Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@09:13:05 GMT

نقش مدرسان قرآن در تبیین آرمان‌های قرآنی امام راحل

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۴۲۱۵

نقش مدرسان قرآن در تبیین آرمان‌های قرآنی امام راحل

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قرآن و مبانی آن در تحقق و شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مهم و اثرگذاری داشته است، چراکه انقلاب اسلامی ایران یک ایدئولوژی و یک مبنای قرآنی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه جلسات قرآن پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر در خانه‌ها برگزار می‌شد گفت: همین جلسات مردمی در قبل از انقلاب بود که با محوریت قرآن، در طول هفته حداقل یک ساعت تا یک ساعت و نیم مردم را پای رحل قرآن و آموزه‌های آن می‌نشاند، به صورتی که در ابتدای جلسه تلاوت قرآن صورت می‌گرفت و بعد از آن مفاهیم قرآنی آموزش داده می‌شد.

قاری بین‌المللی قرآن کریم افزود: بسیاری از کسانی که انقلاب را در شهرها و شهرستان‌ها راهبری کردند، جلسات قرآنی خانگی داشتند، برهمین اساس پایه فکری مردم ایران برای راه‌اندازی انقلاب اسلامی از همین جلسات شروع شد؛ جلساتی که مفاهیم قرآن و حرکت امام حسین‌(ع) و قیام ایشان را برای مردم تبیین کرد و این دو با هم آمیخته شد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه جذب افراد به قرآن از وظایف مهم جامعه قرآنی در جهت تبیین مبانی و مفاهیم انقلاب است تصریح کرد: چراکه اساسا سرتاسر آیات الهی قرآن کریم انقلابی است. قرآن می‌خواهد انسان را به راه راست هدایت کند و به دنبال ایجاد تحول و انقلاب در فرد و حرکت در مسیر موفقیت است. 

وی در خصوص وظایف جامعه قرآنی در رساندن اهداف و پیام انقلاب گفت: در این مسیر بزرگترین نقش و هدف جدی جامعه قرآنی کشور به عنوان یک برنامه اصلی تحقق و تجلی اهداف و مبانی انقلاب در حاکمیت فرهنگی قرآن است؛ لذا اگر همه بتوانیم از دنیاطلبی گذشته و به جوهره پاک قرآن دست یابیم قطعا موفق‌تر از امروز خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مدرسان قرآن انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مطهری از مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی، مدیران برتر عقیدتی نظارت ومدیران شعب عقیدتی سیاسی تجلیل شد.

آیت الله عباسی منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آورد‌های پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود