Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس،  باقر پور در بازدید از طرح های مسکن شهری نشاط شیراز بر لزوم تامین مسکن به عنوان سرپناه مطمئن و پایدار خانوارهای شهری و روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات وام مسکن روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله در دستور کار قرار دارد.

وی در این برنامه بازدید که با حضور عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس و معاونان و مدیران بنیاد مسکن انجام گرفت با اشاره به اینکه افزایش وام ساخت مسکن روستایی از صد میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان در جلسه شورای عالی مسکن مطرح شده است افزود: رئیس جمهوری با این افزایش وام موافقت کردند و پیشنهاد سود ۵ درصد برای اعطای این تسهیلات در نظرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: شورای پول و اعتبار برای پرداخت وام ساخت مسکن در حال بررسی موضوع است  تا بانک مرکزی آن را با کمترین سود ممکن به بانک‌های عامل ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه برخی از بانک ها برای پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی اعلام آمادگی کرده اند افزود: بانک‌های ملی، سپه، تجارت، ملت، مسکن، کشاورزی، صادرات، پست بانک و بانک رفاه بانک‌های عامل  هستند که تاکنون برای پرداخت وام ساخت مسکن روستایی مشخص شده اند و با تصویب نهایی و اجرای این مصوبه قطعا تحول جدی در حوزه مسکن روستایی به وجود خواهد آمد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه اقساط وام ۲۰۰ میلیون تومانی روستاییان یک‌میلیون و چهارصد هزار تومان خواهد شد، گفت: بانک‌های عامل سراسر کشور برای  پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان ارزان‌قیمت باید آماده باشند تا با تصویب نهایی و ابلاغ  این مصوبه شتاب گیرد.

باقر پور همچنین ضمن اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی افزود: بر اساس برنامه تنظیمی دولت سیزدهم سالیانه یک ‌میلیون مسکن در سطح کشور ساخته می شود که از این میزان ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۸۰۰ هزار واحد در شهرهای کشور است.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از  ۱۵۷ هزار  واحد در روستاهای کشور و  بیش از  ۵۴هزار  واحد مسکونی در شهرهای کشور در حال ساخت است.بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در صدد است که علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای کشور بسازد.

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در جریان این بازدید گزارشی از روند توسعه مسکن روستایی و تامین مسکن شهری در استان فارس ارائه داد و بیان داشت: بنیاد مسکن برای اجرا و توسعه طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس آمادگی کامل دارد و عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۰ طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس در شهرستان های قیر و کارزین ، بوانات ، داراب ، شیراز ، فسا ، ممسنی ، نی ریز و لارستان نیز در دهه فجر امسال  آغاز شده است.

 زمانی در ادامه افزود: ۲ هزار و ۲۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در این شهرستان ها اختصاص یافته است ،   ۷ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال نیز از محل  خودیاری و آورده متقاضیان در این طرح ها هزینه می شود . تعداد خانوار بهره مند از طرح های نهضت ملی مسکن دراین شهرستان ها یک هزار و ۵۳۳ خانوار است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین گفت: افتتاح و بهره برداری از یک هزار و ۹۱۸ طرح بهسازی و بازسازی مسکن روستایی و شهری آسیب دیده از حوادث طبیعی همزمان با دهه فجر امسال انجام  شده است ،  این واحد های مسکونی با بهره گیری از ۱۱ هزار و  ۲۴۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون  ریال آورده افراد و تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن بهسازی و بازسازی شده است.

زمانی با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: ۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال از این اعتبارات از محل تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن و به همین میزان نیز از محل آورده متقاضیان برای بهسازی و بازسازی واحد های یاد شده هزینه شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: ۲۰۰ میلیون تومان نهضت ملی مسکن انقلاب اسلامی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی واحد مسکونی بنیاد مسکن استان فارس بانک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نوسازی و درجاسازی واحدهای فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستاهای تابعه بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: واحدهای فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحدهای واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستاهای خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: مالکان با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 6092110

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی