Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، محسن منصوری استاندار تهران در مراسم گرامیداشت دهه فجر و همچنین ششمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم مهدی ثامنی راد در مسجد مهدیه کارخانه‌ قند ورامین اظهار کرد: شهید مهدی ثامنی راد از بچه های خوب، متدین، مؤمن و مستحکم این خطه بود و شاید تصور هم نمی کردم روزی در  مراسم گرامیداشت این شهید عزیز سخن بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه شهادت مفهوم بسیار بلند و متعالی دارد، گفت: در بین درب های متعدد بهشت یک درب بنام باب المجاهدین است که مخصوص ورود شهدا است و شهید امکان شفاعت پیدا می‌کند نه تنها برای خود و خانواده اش بلکه برای همه مؤمنین و مسلمین شفاعت پیدا می‌کند، باید بیاموزیم در تمام مراحل زندگی با شهدا نجوا و صحبت کنیم و از روح بلند و مطهر شهدا برای پیچیده ترین مسائل دنیوی و اخروی مدد بگیریم که سنت پیامبر خدا هم همین بود.

استاندار تهران افزود: حضرت زهرا هم در مزار شهدا قدم می زدند و با شهدا صحبت می کردند و اولین تسبیح را حضرت زهرا از خاک شهدا ساختند.

منصوری ضمن بیان اینکه شهدا برندگان عالم هستند بیان کرد: عالم یک مسابقه تمام عیار است و انسان بالفطره علاقمند به پیروزی در این مسابقه‌ است.

وی افزود: شهدا هزینه دادند در راه خدا و این هرینه بزرگ شهادت است و در این دسته بندی جایگاه بسیار ارزشمندی پیدا کردند، برخی ها در دسته بندی ملعونین قرار می گیرند که انکار سیر نزولی دارند و هر روزشان بدتر از دیروزشان است، دسته دوم از افراد مجانین هستند یعنی افرادی که به لحاظ جسمی و مادی و دنیوی رشد می کنند اما از لحاظ معنوی و اخروی رشدی ندارند و یا حداقل استفاده را می‌برد، دسته سوم به اصلاح قرآن مورد غبطه هستند و حسرت انسان های دنیوی را می‌خورند، یعنی در یک سیر تعالی قرار دارند اما رشد این ها، رشد طبیعی است.

این مقام مسؤول گفت: دسته چهارم که شهدا از این دسته هستند سابقون هستند که به تغبیر امام راحل راه صد ساله را یک شبه طی کردند و در کنار علما قرار می گیرند.

منصوری خاطرنشان کرد: در مقام شهید و شهادت و در متن قرآن، آیات و روایات صحبت های بسیاری شده است که اولین آن مقام حیات جاویدان است، یعنی شهدا حیات جاودان پیدا می کنند و نزد خدا روزی می‌خورند که این رزق جاری و ساری است.

وی اظهار کرد: شهید مشتری واقعی خدا است و خداوند شخصا خریدار شهدا است، دو مقوله بسیار مهمی که گذشتن از آن بسیار سخت است یکی جان و دومی مال است و هر کسی نمی تواند به راحتی از این دو مقوله بگذرد و در راه خدا جانفشانی کند.

استاندار تهران عنوان کرد: در انقلاب اسلامی ممکن است دچار سه جنس و سه شهادت شویم، اساسا درس شهادت یکی محافظت از انقلاب در قبال بعضی از این آسیب ها است، یک شهادتی که ممکن است کالبد انقلاب را در بر بگیرد شاید دفاع آن راحت ترین نوع و کار باشد، شهادت جسم انقلاب یعنی در بستر مادی و در کالبد زمان و این را با قدرت می توانیم بگوییم از آن عبور کردیم.

منصوری تصریح کرد: امروز به لطف حضور جوانان ایثارگر انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح مقتدر و مقام معظم رهبری می‌توانیم با اقتدار بگوییم از این مسئله عبور کردیم، اما در دو گام بعدی باید بسیار مراقبت کنیم، مسئله شهادت آبرو و مسئله سوم هدف انقلاب اسلامی است یعنی این انقلاب اگر خدایی نکرده به دست دشمن تضعیف و ضعیف تر شود، یعنی رسانه های دشمن به طور شبانه روز آنقدر کار کنند که ما نتوانیم کاری انجام دهیم و شهادت اهداف انقلاب هم ممکن است به دست بنده و امثالهم اتفاق بیافتد، به دست‌ یک مدیر بی بصیرت اتفاق بیافتد و باید این ها را با شدت و جدیدت مراقبت کنیم.

منصوری افزود: یکی از ابزارهایی که باعث تداوم و استحکام انقلاب و مانع شهادت آبرو و هدف انقلاب می شود جهاد تبیین است و یکی از این درس ها، درس‌های مدیریتی است که باید از شهدایی همچون حاج قاسم و امثال آنها آموخت.

وی ضمن بیان اینکه خیلی از ما مبانی و اصول انقلاب را دوست داریم اما در بعضی جاها از دل کندن ها و دل بریدن ها ضعف داریم، گفت: گاهی در دل کندن از دنیا ضعف داریم و عده ای با ناجوانمردی دستاوردهای انقلاب را ذبح می کنند و به تمسخر می گیرند، حرکت شهید مصداق حرکت مومنانه و توأم با ایمان است اما امروز در مدیریت جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری به حرکت مؤمنانه نیاز داریم، حرکت نباید حرکت کور و صرفا اداری باشد، اگر این طور حرکت کنیم در کارها می مانیم و نمی توانیم مسائل را حل کنیم.

استاندار تهران گفت: حرکت شهید همچون شهید ثامنی راد مثل شعار ما می توانیم است، شهید ثامنی راد از همین جنس ما می توانیم بود، این ها کسانی بودند که از تعداد کم خودشان نمی ترسیدند و با امکانات کم اقدامات بزرگی انجام می دادند و حمایت خداوند را مؤمنانه پشت سر خودشان حس می کردند، اگر بخواهیم براساس داشته ها و ظرفیت هایی که داریم پیش برویم حتما نمی توانیم موفق شویم، اما با توکل برخدا و اینکه ما می توانیم می شود بسیاری از کارها را رو به جلو سوق داد.

منصوری بیان کرد: شهدا از همه دلبستگی ها و وابستگی ها جدا شدند و حرکت کردن که این نشان دهنده جایگاه یک شهید است و ما مسؤولین باید در مدیریت به این شکل حرکت کنیم، از همه داشته ها و وابستگی ها عبور کنیم و در راستای خدمت به مردم گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی مسیر سختی است و در کوتاه مدت به نتیجه نمی رسیم، در این مسیر فرار و نشیب هایی وجود دارد که ممکن است برخی ها برگردند و مقام معظم رهبری فرمودند ما رو به جلو حرکت می کنیم و موفق هم خواهیم شد و باید با برنامه به سمت هدف انقلاب حرکت کرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: شهید مصداق و معیار حق و باطل است و ما با شهدا مسیر را تشخیص می دهیم، اساسا خون شهد و وجود مطهر شهدا ابزاری هستند در دستان ما برای جهادتبیین و دستاوردهای انقلاب و حرکت آنها حرکتی بر مبنای اخلاق و صدق و اتکا به مردم بوده است و ما باید خودمان را متصل به دریای بی پایان مردم کنیم.

منصوری افزود: همه این ها درس های مدیریتی برای ما است، در مدیریت باید آموخت از همه ظرفیت ها استفاده کرد، آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که حاج قاسم بر اصول انقلاب پافشاری می کردند و ما نیز باید پیرو این راه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا رفتند تا ما در آرامش و امنیت بمانیم و اگر امروز در چنین فضایی قرار داریم به برکت شهدا است که در آرامش و امنیت می توانیم دستاوردهای انقلاب را بازخوانی و بازگو کنیم.

استاندار تهران گفت: وقتی نقاط مختلف کشور را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم حتما و یقینا پیشرفت ها و اقدامات بسیاری شده است و این معلوم و آشکار است و کسی نمی تواند منکر آن شود.

منصوری بیان کرد: امروز انصافا در مرزهای تکنولوزی حرکت می‌کنیم و در سیاست خارجی کاملا یک سیاست مستقل و مقتدر داریم و تمام ابرقدرت ها یک سو می نشینند و جمهوری اسلامی یک سوی دیگر و با قدرت مذاکره می‌کند و منافع ملت را به پیش می برد و در حوزه نظامی و دانش آن، جزو بهترین های در دنیا هستیم و همین موضوع باعث ایجاد امنیت در ایران عزیزمان شده است.

وی یادآور شد: در اطراف مرزهای کشور می بینید ناامنی هایی رخ می دهد اما به برکت انقلاب اسلامی، امام و شهدا ما در آرامش و آسایش قرار داریم، تکلیف امروز ما مراقبت، محافظت و تقویت از این دستاوردها است، کشور بابت این دستاوردها هزینه های بسیاری داده است تا به این نقطه از پیشرفت رسیده است، تاریخ جمهوری اسلامی یک تاریخ پر فراز و نشیب است و در حوزه سیاسی اجتماعی یک مسیر فوق العاده پیچیده ای را طی کردیم و در حوزه تحریم ها، واقعا مردم را اذیت کردند.

استاندار تهران در پایان گفت: امام راحل فرموند شهید بهشتی یک امت بود، نزدیک به ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم انقلاب اسلامی شده است که هر کدام از این ها برای خودشان یک سرمایه بی بدیلی بودند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار تهران محسن منصوری مدیریت انقلابی دستاوردهای انقلاب اسلامی شهید مهدی ثامنی راد دستاوردهای انقلاب استاندار تهران انقلاب اسلامی ثامنی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده مرزبانی استان در دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی در خراسان جنوبی، گفت: از بزرگ‌ترین آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های بلند اسلام و پاسداری از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی است.
سردار شجاعی با بیان اینکه راه شهدا تا رسیدن به تا رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: شهدا و خانواده شهدا از ارزش‌های معنوی انقلاب اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.
شهید ستوانیکم حسن بادامکی از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی سراوان بود که ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود