Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@05:58:56 GMT

قیمت کود سال آینده ۴۵ درصد کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۲۰۲۷

قیمت کود سال آینده ۴۵ درصد کاهش می یابد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سال آینده ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش خواهد یافت‌. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر، در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و حضور در شبکه ملی برکت، با یادآوری خاطرات دوره نوجوانی و جوانی خود و حضور در تظاهرات آن ایام، گفت: آن تظاهرات با امید به پیروزی انقلاب انجام شد که امروز شاهد به ثمر رسیدن بخش عمده‌ای از ثمره آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها با سازوکار انحراف درصدد از بین بردن انقلاب‌ها هستند و برای این منظور جنگ تحمیلی 8 ساله را به کشورمان تحمیل کردند، افزود: در حال حاضر نیز شاهد تحریم‌ها هستیم و همه این اتفاقات برای دست کشیدن ما از اهداف انقلاب است.

مهاجر با بیان اینکه ما به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم آینده خودمان را رقم بزنیم، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب تنها 30 میلیون جمعیت در کشور وجود داشت و بسیاری از محصولات از جمله گندم، جو، ذرت، سویا، پنیر، کره، شیر و گوشت به وسیله واردات تامین می‌شده است.

معاون وزیر در امور زراعت با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود 85 میلیون جمعیت کشور، با درایت مسئولان و پیگیری مردم 95 درصد محصولات کشاورزی در داخل تامین می‌شود، افزود: اگر خشکسالی‌های چند سال اخیر اتفاق نمی‌افتاد 100 درصد محصولات کشاورزی در داخل تامین می‌شد.

وی تصریح کرد: کشور نیازمند 130 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی است که 95 درصد آن در داخل تامین می‌شود.

مهاجر از دلایل تامین نشدن 5 درصدی محصولات کشاورزی را مشکل آب در کشور عنوان کرد و ادامه داد: محصولاتی مانند ذرت و سویا به دلیل مشکل آب از خارج از کشور تامین می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دو سه سال اخیر به دلیل گرانی کودهای پتاس و فسفر نتوانستیم کود مورد نیاز در مزارع استفاده شود، تصریح کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی 40 تا 45 درصد قیمت کودها کاهش خواهد داشت.

به گفته وی از ابتدای سال آینده کشاورزان می‌توانند کودهای ارزان‌قیمت را تهیه کنند که این موضوع سبب افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی خواهد شد.

معاون وزیر در امور زراعت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه درصدد ایجاد دو کارخانه شکر در استان‌های گلستان و خوزستان برای تامین شکر مورد نیاز کشور هستیم، افزود: با راه‌اندازی این کارخانه‌ها برای همیشه از واردات شکر بی‌نیاز خواهیم شد.

وی در پایان تصریح کرد: امید می‌رود در سال زراعی 1401-1400 با عملکرد بهتر، افزایش ضریب امنیت غذایی را به ملت هدیه بدهیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.

آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.

اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.

از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی