Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح هم‌زمان ۱۰۲ طرح تعاونی که به مناسبت دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار گردید اظهار داشت: تأمین مالی تعاونی‌ها از طریق اختصاص خط اعتباری بیست هزار میلیارد ریالی از جمله مهم‌ترین تدابیر حوزه تعاون بوده است و بانک توسعه تعاون در کنار نهادهای توسعه‌ای بخش تعاون نقش مؤثری در دستیابی به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، وی افزود: ۹۷۵ تعاونی جدید با ۲۳ هزار عضو و قابلیت اشتغال ۲۰ هزار نفر در دولت سیزدهم شکل گرفته‌اند و ۲۱۴ طرح سرمایه‌گذاری تعاون شناسایی و معرفی شده‌اند.
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: تعاون می‌تواند به‌عنوان حلقه اتصال بنگاه‌های تولیدی مطرح باشد و مشکلات و مسائلی که حتی منجر به تعطیلی تولید واحدها شده است، از طریق تشکل‌ها و کار جمعی در قالب تعاون، قابلیت رفع پیدا می‌کند.
وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در سطح کشور صورت پذیرفته است و برخی از طرح‌های کلان در میان‌مدت و بلندمدت به بازدهی و اشتغال می‌رسند و در کنار این پروژه‌های عظیم، با مکانیزم تعاون در مشارکت دادن آحاد جامعه در اقتصاد و اتخاذ رویکرد مردم محور و به‌کارگیری سرمایه‌های خرد نیز می‌توان نسبت به ایجاد رونق تولید و اشتغال در مناطق اقدام نمود.
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت آمادگی تدوین و ابلاغ مصوبات راهگشا برای تسهیل فعالیت تعاونی‌ها را دارد و چنانچه مسائل و مشکلات تعاونی‌ها به‌صورت دسته‌بندی ارائه گردد، برای رفع آن‌ها مصوبات مؤثری را ابلاغ خواهیم نمود.
مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: ۱۰۲ طرح تعاونی با قابلیت اشتغال ۷۰۸۱ نفر با سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریالی در این رویداد ملی افتتاح می‌شوند.
وی افزود: باور مسئولین به تعاون و هدایت بخش مهمی از نقدینگی کشور به این بخش، می‌تواند موجب به‌کارگیری نیروی عظیم اقتصادی مردم و رونق بزرگ اقتصادی شود، که نقش بانک توسعه تعاون و نهادهای تخصصی بخش در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.
در این رویداد که با حضور حجت اله مهدیان مدیرعامل، سید باقر فتاحی رئیس و محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون همراه بود، نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون با هدف ارائه دستاوردهای بانک توسعه تعاون و تعاونگران نیز برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بانک توسعه تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور