Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: آماده باش فوری و گسترده ناتو برای مقابله با روسیه در اوکراین، افزایش صادرات نفت ایران به بیش از یک میلیون بشکه در روز، جنگ توییتری نمایندگان چین و آمریکا بر سر اوکراین، افشای برنامه سری سازمان سیا در آمریکا و نارضایتی 60 درصدی آمریکایی‌ها از بایدن از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماده باش فوری و گسترده ناتو برای مقابله با روسیه در اوکراین
«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز جمعه درباره بحران اوکراین تاکید کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از اصول خود از جمله حق کشورها برای انتخاب متحدان نظامی خود کوتاه نخواهد آمد.


دبیر کل ناتو روز جمعه از یک پایگاه نظامی در رومانی که میزبان نظامیان ناتو در منطقه دریای سیاه است  به همراه «کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی بازدید کرده است.
براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، استولتنبرگ روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در ادامه ادعاهای مقامات غربی درباره خطر وقوع جنگ علیه اوکراین تاکید کرد، اروپا باید برای بدترین حالت آماده شود و تاکید اضافه کرد که زمان هشدار برای یک حمله احتمالی رو به پایان است.
وی افزود: ناتو بر سر اصول اصلی خود مصالحه نخواهد کرد و تجاوز روسیه منجر به تشدید حضور ناتو خواهد شد نه کمتر. روسیه از مقامات آمریکا و ناتو خواسته است که از طرح پیوستن اوکراین به ناتو دست بردارند، از استقرار نظامیان خود در کشورهای شرق اروپا خودداری کنند و شمار نظامیان خود در اروپا را کاهش دهند. 
دبیر کل ناتو در مصاحبه با شبکه سی ان ان نیز ادعاها درباره آغاز حمله روسیه را تکرار و مدعی شد که خطر حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است. 
استولتنبرگ همچنین با تمجید از اتحاد کشورهای عضو ناتو گفت، وزرای دفاع ناتو در نشست هفته آینده خود درباره چگونگی تقویت بیشتر ناتو در منطقه دریای سیاه و بالتیک از جمله تقویت یگانهای نظامی بحث خواهند کرد. وی همچنین از پیشنهاد فرانسه برای ایجاد یک واحد نظامی جدید چند ملیتی در رومانی، بلغارستان و اسلواکی استقبال کرد. 
در حالیکه «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس برای رایزنی با همتای روسی خود در مسکو به سر می‌برد، دبیر کل ناتو بر ادامه دیپلماسی تاکید کرد. درخواست مقامات غربی برای حل و فصل دیپلماتیک بحران اوکراین درحالیست که آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای عضو ناتو طی هفته گذشته هزاران نظامی خود را به کشورهای نزدیک با روسیه اعزام کرده‌اند. 
وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه مدعی شد روسیه در حال تجمع نیروهای بیشتری در مرز اوکراین است و هشدار داد که این تهاجم ادعایی حتی ممکن است در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن رخ دهد. 
بلینکن پس از نشستی با همتایان خود از کشورهای به اصطلاح چهارگانه-استرالیا، هند، ژاپن و ایالات متحده-در ملبورن گفت: «به بیان ساده، ما همچنان شاهد نشانه‌های بسیار نگران‌کننده تشدید تنش روسیه هستیم». وی به رغم این ادعاها، در ادامه با بیان این که ایالات متحده به شدت ترجیح می‌دهد اختلافات با روسیه را از طریق دیپلماسی حل کند، مدعی شد: ما تمام تلاش ممکن را برای تعامل با روسیه انجام داده‌ایم.
خبرگزرای رویترز هم امروز با انتشار تصاویری ماهواره ای از مرز روسیه و اوکراین مدعی شد تصاویر ماهواره‌ای تجاری منتشر شده توسط یک شرکت خصوصی آمریکایی، استقرار جدید نظامیان روسیه را در چندین مکان نزدیک اوکراین نشان می‌دهد.
این درحالیست که روسیه و بلاروس در حال برگزاری یک رزمایش در نزدیکی مرزهای اوکراین هستند و ممکن است تغییرات مورد نظر مربوط به تحرکات نظامی روسیه و بلاروس در رزمایش باشد. 
افزایش صادرات نفت ایران به بیش از یک میلیون بشکه در روز
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بر اساس تخمین شرکت‌های ناظر بر صادرات و واردات نفت، صادرات نفت خام ایران برای اولین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.


خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی نوشت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، توانسته است به صادرات نفت خود ادامه دهد.
شرکت‌های ناظر اعلام کرده‌اند که بخش یشتر صادرات نفت ایران به مقصد چین انجام می‌شود.
رویترز افزود: دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در خصوص واردات نفت از ایران با چین صحبت کرده اما شرکت‌های چینی را برای این واردات تحریم نکرده است.  
پکن از آمریکا خواسته است تمام تحریم‌های ایران را لغو کند و اعلام کرده با این تحریم‌ها مخالف است.  
بر اساس برآوردهای مشاوران و تحلیلگران صنعت نفت، ایران در سال ۲۰۲۱ با وجود تحریم‌ها توانست صادرات خود را افزایش دهد.  
خبرگزاری انگلیسی رویترز در ادامه نوشت: شرکت مشاوره‌ای "پترو لجستیک" که جریان نفت را ردیابی می‌کند، اعلام کرد که صادرات نفت خام ایران در دسامبر به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین سطح صادرات در سه سال اخیر است. با این حال این صادرات در ماه ژانویه ۲۰۲۲ به حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.  
رویترز افزود: افزایش صادرات ایران در حالی رخ می‌دهد که عرضه محدود نفت در سطح جهان قیمت آن را به ۹۴ دلار در هر بشکه بالاترین سطح قیمت در هفت سال گذشته رسانده است. لغو تحریم‌های آمریکا به ایران اجازه می‌دهد صادرات نفت خام را به ۲. ۵ میلیون بشکه در روز بازگرداند.
وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره واردات نفت چین از ایران گفت:   «جامعه بین‌المللی از جمله چین، تحت چارچوب قانونی جهانی که هم منطقی و هم مشروع است، همکاری‌های عادی با ایران داشته است. آن‌ها شایسته احترام و حفاظت هستند.»
جنگ توییتری نمایندگان چین و آمریکا بر سر اوکراین
نمایندگان چین و آمریکا در سازمان ملل همزمان با افزایش تنش‌های میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین با یکدیگر جدال کردند.

نشریه "دیجیتال ژورنال" نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل از پکن خواست تا روسیه را به "انجام کار درست" در مساله اوکراین تشویق کند. اما این اظهارات با واکنش همتای چینی او مواجه شد و واشنگتن را به دامن زدن به تنش‌ها متهم کرد.  

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: امیدواریم چینی‌ها در تشویق روس‌ها به انجام کار درست نقش ایفا کنند.  

گرینفیلد افزود: چین در شورای امنیت برای حفاظت از تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها ابراز نگرانی کرده است. این دقیقاً همان کاری است که روس‌ها انجام می‌دهند – آن‌ها یکپارچگی یک مرز را تهدید می‌کنند، بنابراین برای چین ارسال این پیام بسیار مهم خواهد بود.  

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل، به سرعت در توییتر به اظهارات توماس گرینفیلد پاسخ داد. و در توییتی نوشت: پیام ما ثابت و روشن است: هرگونه اختلاف را از طریق دیپلماسی حل کنید.  

وی بدون اشاره به نام کشور خاصی ادامه داد: "از ایجاد هیاهو و افزاش تنش خودداری کنید. نگرانی‌های امنیتی مشروع روسیه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. "

پس از یک نشست پرتنش شورای امنیت در پایان ماه ژانویه که به خواسته آمریکا برگزار شد، شورای امنیت سازمان ملل قرار است هفته آینده دوباره درباره اوکراین تشکیل جلسه دهد.  

نشست هفته آینده از سوی روسیه درخواست شده است. این کشور اعلام کرده که قصد دارد در این نشست درباره اجرای توافقنامه مینسک در مورد اوکراین که در سال ۲۰۱۵ امضا شد، بحث و گفت‌وگو کند.  

غرب بویژه آمریکا، به ادعاهایی مبنی بر تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین که در دستور کارش قرار داده‌اند، شدت بخشیده‌اند. اخیرا دو روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی این کشور با انتشار گزارش‌هایی ادعا کردند که روسیه طرحی را ایجاد کرده است تا برای حمله به اوکراین بهانه تراشی کند.  

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه هستند و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده‌اند.  

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است. روسیه اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.  
افشای برنامه سری سازمان سیا در آمریکا
دو تن از سناتورهای دموکرات کنگره در نامه ای فاش ساختند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در برنامه ای سرّی دست به جمع آوری اطلاعات از شهروندان آمریکایی زده است.


خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه نوشت که گرچه سیا و سناتورها جزئیات داده های جمع آوری شده را منتشر نکرده اند، با این حال این دو عضو کمیته اطلاعاتی سنا، سازمان جاسوسی مذکور را متهم کرده اند که مدتهاست جزئیات این برنامه را از مردم و کنگره پنهان نگاه داشته است.
ران وایدن سناتور ایالت اورگون و مارتین هاینریش سناتور ایالت نیومکزیکو در نامه ای به مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا خواهان افشای جزئیات بیشتری از این برنامه و خارج شدن آن از طبقه بندی شده بودند. بخش عمده ای از این نامه که اواسط بهار امسال ارسال شده به تازگی از حالت محرمانگی خارج شده است.
وایدن سال گذشته نیز خبر داده بود که آژانس اطلاعات دفاعی این کشور در سال‌های اخیر اطلاعات مکانی تلفن‌های هوشمند آمریکا را بدون مجوز جمع آوری کرده است.
وی سندی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی در ۲ سال و نیم گذشته پنج بار در پی خرید اطلاعات مکانی تلفن‌های هوشمند در آمریکا بر آمده‌اند.
نارضایتی 60 درصدی آمریکایی‌ها از بایدن
در ادامه سقوط محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا، بر اساس نظرسنجی جدید شبکه «سی‌ان‌ان» که روز پنجشنبه منتشر شد، حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن رضایت ندارند. 
پنجاه و هشت درصد از آمریکایی‌ها گفتند که عملکرد بایدن را تایید نمی‌کنند، در حالی که تنها ۴۱ درصد آن را تایید کردند. همین نظرسنجی در ماه دسامبر نشان داد که ۴۹ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد وی را تایید می‌کردند و ۵۱ درصد نظر مخالفی داشتند. 
به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، در نظرسنجی جدید، تنها ۳۶ درصد از مستقل‌ها و ۹ درصد از جمهوری‌خواهان کاری را که بایدن انجام می‌دهد تایید کردند. هشتاد و سه درصد از دموکرات‌ها همچنان عملکرد بایدن را تایید می‌کنند که نسبت به تابستان گذشته که ۹۴ درصد بود، کاهش قابل توجهی داشته است. زمانی که از مخالفان بایدن خواسته شد تا یک مورد را که در دوران تصدی او تایید می‌کنند، نام ببرند، ۵۶ درصد نتوانستند پاسخی بدهند.
این نظرسنجی جدیدترین مورد از یک رشته نظرسنجی است که نشان می‌دهد محبوبیت بایدن به شدت کاهش یافته است. دولت آمریکا در مورد تورم، مدیریت همه‌گیری کرونا، سیاست خارجی و موارد دیگر مورد انتقاد طیف‌های سیاسی قرار گرفته است. نتایج نظرسنجی‌ها باعث شده دموکرات‌ها زنگ خطر را در مورد انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر به صدا درآورند و هشدار دهند که چنین محبوبیت پایینی می‌تواند به شکست در مقابل جمهوری‌خواهان در هر دو مجلس کنگره و تسلط آن‌ها بر مجلس نمایندگان و سنا منجر شود. 
نظرسنجی سی‌ان‌ان از ۱۰ ژانویه تا ۶ فوریه (۲۰ دی تا ۱۷ بهمن) با شرکت ۱۵۲۷ بزرگسال آمریکایی به صورت دیجیتالی یا تلفنی انجام شد و حاشیه خطای آن ۳.۳ درصد بود. 
پیش‌تر، نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه «اینوِسترز بیزنس دیلی» نشان داد میزان مقبولیت دولت بایدن در حال حاضر ۴۴.۴ درصد است و نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۵ درصد کاهش یافته است. به نوشته «نیوزویک»، میزان مقبولیت دولت بایدن از تاریخ ۳۰ اوت سال گذشته میلادی و درست یک روز پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان روند نزولی پیدا کرده تا به امروز همچنان در حال سقوط است. شاخص‌ها حاکی از این است که در آینده نزدیک خبری از افزایش رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن نخواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر اروپا امریکا ایران خاورمیانه عراق چین مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر بیش از یک میلیون بشکه در روز نمایندگان چین و آمریکا صادرات نفت ایران آمریکایی ها افزایش صادرات بر سر اوکراین سازمان ملل عملکرد بایدن دبیر کل ناتو اعلام کرده سال گذشته روز جمعه تحریم ها مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دو مقام ارتش ایالات متحده به آسوشیتدپرس گفتند که اوکراین تانک‌های رزمی آبرامز M1A1 را فعلاً در نبرد با روسیه استفاده نمی‌کند. این تصمیم تا حدی به این دلیل گرفته شده که پهپادهای روسیه استفاده از تانک‌ها را آن هم بدون شناسایی و هدف حمله قرار گرفتن، دشوار کرده است.

