Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی از گفت‌وگو با نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات خبر داد. وی در توضیح این دیدار نوشت: گفت‌وگوی مفصلی با آقای انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مورد این که سند نهایی گفت‌وگوهای وین به چه شکل ممکن است باشد، داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ساعاتی پیش هم از دیدار با نماینده آمریکا در این مذاکرات خبر داده و نوشته بود: یک دیدار بسیار مفید دیگر با آقای رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران. ما قطعاً در مذاکرات وین در مورد برجام در حال پیشروی هستیم. 

این دیپلمات روس همچنین در توییتی دیگر نوشته بود: کار فشرده روی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین در جریان است. هر سه کارگروه (لغو تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای، و اجرا و پیگیری) امروز برای رسیدگی به مسائل قابل ملاحظه باقی‌مانده نشست خواهند داشت.

در ادامه دور هشتم رایزنی‌ها در وین با حضور هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) امروز (جمعه) نشست‌های کارشناسی در جریان بود. در همین خصوص نشست کارگروه اقدامات هسته‌ای با حضور کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد. نشست کارگروه سوم (ترتیبات اجرایی) با حضور کارشناسان مذکور در هتل کوبورگ نیز برگزار شد.

ادامه دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها بعد از ۱۱ روز وقفه روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در شهر وین از سر گرفته شد. دیروز (پنجشنبه) ۲۱ بهمن ماه نیز رایزنی‌ها در شهر وین پایتخت اتریش در جریان بود و در همین چارچوب نشست هیأت‌های ایران و اتحادیه اروپا به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد. پس از آن نیز علی باقری و میخائیل اولیانوف مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در نشستی دوجانبه به گفت‌وگو نشستند. علاوه بر آن نشستی با حضور باقری و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و انریکه مورا برگزار شد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز جلسات متعدد در وین برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (پنجشنبه) ۲۱ بهمن ماه در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اظهاراتی با بیان این‌که «با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم»، گفت: زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آنها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.

کد خبر 656604 برچسب‌ها خبر ویژه مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه مذاکرات وین هسته ای مذاکرات جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا مذاکرات وین برگزار شد شهر وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی

یک منبع آگاه فلسطینی جزئیات پیشرفت مذاکرات قاهره و آخرین تحولات آن را به المیادین فاش و تاکید کرد که در سندی که به جنبش حماس ارائه شده است، از شدت موضع اشغالگران کاسته شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه فلسطینی روز سه‌شنبه جزئیات پیشرفت مذاکرات قاهره و آخرین تحولات را به المیادین فاش کرد و توضیح داد که این سند که به جنبش حماس ارائه شده حاوی نکات مثبت و کاهش موضع اسرائیل است.

این منبع افزود که حماس هنوز باید موضوعات کلیدی، به ویژه آتش‌بس و عقب‌نشینی از غزه را تثبیت کند.

این منبع خاطرنشان کرد که پایبندی حماس به سند ارائه شده در ۱۴ مارس و پایبندی به تمام بندهای آن اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی در خصوص موضوعات آتش‌بس، عقب نشینی از غزه و بازگشت آوارگان کرد.

وی تصریح کرد: جنبش حماس پس از بازگشت هیئتش به قاهره همچنان در حال بررسی این پیشنهاد و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و با میانجی‌های مصری و قطری در تماس دائمی است.

این منبع در گفت‌وگو با المیادین گفت که هنوز نکات بحث برانگیز در مورد موضوع اسیران صهیونیست وجود دارد و برای توافق بر سر تعداد و کیفیت آزادی آنها نیاز به زمان هست.

این منبع تاکید کرد که فضا بهتر از گذشته است و موضع اسرائیل در مورد عقب نشینی و بازگشت آوارگان شاهد عقب‌گردهایی است.

مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در این خصوص در گفت‌وگو با المیادین گفت: «نبرد پایان نمی‌یابد مگر اینکه تهاجم اشغالگران متوقف شود و دشمن عقب‌نشینی کند.»

روز سه شنبه رهبری جنبش حماس در پیامی در خصوص مذاکرات قاهره به جناح‌های مقاومت فلسطین اطلاع داد که هیئتش به قاهره رفته و در مورد چند موضوع موجود در پیشنهاد اخیر ارائه شده به جنبش رایزنی کرده است.

این جنبش توضیح داد که این هیئت توضیحات و نظرات میانجیگران مصری و قطری را در مورد جزئیات آخرین سند شنیده و پس از شفاف سازی و تحقیق درباره سند اخیرا ارسال شده، برای تکمیل رایزنی‌ها، قاهره را ترک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی