Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با آموزش، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری بلندمدت باید تفکر کارآفرینی و کار جمعی و گروهی را باید در بین جامعه و جوانان تبلیغ و ترویج کرد.

علی آشتاب در مراسم اختتامیه طرح همگام با کارآفرینان جوان پل‌دختر، با بیان اینکه فعالیت‌های کارآفرینانه و خلاقانه در سایه آموزش‌های مهارتی، فرهنگ‌سازی و توانمندسازی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: باید با سرمایه‌گذاری بلندمدت در زمینه آموزش و توانمندسازی، تداوم این آموزش‌ها و همچنین ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و  توسعه تفکر کارآفرینانه و گسترش کار جمعی و گروهی زمینه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را در منطقه و استان خود فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر شعارهای مقام معظم رهبری که توجه به اقتصاد مقاومتی و پتانسیل‌های داخلی است، تصریح کرد: با ظرفیت‌ها و داشته‌هایی که در منطقه و استان وجود دارد با هماهنگی، همفکری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از فعالین اقتصادی می‌توان رسیدن به توسعه و اشتغال را رقم زد.

وی به تخریب زیرساخت‌های منطقه پل‌دختر در سیل ۹۸ به‌خصوص در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌ها و امکانات خوبی در این شهرستان در حال شکل‌گیری بود که قرار  بود در این ایام به بهره‌برداری و به چرخه تولید ورود کنند که سیل ویرانگر موجب عقب‌ماندگی وسیعی شد و این امکانات و زیرساخت‌ها را تخریب کرد.

آشتاب در ادامه افزود: با ورود همه دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه، توجه به بحث توانمندسازی و کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داد و با طرح همگام با جوانان پل‌دختر با آموزش و سرمایه‌گذاری در مرحله اول ۱۰۰ نفر را در حوزه کارآفرینی اقدام به آموزش‌های مهارتی  و خلاقانه کرد و با دادن تجهیزات لازم، امروز  شاهد به ثمر نشستن فعالیت کارآفرینانه این افراد باشیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بابیان اینکه امروز این افراد مهارت و راه کار کردن و درآمدزایی را یاد گرفته‌اند، تصریح کرد: ضرورت دارد که این افراد با انتقال تجربه و مهارت و همچنین تفکر کارآفرینی در بین جامعه و  جوانان و ادامه این حرکت بزرگ  و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی در پرداخت امکانات و تسهیل شرایط  در اختیار قرار دادن ابزار کار گامی مهم و تأثیرگذار در شکوفایی اقتصادی، معیشت و اشتغال برداریم.

در پایان این مراسم از ۱۲ سرگروه هسته‌های کسب‌وکار برتر که با برنامه‌ریزی و هماهنگی زیرمجموعه‌ها و رسته‌های کاری خود منجر به ایجاد شغل و درآمد کرده بودند تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

طرح همگام با جوانان کارآفرین از ابتدای امسال با همت و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتر توسعه ملل متحد (UNDP) و اجرا توسط موسسه نوین طرح پارس و با مساعدت کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان برای اولین بار در ایران و در شهرستان پل‌دختر برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرستان پلدختر ايران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اقتصاد مقاومتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مقام معظم رهبری ایران تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان سرمایه گذاری پل دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصا می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی