Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: حدود ۹ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی و تأمین دارو در لایحه بودجه سال آینده ابقا شد. - اخبار استانها -

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در تشریح آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهار داشت: بررسی لایحه بودجه سال 1401 مورخ 20 بهمن‌ماه در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به پایان رسید و ابتدای اسفند به صحن مجلس ارجاع داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی درباره راهکار جایگزین دولت برای حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با پیشنهاد دولت برای حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی موافقت نکرد و تأمین ارز برای کالاهای اساسی و دارو ابقا شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: حدود 9 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی و تأمین دارو ابقا شد و در لایحه بودجه سال آینده مقرر شد تا دولت ارز 4 هزار و 200 تومانی موارد مذکور را تأمین کند.

فرمانده سپاه استان گیلان: افراد کم‌برخوردار از خدمات درمانی رایگان سپاه بهره‌مند می‌شوندصادرات صنایع‌دستی در استان گیلان 6 برابر افزایش یافترؤسای دانشگاه‌های گیلان مکلف به معرفی نخبگان دانشجویی جهت عضویت در شورای مشورتی استان شدند

محمدیاری با بیان اینکه راهکار دولت برای جایگزینی ارز ترجیحی اعطای یارانه به افراد بود عنوان کرد: دولت برای هر فرد 150 هزار تومان یارانه در ماه در نظر گرفته بود اما حذف یک‌باره ارز ترجیحی تبعات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی داشت و قیمت‌ها افزایش ناگهانی و چند برابری پیدا می‌کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس با اشاره به راهکار مجلس برای حذف ارز ترجیحی اذعان داشت: قطعاً نمی‌‌توانیم حذف ناگهانی ارز ترجیحی را در جامعه جا بیندازیم و راهکار مجلس این است که دولت ارز ترجیحی کالاهایی که اولویت‌دار نیست را به تدریج حذف کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین دولت پس از اجرای وعده‌هایی که در مورد جایگزینی یارانه‌ها داده می‌تواند این راهکارها را به تدریج عملیاتی کند اما کماکان ارز ترجیحی برای تأمین کالای اساسی و دارو پیش‌بینی شده و در لایحه خواهد آمد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ارزیابی میزان توجه لایحه بودجه سال 1401 به موضوعاتی نظیر ساماندهی کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در این زمینه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوباتی داشتیم که آن را به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع و از آن دفاع کردیم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله این مصوبات می‌توان به حمایت از شهروندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی و ساماندهی کودکان کار اشاره داشت که اعتباراتی را برای ساماندهی این افراد پیش‌بینی کردیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره به افراد کم‌بضاعت و یا حمایت از افرادی که دارای طرح‌هایی هستند اما سرمایه اولیه‌ای برای عملیاتی کردن آن ندارند جزو مواردی بود که در کمیسیون‌ تلفیق مطرح شد و از آن دفاع کردیم.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال کالاهای اساسی بودجه سال 1401 ارز ترجیحی برای تأمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است