ایالات متحده سرانجام در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی موافقت کرد که ۳۱ تانک آبرامز در اختیار اوکراین قرار دهد. 

این تصمیم پس از اصرار چندماهه کی‌یف گرفته شد که استدلال می‌کرد داشتن این تانک‌ها که هرکدام حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه دارند، برای تقویت توانایی این کشور با هدف شکستن خطوط حمله روسیه بسیار حیاتی هستند.

اما از آن زمان، وضعیت در میدان نبرد بویژه با توجه به استفاده فراگیر روس‌ها از پهپادهای نظارتی و پهپادهای شکارچی-قاتل به‌طور اساسی تغییر کرده است. این تسلیحات، حفاظت از تانک‌ها را برای اوکراین دشوارتر کرده است زیرا تانک‌ها به سرعت توسط پهپادهای روسی شناسایی و شکار می‌شوند.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس تا کنون پنج تانک از ۳۱ تانک منهدم شده است؛ ازجمله در جریان عقب‌نشینی اخیر از آودیوکا، شهری در شرق اوکراین که ماه‌ها کانون نبردهای شدید بود.

یکی از مقامات ارشد دفاعی روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: «افزایش قابل توجه شمار پهپادها در میدان نبرد اوکراین به این معنی است که دیگر جایی وجود ندارد که بتوانید بدون ترس از شناسایی، از آنجا عبور کنید.»

البته یکی از مقامات دفاعی ایالات متحده گفت که اگرچه پهپادها یک تهدید مهم هستند، اما اوکراینی‌ها نیز تاکتیک‌هایی را اتخاذ نکرده‌اند تا بتواند از تانک‌ها موثرتر استفاده کنند.

دریاسالار کریستوفر گریدی، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده نیز در این باره گفت: «در حال حاضر، تانک‌ها از خط مقدم بیرون کشیده شدند و ایالات متحده با اوکراینی‌ها برای تنظیم مجدد تاکتیک‌ها همکاری خواهد کرد.»

او افزود: «ما با شرکای اوکراینی و سایر شرکایمان کار خواهیم کرد تا به آنها کمک کنیم دریابند چگونه در چنین محیط تغییریافته‌ای که اکنون همه چیز در آن دیده می‌شود، می‌توانند از تانکها استفاده کنند.»

اخبار مربوط به تانک های به حاشیه رانده شده، همزمان با دو سالگی تشکیل «گروه تماس دفاعی اوکراین» اعلام شده است.

دو سال پیش از این، ایالات متحده ائتلافی متشکل از ۵۰ کشور را بوجود آورد که ماهانه نشستی برگزار می‌کنند تا به ارزیابی نیازهای نظامی اوکراین بپردازند و کشورهای دارای مهمات، تسلیحات یا نیازهای اوکراین برای تعمیر تجهیزاتش را شناسایی کنند.

به گفته مقامات آمریکایی، انتظار می‌رود ایالات متحده روز جمعه اعلام کند که حدود ۶ میلیارد دلار کمک نظامی بلندمدت به اوکراین ارائه خواهد کرد و افزودند که این کمک شامل مهمات مورد نیاز برای سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت نیز خواهد بود.

این مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا درباره جزئیاتی که هنوز علنی نشده، صحبت کنند.

ایالات متحده همچنین برای اولین بار تأیید کرد که موشک‌های بالستیک دوربرد موسوم به ATACM را در اختیار اوکراین گذاشته که به این کشور اجازه می‌دهد بدون نیاز به پیشروی، به عمق مناطق تحت اشغال روسیه حمله کند؛ بدون آنکه بیشتر در معرض شناسایی پهپادها یا دفاع مستحکم روسیه قرار گیرد.

 

دبیرکل ناتو: هنوز برای پیروزی اوکراین و شکست روسیه دیر نشده است

 

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) گفت مادامی که متحدان پیمان آتلانتیک شمالی به وعده‌های خود مبنی بر تحویل تسلیحات بیشتر به کی‌یف عمل کنند، برای «پیروز شدن اوکراین» بر روسیه دیر نیست.

وی در جریان یک سخنرانی در برلین گفت: «در ماه‌های اخیر متحدان ناتو نتوانسته‌اند حمایتی را که ما قول آن را داده بودیم ارائه کنند. اما هنوز برای پیروزی اوکراین دیر نیست، زیرا حمایت‌های بیشتری در راه است.»

نیروهای اوکراینی طی ماه‌های اخیر به دلیل کمبود مهمات و تسلیحات در میدان نبرد متحمل شکست از نیروهای روسیه شده‌اند. با این حال آقای استولتنبرگ تاکید کرد که با تصویب لایحه کمک چندین میلیارد دلاری کنگره آمریکا در حمایت از اوکراین و همینطور تعهدات جدیدتر سایر کشورها از جمله بریتانیا، آلمان و هلند وضع می‌تواند عوض شود.

دبیرکل ناتو در این باره گفت: «اکنون این مسئولیت ماست که تعهدات را به تحویل واقعی سلاح و مهمات تبدیل کنیم و این کار را به سرعت انجام دهیم.»

آقای استولتنبرگ در سخنرانی خود همچنین چین را مورد انتقاد قرار داد و پکن را متهم کرد که با به اشتراک گذاشتن فناوری پیشرفته‌ای که می‌تواند برای تولید موشک، تانک و هواپیما به کار گرفته شود، «اقتصاد جنگی روسیه را تقویت می‌کند.»

وی اضافه کرد: «چین می‌گوید که خواهان روابط خوب با غرب است. در عین حال پکن همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهد.»

برلین و پکن به طور سنتی از روابط اقتصادی نزدیکی برخوردار بوده‌اند و شرکت‌های آلمانی مبالغ هنگفتی را در چین سرمایه‌گذاری می‌کنند و کالاهای زیادی را به اقتصاد شماره دو جهان صادر می‌کنند. 

با این حال پس از اینکه شوک انرژی ناشی از جنگ اوکراین به تولیدکنندگان مهم آلمان به شدت ضربه زد، فشار بر شرکت‌های آلمانی برای کاهش وابستگی به چین افزایش یافته است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان هفته گذشته در سفری به چین تاکید کرد که آلمان نمی‌خواهد از چین جدا شود، بلکه به دنبال کاهش «وابستگی‌های یک‌طرفه» است.

 

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است