Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:13:44 GMT

مقام روسی: ایران شریک تجاری مهم برای آستراخان است

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۲۹۸۶

مقام روسی: ایران شریک تجاری مهم برای آستراخان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نشستی از سوی اتاق ایران و روسیه در محل سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه برگزار شد.

در این جلسه کاری، همکاری‌های مشترک استان آستراخان با جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۱ موردبررسی و جمع‌بندی قرار گرفت و دورنمای توسعه روابط بین آستراخان و ایران برای سال ۲۰۲۲ تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه در خصوص مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان مطالبی به مواردی اشاره و اظهار کرد: برای حل این مشکلات لازم است روابط نزدیک‌تری بین طرفین وجود داشته باشد.

 

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز با اشاره به مشکلات عدم پذیرش گواهی منشأ کالا فرم آ توسط طرف روسی بخصوص توسط گمرک آستراخان، اظهار کرد: در سال گذشته میزان صادرات کالا از ایران به روسیه افزایش قابل‌ قبولی داشته و باید این روند افزایشی ادامه یابد.

به گفته تیزهوش تابان، حل مشکلات عدم پذیرش گواهی فرم آ، تسهیل تجارت را میسر خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز در این نشست پیرامون مشکلات و موانع تجار و بازرگانان ایرانی که در بازار هدف فدراسیون روسیه کار می‌کنند، گفت: موانع صادرکنندگان ایرانی به روسیه و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان باید برداشته شود.

ولادیمیر گالاوکف، رئیس آژانس روابط بین‌الملل استانداری آستراخان نیز در این نشست اظهار کرد: ایران شریک تجاری مهمی برای استان آستراخان است به‌طوری‌که بیش از ۹۰ درصد کالاهای وارده به آستراخان از طرف ایران است.

سرگی دیاچکوف، رئیس گمرک آستراخان هم به دلایل عدم پذیرش برخی از گواهی‌های فرم آ اشاره کرد و در این رابطه ابراز امیدواری کرد: روسیه در حل مشکلات موجود مساعدت خواهند کرد.

قرار است، مشکلات مربوط به تجار و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان و همچنین مشکلات مربوط به عدم پذیرش فرم آ از طریق آژانس روابط بین‌الملل استانداری آستراخان پیگیری شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران و روسیه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه بازرگانان ایرانی عدم پذیرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم

شبکه ملی روسیه از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر با وجود تحریم‌ها گزارشی تهیه کرد که در این ویدئو می‌بینید.

به گزارش مشرق، شبکه ملی روسیه از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر با وجود تحریم‌ها گزارشی تهیه کرد شبه آرتی گزارش داد: «جزیره کیش در جنوب ایران با داشتن سواحل مرجانی زیبا و مراکز تفریحی متعدد، به دنبال آن است تا شهر باستانی خود را به فهرست یونسکو اضافه کند. این جزیره علیرغم تحریم های غرب، سالانه پذیرای هزاران گردشگر است. کیش سومین مقصد محبوب گردشگری در منطقه به شمار می رود اما با وجود پتانسیل بالا، تعداد گردشگران خارجی قابل توجه نیست. کارشناسان تحریم ها و مسائل قانونی را از دلایل اصلی کاهش گردشگران خارجی می دانند.»

دیگر خبرها

  • تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند