Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:36:36 GMT

انتقاد از عدم تعیین تکلیف قضایی ۳ کارخانه لرستان

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۱۸۰۱

انتقاد از عدم تعیین تکلیف قضایی ۳ کارخانه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با اشاره به ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این تاریخ با مناسبت‌های مهمی مانند ولادت امام علی (ع)، ولادت امام محمد تقی (ع)، رحلت حضرت زینب (س) و… مصادف است.

مبارزه با نفاق از سوی ائمه معصوم

وی با بیان اینکه آنچه که این مناسبت‌ها را با یکدیگر پیوند می‌دهد، مبارزه با مظاهر شرک، نفاق، ریال و دو رویی است عنوان کرد: امام راحل به تبعیت از ائمه معصوم این مبارزه را انجام دادند، امام علی (ع) در زمان حیات پیامبر اسلامی و پس از آن به خصوص در زمانی که حاکمیت مردم را به عهده گرفت، با مارقین، قاسطین و ناکثین به مبارزه پرداخت و چشم فتنه را از حدقه بیرون آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: همه آنهایی که مقابل امام علی (ع) بودند و پس از آن در مقابل امام حسین (ع) و دیگر پیشوایان معصوم ایستادند تا به امام محمد تقی (ع)، در زیر پرچم شرک، نفاق و دو رویی جمع بودند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: امام محمد تقی (ع) ۲۵ سال عمر کرد، دوران خردسالی، نوجوانی و جوانی اش در جلوی چشمان مامون منافق بود و زندگی کوتاه ایشان جهادی فشرده با دشمنان خدا بود، مامون عباسی چهره ریا کار و منافق که خود را حامی اسلامی می‌دانست در مقابل امام محمد تقی (ع) تلاش می‌کرد مردم را در مقابل این چهره نفاق هوشیار کند و وجود ایشان در همان دوران جوانی برای دشمنان ریا کار غیر قابل تحمل شد تا ایشان را به شهادت رساندند، همین خط مبارزه ریا و تزویر را ما در باب حرکت زینب کبری (س) قهرمان کربلا هم مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: به ظاهر در کربلا شمشیر ظلم بر شمشیر مظلوم پیروز شد اما پیامی که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به کوفه، شام و مدینه رساند، باعث شد که خون بر شمشیر پیروز شود و جا دارد ما به این مناسبت‌های مهم توجه کنیم، مقام و منزلتی که تقوا انسان را به آنجا می‌رساند که پیامبر اسلام در باب امام علی (ع) می‌فرماید که اگر خوف این نبود که گروه‌هایی از امت اسلامی درباره تو آن چیزی بگویند که اهل مسیحی در مورد عیسی گفتند، می‌گفتم جایگاه و منزلت تو را، که در آن صورت هر جایی که ورود پیدا کنی مردم خاک پای تو را بلند می‌کردند و از آن برکت می‌گرفتند.

شکست فشار حداکثری دشمن علیه ایران اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: قطعاً این حضور از مصادیق لحظه شناسی، به موقع و هوشمندانه عمل کردن است، مردم لرستان هر جایی که نیاز بوده به موقع و هوشمندانه عمل کرده‌اند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: از اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان‌های دولتی، غیر دولتی، نیروهای مسلح و… که در فضای حقیقی و مجازی این شکوه و عظمت را آفریدند، پیاده و سواره در بزرگداشت انقلاب اسلامی حاضر شدند و روز به یاد ماندنی را خلق کردند و نشان دادند که همراه و هم دل با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی هستند تشکر و قدر دانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ معجزه بود، استمرار آن و چهل و سه ساله شدن آن نیز معجزه بزرگ‌تری است بیان داشت: از فردای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان زور گو به سر کردگی آمریکا، همه توان خود را در داخل و خارج به میدان آوردند اما انقلاب اسلامی ماندگار شد و ما امروز چهل و سومین سالگرد آن را جشن گرفتیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: علیرغم ۴۳ سال مانع تراشی که ما دچار فراز و فرود شدیم، در جاهایی سرعت پیشرفت ما کند شد اما برای پیشرفت‌های انقلاب اسلامی باید به خود ببالیم و افتخار کنیم، از اینها مهم‌تر جوانان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرای، اخلاق مدار و عدالت خواه است که با پیروزی انقلاب اسلامی تربیت شدند، با انسان‌های جهادی و ایمانی که این کشور را در هشت سال دفاع مقدس و آشوب‌های داخلی نجات دادند و با وجود کمربندی که آمریکا با همکاری کشورهای مرعوب منطقه برای محاصره ایران فراهم کرد، مدافعین حرم با فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی با تکیه بر آموزه‌های معنوی، عاشورایی و حسینی، کشور را از توطئه عمیق حفظ شد، جمهوری اسلامی ایران را کانون توجه آزادگان جهان شد و به قول زور گویان عالم، این فشار حداکثری شکست خورد.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: این دستاوردی است که با هیچ دستاورد مادی قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌های معاند دشمن علیه ایران اسلامی تصریح کرد: البته گاهی همین نقشه را ممکن است رسانه‌ها در داخل استان انجام بدهند، عمداً و یا از روی سهو به کار بستن دروغ‌هایی آشکار و عیان، یک جنگ ترکیبی رسانه‌ای است که مردم را ناامید کنند، اینکه زشتی‌ها و خیانت‌های رژیم پهلوی را بپوشانند و یا آنها را تزئین کنند اما چهره انقلاب، پیشرفت‌ها و نقاط مثبت آنچنان فراوان است که کسی نمی‌تواند منکر آنها شود.

ضعف یک مسئول ضعیف را نباید پای انقلاب گذاشت

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ما واقع گرا هستیم، خدمت گذاران شما در نظام جمهوری اسلامی واقع گرا هستند، در این روز با شکوه و حماسه نقاط ضعف خود را می‌دانیم، مانند رژیم گذشته و دست نشان‌های رژیم گذشته نیست که کسی ضعف‌ها را نبیند و نداند ادامه داد: ما می‌دانیم که هنوز در نظام بانکداری، گمرک برای صادرات و واردات، قاچاق کالا و ارز، فرارهای مالیاتی، مالیات بر خانه‌های خالی و ماشین‌های لوکس، ورود کالاهای تجملی، صنعت خودور سازی، در عدم توسعه متوازن در استان‌ها، بدهکاران کلان بانکی، تجاوزهایی که به حقوق مردم می‌شود، مشکلاتی داریم و مردم ما از اینها رنج می‌برند، اما نظام ما در حل اینها توجه پیدا کرده و می‌داند اینها گردنه‌هایی است که باید از آنها عبور کند تا مردم در امر معیشت دچار گشایش شوند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه خدمت گذاران نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، نمایندگان استان‌ها در مجلس خبرگان رهبری، جامعه روحانیت، ائمه جماعات هیچ گاه چشمشان بر مشکلات بسته نشده است افزود: مردم سرمایه نظام اسلامی هستند، نظام نیازمند است که مردم به این نظام اعتماد داشته باشند، این مشکلات را می‌بینند، آن قدر آنها را خواهند گفت و دنبال خواهند کرد تا این مشکلات حل شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: باید در گام دوم انقلاب اسلامی، با همت شما همه مردم در مقابل تبعیض‌ها، توصیه‌های فرا قانونی، نفی شایسته سالاری، جذب نیروی بدون ضابطه، انتصابات سفارشی بایستیم، اخیراً طرح‌های مهمی در کشور کلید زده شده که باید دنبال شوند که سهم استان ما از طرح‌های بنیادین کجاست؟ منکر ضعف نیستیم، ضعف این است که مسئولی مغلوب خواستنی‌های شخصی خودش باشد، مسئولی که منفعت شخصی خودش را بر منفعت عمومی ترجیح می‌دهد، مسئولی که نامه به دست می‌گیرد، امضا می‌گیرد تا در آن پست باقی بماند، اینها را نباید پای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بگذاریم.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: انقلاب اسلامی ملت ایران و امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی ماندگار است، فقط نام زشتی از همه رؤسای آمریکا باقی می‌ماند، همه اینها در مقابل انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به زانو درآمدند، ضعف یک رئیس جمهور ضعیف، یک وزیر ضعیف و یک مسئول ضعیف، متفاوت از انقلاب شکوهمندی که تمام مکاران دوران را در صفحه روزگار محو کرده، است.

انتقاد از عدم تعیین تکلیف قضائی ۳ کارخانه لرستان

وی افزود: ما به کاستی‌ها توجه داریم، پیام مردم ما در این روز، تسریع در راه اندازی کارخانه‌ها، صنایع و کارگاه‌های تعطیل شده است، مردم و جوانان استان ما تا چقدر باید صبر کنند تا هولدینگ آدینه، بانک سپه، بانک صنعت و معدن و بانک ملی شرکت پارسیلون را آماده واگذاری کند؟ تا چقدر باید صبر کنند؟ گفته‌اند شش ماه حسابرسی این شرکت طول می‌کشد، حسابرسی و دخل و خرج بودجه یک کشور هم نیاز به چنین وقتی ندارد، اینها را باید گفت شاید گوش شنوایی در برج نشینان تهران باشد و این مطالب را بشنوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه البته برج نشینانی که در هیئت مدیره این هولدینگ ها و بانک‌ها هستند از حال جوانان بیکار و خانواده‌های آنها اطلاع ندارند، ادامه داد: از دادستان استان و کشور می‌خواهم به این مسئله ورود پیدا کند و آن را زمان بندی کنند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: سیمان خرم آباد، کارخانه عظیم خودرو بروجرد، فولاد ازنا و… مشکل قضائی دارند و پرونده‌های آنها در دادستانی تهران باقی مانده است، تا به حال نامه‌های متعددی در زمان ریاست حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه و اکنون نیز نامه‌هایی از استان برای حجت الاسلام اژه ای ارسال شده است، نامه‌های قبلی و کنونی به دادستانی تهران ارجاع شده اما نتیجه روشنی در پی نداشته است، از رئیس قوه قضائیه درخواست می‌کنیم در مورد این سه کارخانه و کارخانه‌های مشابه استان که می‌تواند هزاران نفر را به کار مشغول کنند و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه استان است، ورود پیدا کنند، از دادستان تهران بخواهند با هماهنگی مسئولان قضائی استان در یک زمان محدود و معین این سه کارخانه و کارخانه‌های مشابه استان کارشان را شروع کنند.

