Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@19:16:19 GMT

عرضه اینترنتی انواع برنج تنظیم بازاری

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۳۰۵۰

عرضه اینترنتی انواع برنج تنظیم بازاری

ایران اکونومیست- در حال حاضر انواع برنج خارجی با قیمت هرکیلو ۱۲هزارو۵۰۰ تا ۲۰ هزارو۵۰۰ تومان و برنج ایرانی شیرودی با قیمت هرکیلو ۴۲ هزارتومان در سامانه فروش اینترنتی محصولات کشاورزی بازرگام بدون پرداخت هزینه درب منازل عرضه می شود.

خشکسالی و به تبع آن کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید، احتکار داخلی برنج، افزایش قیمت برنج خارجی و تاثیر آن بر برنج داخل، اجرای دوره ممنوعیت واردات و کمبود برنج خارجی در نیمه اول سال، عدم رصد و پایش بازار، افزایش هزینه های تولید، افزایش نرخ ارز و قیمت های جهانی همه و همه به عنوان دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی و خارجی از سوی کارشناسان این بخش مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمتی که منجر به حذف این کالای استراتژیک از سفره برخی خانواده‌ها شد و این نگرانی را در سطح جامعه ایجاد کرد که قرار است این افزایش قیمت ها تا کجا ادامه پیدا کند و خانواده ها چگونه باید برنج مورد نیاز خود را تامین کنند.

دولت نیز که از نیمه دوم سال توزیع اینترنتی اقلام اساسی را با هدف حذف دلالی‌های غیرضرور و واسطه‌گری‌های ناسالم در شبکه توزیع اقلام ضروری و رسیدن این کالاها با قیمت‌های واقعی به دست مردم شروع کرده بود، با افزایش قیمت برنج ایرانی این کالا را هم در سبد توزیع هوشمند قرار داد و از ۱۸ بهمن ماه پلتفرم های فروش محصولات غذایی که تا کنون اقلامی چون مرغ منجمد، تخم مرغ، برنج خارجی، شکر، روغن و لبنیات تنظیم بازاری عرضه می کردند، اقدام به فروش برنج ایرانی کردند.

بدین ترتیب در حال حاضر برنج پاکستانی با قیمت هرکیلو ۲۰ هزارو۵۰۰ تومان، برنج تایلندی ۱۲ هزارو۵۰۰ تومان، برنج هندی ۱۸ هزارو۵۰۰ تومان و برنج ایرانی رقم شیرودی با نرخ ۴۲ هزارتومان در سامانه بازرگام بدون پرداخت هزینه ارسال تا درب منازل عرضه می شود.

همچنین قرار است در روزهای آینده نیز برنج ایرانی فجر به فرآیند توزیع هوشمند اضافه شود.

البته چندی پیش مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع برنج در فروشگاه های زنجیره‌ای سراسر کشور خبرداد و گفت که دولت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی تا شب عید تمام تلاش خود را خواهد کرد.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برنج ایرانی افزایش قیمت برنج خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!