Web Analytics Made Easy - Statcounter

هکر‌ها یاد گرفته‌ اند که چگونه از راه دور تمام داده‌ های گوشی هوشمند کاربران را از بین ببرند. هکر‌ها با استفاده از ویروس «BRATA» می‌توانند از راه دور به اطلاعات گوشی‌های هوشمند اندرویدی دست پیدا کنند. این نسخه از ویروس می‌تواند به راحتی برنامه‌های آنتی ویروس را دور بزند.

بر اساس گزارش eprimefeed، ویروس «BRATA» جدید نیست و قبلا از آن برای سرقت اطلاعات کارت بانکی استفاده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نسخه به روز شده این برنامه بسیار هوشمندتر شده و می‌تواند تمام داده‌های موجود در تلفن هوشمند اندرویدی را به طور کامل حذف کند. هکر‌ها همچنین مکان تقریبی قربانی را می‌توانند پیدا کنند، زیرا این ویروس از طریق سیستم GPS به مکان گوشی هوشمند دسترسی دارد.

بدافزار BRATA برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ برای دستگاه‌های اندرویدی شناسایی شد. این بدافزار اصلاح شد و تا پایان سال ۲۰۲۱ به طور فعال کاربران بانکی در اروپا را هدف قرار داد. دانیل چرنوف، مدیر مرکز Solar appScreener Center می‌گوید این بدافزار پنجره‌های خود را روی برنامه‌های بانکی قانونی می‌پوشاند که به آن اجازه می‌دهد تا اطلاعات ورود به سیستم را رهگیری کند.

درخواست دسترسی‌های مهم از کاربران

به گفته این متخصص دلیل موفقیت BRATA این است که در هنگام نصب، این ویروس سطح بالایی از دسترسی را از کاربران می‌خواهد. بنابراین، هکر‌ها مجموعه کاملی از امتیازات را دریافت می‌کنند و می‌توانند هر اقدامی را روی سیستم عامل انجام دهند. با به دست آوردن کنترل کامل بر سیستم، مهاجمان می‌توانند فایل‌ها و پوشه‌های سیستم را تغییر داده و حذف کنند.

طبق گزارش ها، روش اصلی ویروس BRATA از طریق پیامک از بانک است. در این پیام نصب برنامه‌ای توصیه می‌شود که ادعا شده عملکرد‌های امنیتی را انجام می‌دهد. در این مرحله، وظیفه اصلی هکر این است که کاربر را وادار به نصب اپلیکیشن کرده و از کاربر می‌خواهد دسترسی به مشاهده اعلان‌ها و رهگیری احراز هویت دو مرحله‌ای را به او اعطا کند.

راه مقابله با بدافزار‌ها

هکر‌ها در دو حالت اطلاعات گوشی قربانی را دریافت می‌کنند. اول، زمانی که بدافزار BRATA با موفقیت حمله‌ای را انجام داد و داده‌های لازم کاربر را منتقل کرده باشد، و دوم، زمانی که تشخیص دهد توسط نرم افزار آنتی ویروس اسکن می‌شود. ویکتور چبیشف، کارشناس امنیت سایبری در آزمایشگاه کسپرسکی، می‌گوید برای جلوگیری از این اتفاق کافی است نصب برنامه از منابع شخص ثالث را ممنوع کنید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سخت افزار نرم افزار بد افزار هکر هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید

ایتنا - واتس‌اپ ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران خود عرضه کرده است.
واتس‌اپ، پلتفرم پیام‌رسان جهانی محبوب کمپانی متا، ویژگی‌های جدیدی از جمله روشی متفاوت برای ورود به سیستم و دستیار هوش مصنوعی را در این اپلیکیشن ارائه کرده است.

کاربران آیفون اکنون می‌توانند از کلیدهای عبور برای ورود استفاده کنند - به این معنی که می‌توانند با استفاده از Face ID و  Touch ID یا رمز عبور آیفون خود - به جای دریافت پیامک برای ورود به سیستم - به برنامه دسترسی پیدا کنند.

واتس‌اپ در 24 آوریل در پلتفرم ایکس گفت که این ویژگی روشی امن‌تر برای ورود به سیستم است. همچنین از هر گونه چالش بالقوه در دریافت پیامک برای ورود به سیستم جلوگیری می‌کند و اضافه می‌کند:« سفر می کنید؟ بدون آنتن؟ مشکلی نیست!»

این برنامه پیام‌رسان قبلاً کلیدهای عبور را برای کاربران اندروید در ماه اکتبر راه‌اندازی کرده بود، همانطور که در پست به اشتراک گذاشته شده در Threads، یکی دیگر از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی متا، نشان داده شد. افرادی که از گوشی‌های Google Pixel 8 و 8 Pro استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانند به جای اثر انگشت یا پین، از Face Unlock برای باز کردن قفل و مشاهده پیام‌ها در واتس‌اپ استفاده کنند.

 
تغییر دیگری نیز اخیراً در این نرم‌افزار پیام‌رسان ایجاد شده است. در ۱۸ آوریل، متا دستیار هوش مصنوعی جدیدی را در پلتفرم‌های اجتماعی خود مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ گسترش داد. به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند از دستیار به نام Meta Llama 3 در فیدها، چت‌ها و جستجو در میان برنامه‌ها برای دریافت اطلاعات و تولید تصاویر استفاده کنند.

هوش مصنوعی متا به زبان انگلیسی اکنون در بیش از ده‌ها کشور خارج از ایالات متحده در دسترس است که شامل استرالیا، کانادا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزیلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمباوه می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