وی بیان داشت: اگر اراده قاطعی در دستگاه قضائی باشد که نیاز است چنین اراده‌ای باشد، این سه کارخانه و دیگر صنایع می‌توانند به زودی کارشان را شروع کنند، از مدیرکل دادگستری و دادستان که بارها نامه نوشته‌اند، جلسه گذاشته‌اند و پیگیر این سه کارخانه و کارخانه‌های مشابه بوده‌اند، مجدد درخواست می‌کنم که این امر با جدیت از سوی دستگاه قضائی، استاندار، نمایندگان مجلس پیگیری شود تا تحول همراه با جهش در استان ما رقم بخورد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: البته من این قسمت از خطبه‌ها را برای سران سه قوه ارسال خواهم کرد که در روز ۲۲ بهمن، در جمع مردم نماز گذار و از زبان مردم استان لرستان این نکات را بیان کردم.

کد خبر 5422446

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در لرستان خطبه های نماز جمعه دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه 22 بهمن عکس استانها گرگان جشنواره فیلم فجر آمار کرونا افتتاح طرح عمرانی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شیوع کرونا نماینده ولی فقیه در لرستان پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام شاهرخی سه کارخانه امام محمد تقی کارخانه ها امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است

ایسنا/هرمزگان فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، با بیان این نکته که فلسفه وجودی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی فدایی شدن است، گفت: «عملیات وعده» صادق تمام معادلات دنیا به هم ریخت، آمریکایی ها لفاظی ها را کنار گذاشته اند و این به برکت تفکر ولایی است.

سردار اباذر سالاری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در  شورای اسلامی شهر بندرعباس، با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اقدامات امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی چیزی شبیه یه یک معجزه است. تاسیس نهادهای انقلابی با دارا بودن نگاه دوراندیش و حکیمانه، فراتر از عقل‌های مادی و دنیوی ما است.

وی عنوان کرد: در قبل از انقلاب، ایران دچار گرفتاری‌های بود مانند اینکه آمریکایی‌ها در این کشور به  منافع ما چشم طمع داشتند و کسی نمی توانست با آنها مقابله کند ولی امروز به برکت خون شهدا و امامین انقلاب، نظام به حدی رسیده است که اگر کسی جسارت و نگاه چپ  به منافع جمهوری اسلامی نه تنها در خاک ایران بلکه در خارج  داشته باشد مورد تنبیه قرار می گیرد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: تفاوت حکومت  که بر گرفته از ارزش های اسلامی و اتصال به وحی و امامت  است با حکومت طاغوت را باید در استکبار ستیزی دانست.

وی با بیان اینکه تشکیل سپاه یک ضرورت است، گفت: تشکیل این نهاد از ابتدای انقلاب در خدمت رسانی و آگاهی به مردم، توطئه دشمنان را خنثی کرد و در هشت سال دفاع مقدس شاهد جانفشانی ها و تقدیم بهترین ها بودیم و فلسفه وجودی سپاه فدایی شدن است.

سردار سالاری، با اشاره به اقدامات کمکی سپاه پاسداران در بلایای طبیعی، عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بعد منطقه ای و جهانی نیز در مقابله با داعش و در امان ماندن مردم کشورهای اسلامی نقش محوری و بسزایی را داشته است.

وی اظهار کرد: قریب به ۶ ماه از حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به مردم غزه می‌گذرد و روزی نیست که کودکان و زنان و مردان قتل عام نشوند و حتی آب و برق ندارند اما خبری از نهادهای حقوق بشری وجود ندارد.  بیش از ۳۰ هزار نفر در غزه کشته می شود هیچ اقدامی نمی‌کنند و آمریکا با سیاست دو گانه خود هر زمان بسته کمکی به این رژیم ارائه می کند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی امید همه ملت ها و مسلمانان مظلوم جهان است، گفت: بعد از عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا به هم ریخت؛ آمریکایی ها لفاظی ها را کنار گذاشته و این به برکت تفکر ولایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود