Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که مقام‎های زندان‎های رژیم صهیونیستی تمهیدات لازم را برای مقابله با کرونا در بندهای اسرای فلسطینی در نظر نگرفته‎اند.

خبرگزاری میزان - مرکز حقوق اساسی در ماه آوریل، نامه‌ای به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ارسال کرد که مورد تأیید ۷۴ سازمان قرار گرفت؛ این مرکز بر لزوم مداخله فوری برای محافظت از زندانیان فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل شیوع کووید-۱۹ تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «هلث اند هیومن رابتس ژورنال»، این نامه در حمایت از درخواست فوری انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر بود و تاکید کرد که دستگیری فلسطینی‌ها و نگهداری آن‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

با وجود این درخواست‎ها، رژیم صهیونیستی برای محافظت از حدود ۴ هزار و ۵۰۰ زندانی و اسیر فلسطینی که در زندان‎های این رژیم قرار دارند، از جمله ۷۰۰ زندانی با بیماری‌های قبلی، کاری انجام نداده است.

در حالی که مقام‎های رژیم صهیونیستی اجازه آزادی زندانیان اسرائیلی با شرایط سلامتی پرخطر را صادر کردند، اما تمهیدات مشابهی برای فلسطینی‌ها ارائه نشده است.

کارشناسان سازمان ملل، از جمله گزارشگران ویژه در زمینه وضعیت حقوق بشر در فلسطین، شکنجه و سایر رفتار‌ها یا مجازات‌های ظالمانه، غیر انسانی یا تحقیرآمیز و بازداشت‌های خودسرانه فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را نقض قوانین بین المللی خواندند.

این در حالی است که بین آوریل ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۰ حداقل ۱۴۰ اسیر فلسطینی به کووید-۱۹ مبتلا شده‎اند.

حمایت بیشتر از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر گروه‌های حقوق بشر، و دادخواست به دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی در ژانویه ۲۰۲۱، موفق شد مقام‎های رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا واکسن‌های کووید-۱۹ را برای زندانیان تهیه کنند.

با این حال، حتی در حالی که سویه امیکرون به ثبت تعداد موارد بی سابقه ابتلا منجر شده و رژیم صهیونیستی ساکنان اراضی اشغالی را با دوز‌های تقویت کننده سوم و چهارم واکسینه کرده است، و در مجموع نزدیک به ۱۸ میلیون دوز واکسن را تزریق کرده، اما زندانیان فلسطینی صرف نظر از سن یا وضعیت سلامتی خود دوز تقویتی واکسن را دریافت نکرده‎اند.

در همین حال به تازگی گزارش‌های جدیدی در باشگاه اسرای فلسطینی درباره موارد ابتلا به کووید-۱۹ در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد.

این گزارش می‎گوید که بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در میان اسرای فلسطینی زندان «نقب» رژیم صهیونیستی و بازداشتگاه «عوفر» شناسایی شده‎اند.

بیشتر بخوانید: شهادت سه فلسطینی در نابلس با شلیک نظامیان صهیونیست نقش رژیم صهیونیستی در جاسوسی از ساکنان اراضی اشغالی

به گفته مقام‎های باشگاه اسرای فلسطینی، این موارد از زمان شروع همه‌گیری در مجموع به ۵۳۰ نفر فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی حبس هستند، منجر شده است.

همچنین بازداشت اداری توسط رژیم صهیونیستی محدودیت زمانی ندارد و این اقدام به طور معمول برای نگهداری طولانی مدت فلسطینیان مورد استفاده قرار گرفته است.

تا به امروز، رژیم صهیونیستی هیچ اقدامی برای آزادی بازداشت شدگان اداری انجام نداده است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، باشگاه اسرای فلسطینی فاش کرد که بیش از نیمی از اسرای فلسطینی که در زندان «عوفر» رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی نگهداری می‌شوند به کووید-۱۹ مبتلا هستند.

این سازمان هشدار داد که افزایش نرخ ابتلا به این ویروس نتیجه سهل انگاری عمدی پزشکی بوده و در تمام بخش‌های زندان گسترش یافته است.

باشگاه اسرای فلسطینی، می‎افزاید که این وضعیت عدم وجود هرگونه اقدام پیشگیرانه توسط سرویس زندان رژیم صهیونیستی یا حتی مراقبت اولیه برای زندانیان بیمار را آشکار می‌کند.

علاوه بر این، این سازمان، می‎گوید که مدیران زندان، این بیماری همه گیر را به ابزاری برای سوء استفاده از زندانیان فلسطینی تبدیل کرده‎اند.

در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که ۴۱ نفر از آن‌ها زن و ۱۶۰ نفر کودک هستند.

باشگاه اسرای فلسطینیف همچنین می‎گوید که حداقل ۳۶۰ نفر بدون اتهام و یا محاکمه تحت بازداشت اداری هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی فلسطین حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی فلسطین حقوق بشر زندان های رژیم صهیونیستی کووید ۱۹ بین المللی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود

یک مقام سیاسی صهیونیستی به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفت که رژیم صهیونیستی ۱۰ روز تا دو هفته به ابتکار جدید برای دستیابی به توافق با حماس برای آزادی بخشی از اسرای صهیونیست مهلت می‌دهد.

براساس گزارش النشره، این روزنامه صهیونیست به نقل از این مقام نوشت: اسرائیل در نامه‌ای به مصر اعلام کرده است که همه شروط حماس را عملاً می‌پذیرد، مگر اینکه جنگ را دوره اجرای توافق، متوقف کند.

از جمله شروطی که رژیم صهیونیستی به گفته این مقام سیاسی می‌پذیرد، عبارتند از: عقب نشینی ارتش از مسیرها یا جاده‌هایی که برای کمک‌های بشردوستانه ساخته است، آتش بس مداوم، امکان بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به شمال نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل را فراهم می‌کند.

به تشخیص این مقام سیاسی صهیونیست اکثریت اعضا در کابینه و شورای جنگ این شرایط را خواهد پذیرفت.

وی افزود: حتی وزرای میانه رو که موضوع اسرای اسرائیلی را در راس اولویت‌های خود قرار می‌دهند، صبر خود را از دست داده‌اند. آنها می‌دانند که زمان زیادی در بحث‌ها تلف می‌شود.

از سویی دیگر یکی از رهبران حماس به رویترز گفت که هیأتی از این جنبش فردا دوشنبه به قاهره سفر می‌کند تا درباره آتش بس در غزه گفتگو کند و با صهیونیست‌ها به توافق برسد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پس از صحبت‌های مجدد در مورد مذاکرات برای دستیابی به توافق، خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: اگر تصمیم دارید پرچم سفید را به اهتزاز در آورید و تصمیم اشغال رفح را لغو کنید، دولتی به ریاست شما سزاوار وجود نخواهد بود.

از سوی دیگر، بنی گانتس، وزیر شورای جنگ تهدید کرد که اگر وزرای آن با پیشنهاد خوب برای یک معامله مبادله‌ای که از حمایت سیستم امنیتی این رژیم را برخوردار است، مخالفت کنند، کابینه صهیونیستی را سرنگون خواهد کرد.

با این وجود سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم طرح‌هایی را برای ادامه جنگ در نوار غزه و رفح تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • نتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می رسد
  • پیام «القسام» به خانواده‌های اسرای صهیونیست
  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • نتانیاهو: در حال حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود