقشه‌ها و ترفندهای شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب و دشمن را از خود خشمگین ساختند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرار تا به حال، در چند جبهه  درگیر بوده و قطعا این درگیری در آینده هم ادامه خواهد داشت، افزود: اکنون در آغاز چهل و سومین سال نظام اسلامی، باید بدانیم که مبارزه ملت بزرگ ایران در سه جبهه تمدنی، مقابله با جریان فکری غربگرا و شیفتگان تمدن رو به انحطاط غرب و مبارزه با کسانی که گرفتار چرب و شیرین دنیا شدند و دست از آرمان‌هایی که برای آن مبارزه کردند و جنگیده‌اند، برداشتند ادامه دارد.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز سالروز 22 بهمن معرفت افزایی ولایت مذاکرات هسته ای خطبه های این هفته دستاوردهای انقلاب امام جمعه سلطانیه انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب قبل از انقلاب جهاد تبیین معنوی انقلاب ایران اسلامی ابعاد مختلف حجت الاسلام حضرت علی ع ملت ایران چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • گرامیداشت سالروز استاد مرتضی مطهری و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
  • گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی