Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با قدردانی از حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: امروز از همه گروه‌های سنی و طیف‌های جامعه در جشن پیروزی انقلاب شرکت کردند و با این کار نشان دادند که درس‌آموختگان مکتب انسان‌ساز پیامبر مکرم اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: مسجد دانشگاه پیامبر، دانشگاه وحدت، همدلی، خداپرستی، توجه به همنوع و ایثار و از خودگذشتگی است که به حق ملت ایران درس‌آموختگان خوبی در این دانشگاه هستند.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: امروز مردم یکصدا و یکپارچه برای دفاع از اسلام، انقلاب، استقلال، آزادی، امنیت و عزت و اقتدار به میدان آمدند، و در راستای حراست از کیان و تمامیت ارضی و امنیت پایدار زیباترین جلوه‌ها را به تصویر کشیدند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: نمی‌دانم در برابر این همه شور، شوق و وحدت و یکپارچگی مردم فهیم استان کردستان در راستای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی با چه زبانی تشکر کنم.

وی ادامه داد: حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی امروز نشان داد با وجود گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب کوچکترین خللی در اراده انقلابی مردم وارد نشد و حرکت عظیم امروز نشان داد خون پاک شهدای انقلاب پایمال نخواهد شد.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: این حضور دشمن‌شکن نشان داد که توطئه‌های نظامی، اقتصادی و تحریم‌های پی‌درپی دشمنان علیه این ملت نمی‌تواند عزم راسخ آنان در دفاع از انقلاب از بین ببرد.

ماموستا رستمی با تاکید براینکه امروز دوستان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد حضور حماسی و دشمن‌شکن ملت آزاده ایران پای آرمان و آرمانخواهی‌هایشان بودند، عنوان کرد: این حماسه مسئولیت مسئولان را در مسیر خدمت به مردم دو چندان می‌کند.

وی در بخش دیگر از خطبه‌ها گفت: مشورت از مباحث بسیار مهمی است که در دین اسلام و قرآن کریم به صورت ویژه به آن توجه و تاکید شده و خداوند در قرآن کریم مشورت را در کنار نماز قرار داده و پیامبر را به مشورت در کارها دعوت می‌کند و این نشان از اهمیت این مهم از دیدگاه دین مبارک اسلام است.

ماموستا رستمی قضاوت و داوری درست را از دیگر دستورات دین اسلام دانست و گفت: عدالت در قضاوت و مساوات و برابری از دیگر نکات مهمی است که پیامبر مکرم اسلام بهترین الگو در این زمینه هستند.

وی اضافه کرد: تلاش در مسیر توسعه، عمران و آبادانی از دیگر دستورات دین اسلام است، آحاد جامعه در حد توان باید در این راستا تلاش کنند و رویه بزرگان دین را الگوی خود قرار دهند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: دین اسلام بر مبنای عدالت پایه‌گذاری شده و باید این عدالت در تمام جنبه‌ها در جوامع اسلامی حاکم شود.

وی در پایان از مسئولان خواست در مسیر تحقق عدالت اجتماعی به معنای واقعی تلاش کنند و گفت: مردم امروز در مشکلات معیشتی و اقتصادی به سر می برند امیدواریم دولت مردمی و انقلابی که به حق کمر خدمت بسته بتواند در مسیر رفع مشکلات اقتصادی و دغدغه های مردم بهترین عملکرد را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وحدت نماز جمعه کردستان ماموستا رستمی ماموستا رستمی دین اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در سفر به اردبیل گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی امروز، ۸ اردیبهشت در سفر به اردبیل ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری نموده‌اند.

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود