Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:26:30 GMT

آسیب دیدگان اجتماعی عائله ما هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۱۷۸۱

آسیب دیدگان اجتماعی عائله ما هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین رویداد شبکه سازی و ایده پردازی طرح تحول ساماندهی معتادین متجاهر شهر تهران با حضور کارشناسان، خبرگان و صاحب نظران این حوزه برگزار شد.

در این پنل محمد امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پشتیبانی مردم را عامل موفقیت هر کاری خواند و گفت: اگر همه امکانات پای کار بیایند بدون پشتوانه مردمی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کاری پیش نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی زاده با بیان اینکه اعتیاد یک بحث هویتی است و ما نمی‌توانیم از طریق اخلال در هویت و تحقیر، این مشکل را حل کنیم؛ از صاحب نظران خواست با ارائه الگوها و شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مرتبط و مناسب در این مسیر به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمد امین توکلی زاده تصریح کرد: شهرداری تهران مدل قرارگاهی طراحی کردند، که سه ضلع را در این مدل متصور شدیم، شهرداری با همه امکاناتش، نهادها و دستگاه‌ها و تشکیلات موظف و مردم که ضلع اصلی آن هستند که جلسه امروز نیز بر محور مردم شکل گرفته است.

توکلی زاده ادامه داد: عدد آسیب‌ها به نسبت ۱۰ میلیون جمعیت شهر، عدد بالایی نیست؛ اما این ما هستیم که باید این شرایط را ایجاد کنیم تا مردم بتوانند این آسیب‌ها را جمع کنند؛ مردمی که کارهای بزرگ‌تر از این را انجام دادند

وی با اشاره به اینکه باید قدردان همه افرادی که پیش از ما در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی زحمت کشیدند باشیم، گفت: امیدواریم با همتی که در سازمان رفاه شهرداری شکل گرفته است؛ تشکیل این جلسات کارها را جلو ببریم.

وی با اشاره به قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران خاطر نشان کرد: امید است این قرارگاه سطح بحران را به سطحی برساند که بتوانیم مشکل را در یک مجموعه و کانون محلی حل کنیم اما برای این مهم باید این زخم را به آن نقطه رساند که البته ما الان هنوز در آن نقطه نیستیم

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و دبیر قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران نیز در این رویداد با تاکید بر اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: رویدادی که امروز اتفاق افتاد، به صورت تخصصی برگزار می‌شود و پیرو موضوع قرارگاه اجتماعی بود که با مدیریت و فرماندهی شهردار تهران تشکیل شده است؛ از ابتدای این رویداد سه پنل تخصصی در حوزه پزشکان، پرستاران و روان پزشکاران، مددکاران، بهیاران و بهیود یافتگانی شاغل در حوزه مددکاری برگزار شد.

احمدی صدر از افرادی که سال‌ها در این حوزه تلاش می‌کنند خواست تا چالش‌ها و دغدغه‌هایی را که سال‌ها با آن مواجه بودند مطرح کنند تا برای آن چاره اندیشی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در خط مقدم آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند و تا چالش‌های موجود را مرتفع کنند و نظرات آنان قابل تأمل و بررسی است افزود: اگر قرار است تحولی در خصوص ساماندهی معتادان ایجاد شود و تغییری در حوزه آسیب‌های اجتماعی رقم بخورد، باید تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر تجربیات میدانی و افراد متخصص فعال در این حوزه باشد؛ در واقع تصمیم‌گیری در رأس وقتی منجر به موفقیت می‌شود که چالش‌ها از کف میدان احصا شده باشد.

وی با اشاره به بیانات حاج قاسم سلیمانی که امروزه جمهوری اسلامی یک حرم است و اگر این حرم نماند سایر حرم‌ها هم نمی‌ماند، خاطر نشان کرد: تهران پایتخت این حرم است و همه کسانی که در این حرم نفس می‌کشند و حیات دارند اهل حرم‌اند و باید مخلصانه به آنان خدمت کرد و همه کسانی که در حال خدمت رسانی به اهل حرم هستند به نوعی مدافعان حرم محسوب می‌شوند.

احمدی صدر دبیر قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران خطاب به مددکاران و مددیاران شاغل در مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: امروزه شما به افرادی خدمت می‌کنید که غیر از خدا کسی را ندارند و حتی خانواده‌های آنان به حاضر به پذیرش آنان نیستند و به حق دستان شما بوسیدنی است.

وی با تاکید بر اصلاح ساختار در مراکز کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: کرامت نیروی انسانی و توجه بیشتر به همه کسانی که در خط مقدم کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند اولویت اصلی ما خواهد بود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و دبیر قرارگاه آسیب‌های اجتماعی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که آسیب دیدگان اجتماعی عائله ما هستند تصریح کرد: این برای همگان و همه مسئولین درسی بزرگ خواهد بود که با آسیب دیدگان به گونه‌ای رفتار کنیم که گویی خانواده خود ما هستند و در واقع به خانواده خود خدمت می‌کنیم.

احمد احمدی صدر این رویداد را یک رویداد عملیاتی، توصیف کرد و گفت: موضوعات از نگاه و منظر مددکاران بهبود یافته و پرسنل اجرایی کاربردی بودن این رویداد این است که طراحی صیانت از معتادان، بررسی می‌شود؛ مشکلاتی در این نشست مطرح شده که جمع‌بندی آن تبدیل به خروجی می‌شود که می‌توان بر اساس آن تصمیم‌گیری کرد.

احمدی صدر دبیر قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه با بسیاری از متخصصان و سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه اعتیاد فعالیت داشته‌اند، مذاکره کردیم خاطرنشان کرد: پس از این رویداد با سایر گروه‌ها جلساتی خواهیم داشت و در اواسط اسفند نیز همایشی با حضور همه گروه‌هایی که در این حوزه فعالیت کردند، خواهیم داشت؛ امیدواریم این آرا، اندیشه‌ها و مدل‌ها یک خروجی و مدل نهایی به ما بدهد تا بتوانیم بر اساس آن مدل پیش برویم، چرا که بحث استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه و هم‌افزا کردن آنها از تأکیدات شهردار تهران است.

مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این نشست این رویداد را اتفاقی بزرگ خواند و افزود: امیدواریم با این مدل طراحی شده بتوانیم اتفاقی بزرگ را رقم بزنیم.

وی مدل بهاران را مدلی مؤثر در ساماندهی معتادین متجاهر خواند و افزود: این طرح‌ها و مدل‌ها باید کارشناسی شده و با دقت اجرایی شود تا به نتیجه مطلوب و مورد انتظار برسد.

این نشست ۸ ساعته ۲۰ بهمن ماه در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

کد خبر 5422500

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران آسیبهای اجتماعی معضلات اجتماعی شهرداری تهران شورای شهر تهران دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن غلامحسین محسنی اژه ای وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا ذبیح الله خداییان قوه قضاییه پلیس راهور دادستانی تهران سازمان تامین اجتماعی سازمان حج و زیارت کمیته امداد امام خمینی قرارگاه آسیب های اجتماعی شهر تهران کاهش آسیب های اجتماعی توکلی زاده احمدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی اضافه کرد: در ۶ مورد آبگرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سرفیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام آبادغرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متاثر از این آبگرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحد‌های مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند یادآور شد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوار‌های حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

محمدی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوار‌ها ادامه خواهد داشت افزود: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان