Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@02:44:00 GMT

مراحل گام به گام دریافت وام بدون ضامن

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۲۶۲۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین؛ از اواخر دی ماه بود که با تاکید رییس جمهوری و همچنین پیگیری های وزارت اقتصاد، قرار شد که روند پرداخت وام های خرد تسهیل و شرط ضامن از تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان برداشته شود. هر چند تا اواسط بهمن ماه عملاً بانک ها از پرداخت این تسهیلات خودداری می کردند، اما در نهایت با تعیین ضرب العجل از سوی وزارت اقتصاد برای پرداخت وام بدون ضامن برای بانک ها، این طرح اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما روند دریافت وام بدون ضامن چیست؟

اولین موضوع این است که شما باید از شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی یا شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های دولتی و یا کارمند شرکت‌های معتبر بخش خصوصی باشد.

اگر این شرایط را دارید موضوع بعدی بانکی است که از آن حقوق خود را دریافت می کنید. در حال حاضر بانک های زیر مجموعه وزارت اقتصاد موظف به پرداخت این وام هستند؛ این یعنی شما باید از یکی از بانک‌های توسعه صادرات ایران، کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، سپه، تجارت، رفاه کارگران، توسعه تعاون، قرض‌الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، ملت، صادرات و ملی حقوق خود را دریافت کنید.

اگر این شرایط را دارید مرحله بعدی، مراجعه به شعبه بانکی است که حقوق خود را از آنجا دریافت می‌کنید؛ با مراجعه به شعبه بانک باید فرم های مربوط را پر کنید و میزان وام درخواستی خود (حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان) را تعیین کنید. پس از این کار چند روز بعد دوباره به شعبه مراجعه کنید تا از میزان وام دریافتی خود مطلع شوید. در حقیقت هر چند که گفته شده که وام بدون ضامن تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود، اما لزوما تمام افراد نمی توانند سقف وام را دریافت کنند و بستگی به رتبه اعتباری شما دارد.

یکی از موارد مهم این است که میزان حقوق دریافتی شما و البته اقساطی که الان دارید چقدر است؟

سود وام بانکی به غیر از بانک‌های قرض الحسنه ۱۸ درصد است و نهایت زمان بازپرداخت ۳۶ ماه است؛ بنابراین با فرض سود ۱۸ درصدی و بازپرداخت ۳ ساله، قسط ماهیانه وام ۵۰ میلیونی، حدود یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان و قسط ماهیانه وام ۱۰۰ میلیونی، حدود سه میلیون و ۶۱۵ هزار تومان خواهد بود. بنابراین حقوق شما با کسر اقساطی که هم اکنون دارید باید بتواند اقساط این وام را پوشش دهد.

این همان موضوع اصلی است که بانک شما از بانک مرکزی استعلام می گیرد؛ یعنی مجموع اقساط وام شما در سیستم بانکی؛ باید توجه داشته باشید که وام هایی که شما ضامن آن هستید هم در میزان توانایی شما در پرداخت اقساط ماهیانه در نظر گرفته می شود. به بیان دیگر، اگر شما ضامن وام دیگری هستید، اقساط آن هم به حساب شما منظور می شود؛ حتی اگر وام گیرنده، اقساط خود را منظم پرداخت کند، نظام بانکی این فرض را می کند که وام گیرنده احتمال دارد هر لحظه، اقساط خود را پرداخت نکند و در نتیجه شما به عنوان ضامن مسئول پرداخت اقساط او خواهید بود. 

مسئله دیگری که بانک از بانک مرکزی استعلام می کند، نحوه بازپرداخت وام های قبلی و چک های برگشتی شما است. اگر پیش از این وامی داشتید که اقساط آن را منظم پرداخت نکردید و یا چک برگشتی داشته اید، این احتمال وجود دارد که رتبه اعتباری شما پایین باشد و بدون ضامن نتوانید وام بگیرید.

البته شما می توانید به شعبه دیگری از بانک خود هم مراجعه کنید که در این صورت نیاز دارید، برای تایید محل سکونت خود به اداره پست مراجعه کنید؛ با مراجعه به اداره پست و دادن نشانی منزل، برای شما یک نامه ارسال خواهد شد که آن نامه را بدون آنکه باز کنید باید به شعبه بانک ارائه دهید؛ البته پیشنهاد می کنیم که حتما به شعبه خود مراجعه کنید؛ چرا که در غیر اینصورت چند مرحله به فرآیند دریافت وام اضافه می شود.

در مراجعه بعدی به بانک و پس از مشخص شدن میزان وام تخصیص داده شده، شما باید علاوه بر فرم هایی که دریافت کرده بودید، نامه کسر از حقوق و مدارک شغلی را به بانک تحویل دهید؛ افرادی که وام ۵۰ میلیونی به آن ها تعلق می گیرد تنها باید کسر از حقوق ۶۵ میلیون تومانی داشته باشند و افرادی که وام ۱۰۰ میلیونی دریافت می کنند باید علاوه بر نامه کسر از حقوق ۱۳۰ میلیون تومانی، چک یا سفته نیز به بانک ارائه دهند.

پس از تحویل مدارک، وام بسته به بانکی که در آن حساب دارید پس از چند روز به حساب شما واریز خواهد شد.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد رییس جمهور تسهیلات بازنشستگان وزارت اقتصاد مستمری‌بگیران وام بدون ضامن اخبار مرتبط وام ازدواج هم بدون ضامن می شود؟ بازنشستگان برای دریافت وام بدون ضامن اقدام کنند به مشاغل آزاد هم وام بدون ضامن می دهیم خاندوزی به بانک ها ۲۴ ساعت مهلت داد + متن نامه بانک‌ ها وام بدون ضامن نمی‌ دهند چه کسانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟ + اینفوگرافیک ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها با ۳ میلیون گوشی سامسونگ بخرید (جدول قیمت ها) بازگشت رضاییان به جمع سرخ پوشان منتفی شد مراحل گام به گام دریافت وام بدون ضامن شیوه عجیب فروش برنج با تخفیف! آخرین قیمت طلای جهانی کاهش دوباره قیمت طلا و سکه ۴ شب سفر به باکو چقدر هزینه دارد؟ (جدول) تولید پنجره ای که نقش بخاری و کولر را ایفا می کند نیازی به واردات سیب زمینی نیست کاهش صف کامیون ها در مرز آستارا ​آغاز کار جلسه کارگروه اقدامات هسته‌ای دیدار اولیانوف با مذاکره کننده ارشد آمریکا برنج ایرانی کیلویی چند؟ (جدول قیمت ها) سقوط هپکو / داستان یک بذل و بخشش به اسم خصوصی سازی به ۷۰ درصد مستاجران وام ودیعه ندادند معمارزاده: فدراسیون قانونی کار نکند به فیفا و AFC می روم نماینده اتحادیه اروپا در وین: هدف اطمینان از اجرای تمامی جوانب برجام است ایرلاین ها: هواپیما نداریم، محدودیت کرونایی تعطیل! نماینده مجلس: ایرلاین ها بلیت هواپیما را ۳۰۰ هزار تومان گران کردند اظهار نظر عجیب شورای رقابت درباره قیمت خودرو کدام جاده های ایران برفگیر شده است تصاویر دیدنی از جزایر سرسبز فارو دلیل خروج پول از بورس چیست؟ ویوی زیبا و باورنکردنی، این منظره را به تماشا بنشینید + فیلم اواسط موج ششم کرونا هستیم دورکاری کارمندان بانک تکذیب شد ارتباط بانک های روسی با سوئیفت قطع می شود؟ دعوت رییسی به ایروان رکورد جدید پذیرش اتریوم مراقب حساب بانکی خود باشید؛ رمز پویا هم هک می شود وام ودیعه مسکن همچنان پرداخت می شود؟ ثبت رکورد جدید تولیدی در ذوب آهن اصفهان چه تعداد توکن شیبا سوزانده شد؟ واکنش عبدی به سخنان سعید جلیلی: اگر همه چیز خوب است، پس مذاکره برای چیست؟ باغچه های حوالی تهران چند؟ پیکاپ های لوکس بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۲ بهمن ۱۴۰۰) جلسات کارگرو‌ه ها ادامه دارد نگاه به غرب، کشور را نامتوازن کرده بود امام جمعه شیراز: نباید گرانی را بزرگ کنیم که دستاوردهای انقلاب دیده نشود نگاه رسانه های خارجی به راهپیمایی ۲۲بهمن اثر وحشتناک کرونا بر کاهش عمر! درمان سکته مغزی آسان تر می شود علم الهدی: طرح صیانت را سریعا تصویب کنید تا فضای مجازی جولانگاه دشمن نشود قیمت جدید لامپ ال ای دی + جدول عوارض تزریق واکسن به کودکان چیست؟ هشدار؛ اومیکرون دارید به این نوشیدنی لب نزنند با این ورزش دیرتر پیر می شوید گاهی وقت‌ها یک شب بازداشت بودن زندگی طرف را زیر و رو می‌کند شستن این خوراکی ها ممنوع! حلیمه سعیدی درگذشت بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رییس جمهور تسهیلات بازنشستگان وزارت اقتصاد مستمری بگیران وام بدون ضامن دریافت وام بدون ضامن میلیون تومان وزارت اقتصاد مراجعه کنید ۱۰۰ میلیون بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

براساس گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900265

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران