Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پنجشنبه ۲۱ بهمن  و در پنجمین روز از برگزاری جشنواره نمایش « بعد از افتادن» به کارگردانی حسین حسینیان از تهران به دلیل مثبت شدن تست کرونای یکی از بازیگران نمایش کنسل شد و تالار مولوی در پنجمین روز نمایش اجرایی نداشت.

همچنین نمایش «تابوت» کار مشترک ایران و افغانستان روز گذشته در تالار سایه میزبان قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره هم ابتدا در تالار حافظ به تماشای نمایش «لطفا بیدارم نکنید» به کارگردانی یاسر میرحمیدی از شهر رشت و سپس نمایش « مرثیه‌ای در قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» به کارگردانی مجتبی رستمی‌فر از اهواز در تالار اصلی نشست.

بخش  صحنه

در تالار اصلی «مرثیه‌ای در قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» به کارگردانی مجتبی رستمی‌فر از اهواز تماشاگران زیادی را به این سالن کشاند. در تالار چهارسو نمایش «وقتی همه چیز تمام می‌شود سقوط می‌کنیم»کارگردان عبدالهادی آل جروف و سعیدعبدالحسین کار مشترک ایران و عراق، نمایش « تابوت» کارگردان سناتور حسینی کار مشترک ایران و افغانستان تالار سایه ، نمایش «زندگی سگ مرده» کارگردان مرتضی نجفی از قزوین  تالار قشقایی روی صحنه رفتند. 

همچنین نمایش «کوه و چهل دختر» به کارگردانی عمادالدین تاجیک، مشترک ایران و افغانستان در تماشاخانه سنگلج، نمایش «غلامرضا لبخندی» کارگردان کهبد تاراج  در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر،نمایش «لطفا بیدارم نکنید» کارگردان یاسر میرحمیدی از رشت در تالار حافظ اجرا شدند.

بخش نمایش خیابانی

در محوطه تئاتر شهر نمایش «ارزش نداره» کارگردان میلاد حسین زاده  ،«بیز اوج نفر» کارگردان محمد یوسفی زاده، نمایش « یک کروموزوم بیشتر» به کارگردانی جلال حسن‌وند ، نمایش «هلوئه» به کارگردانی محمدرضا جعفری لفوت، نمایش «پینوکیو» کارگردان سعید خیرالهی به اجرا درآمد. همچنین نمایش «باجه تلفن» به کارگردانی افشین خدری  و نمایش «پی او وی» به کارگردانی احمد صمیمی در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا شد.

بخش رادیو – تئاتر

نمایش «زخمه رباب» کارگردان محمدعلی یاری ، نمایش « حدیث بیقراری لیلا»  کارگردان مبین بوی افراز، ، «کمدی کافه» به کرگردانی بهرام سروری نژاد و پیمان قریب‌پناه  در تماشاخانه استاد عزت‌الله انتظامی خانه هنرمندان اجرا شدند. همچنین اجرای  «سووشون» به دلیل مثبت شدن تست کرونا تعدادی از اعضا گروه لغو شد. این نمایش قرار بود امروز ساعت ۱۸:۱۵ در تماشاخانه استاد انتظامی به اجرا درآید که با مثبت شدن تست تعدادی از اعضای گروه سفرشان از شیراز به تهران لغو و اجرای آنها هم منتفی شد.

رادیو تئاتر «سووشون» کارگردانی آرش جمال‌الدینی از شیراز در سومین روز از اجراهای رادیوتئاتر در چهلمین جشنواره تئاتر فجر باید به صحنه می‌رفت که اجرای آن لغو شد و دیگر اجراهای رادیوتئاتر در این روز طبق جدول جشنواره در تماشاخانه استاد انتظامی به صحنه خواهند رفت.

دگرگونه‌های اجرایی

نمایش« به سپیدی سیاهی» به کارگردانی آرش رضایی  ورودی محوطه توچال، نمایش « بی زمان» به کارگردانی پروین هادی‌نیا  در تماشاخانه ملک، نمایش « بیم و بام»به کارگردانی  مهدی ملکی   میدان استاد معین، نمایش « رها» به کارگردانی مهیار جوادی  از مبدا اتوبان کردستان ، نمایش«شماره ۳» کارگردان نیلوفرصمدی سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر)،  نمایش «لطفا بیدارم نکنید»به کارگردانی یاسر میرحمیدی ساعت(تالار حافظ، نمایش «هفت تا نه و نیم» کارگردان مریم خلیلی از میدان راه آهن به اجرا درآمدند.

کد خبر 656531 برچسب‌ها جشنواره تئاتر فجر تئاتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر تئاتر مشترک ایران تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و اررشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 6092007 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید