Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات با وجود سرمایه گذاری هنگفت در زمینه دفاعی همچنان از شکنندگی امنیتی رنج می‌برد. خبرگزاری میزان – تحولات اخیر غرب آسیا به امارات نشان داده که دیگر نمی‌تواند مانند چند دهه گذشته برای تامین امنیت ملی خود به آمریکا آن هم در میانه رشد روافزون تهدید‌های امنیتی و آشکار شدن آسیب پذیری امنیتی متکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «فیِر آبزرور»، امارات، کشوری کوچک است که با انواع تهدید‌های امنیتی مواجه است.   موقعیت جغرافیایی امارات، آن را در مرکز بی ثباتی، فرقه گرایی و رقابت‌های منطقه‌ای قرار داده و ماجراجویی های این کشور، ابوظبی را با تهدید‌های گسترده امنیتی و نظامی مواجه کرده است.   امارات مانند بسیاری از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس در سال‌های اخیر دریافت که با وجود حضور آمریکا در منطقه از دهه ۱۹۹۰ تاکنون، دیگر نمی‌تواند برای تامین امنیت خود به آمریکا تکیه کند.   دلیل این امر، وقوع تحولاتی مانند خروج آمریکا از افغانستان، چرخش واشنگتن به سمت آسیا، خروج پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی و پاتریوت آمریکا از عربستان و عملیات موشکی و پهپادی به پایگاه‌های نفتی عربستان از سوی نیرو‌های یمنی هستند.   در نتیجه امنیت به اولویت اصلی امارات تبدیل شد و هزینه‌های دفاعی همچنان بخش بزرگی از بودجه ملی این کشور را تشکیل می‌دهند.   امارات همچنین برنامه‌های مفصلی برای بهبود کیفیت پرسنل نظامی خود در نظر گرفته و هر ساله مبالغ هنگفتی را صرف آموزش نیرو‌های نظامی خود در کالج‌ها و آکادمی‌های جنگی آمریکا می‌کند.   البته امارات به موازات این روند و برخلاف رویه معمول، مشتاق به استفاده از زور و قدرت سخت بوده و به جنگ یمن به آزمونی برای این استراتژی نگریست؛ حضور نظامی امارات در یمن از سال ۲۰۱۵ آغاز شد.   امارات با وجود کاهش ردپای نظامی خود در یمن از سال ۲۰۱۹، موقعیت خود را در مناطق جنوبی تثبیت کرده و هزاران مزدور را تامین مالی کرده و آموزش داده است.   در عین حال، در پنج سال گذشته، با دنبال کردن برنامه راهبردی بلندپروازانه در دریای سرخ، در این مناطق تاسیسات نظامی ایجاد کرده و کنترل سواحل جنوبی یمن در امتداد دریای عرب در تنگه «باب المندب» و جزیره «سقطری» را به دست داشته است. بیشتر بخوانید: انفجار و آتش سوزی در پایتخت امارات تایید حملات پهپادی به امارات این کشور به بهانه افزایش اقدامات استراتژیک خود مداخلاتی نظامی در غرب آسیا و شاخ آفریقا داشته و حضور مستقیم نظامی یا حمایت تسلیحاتی از گروه‌های درگیر در جنگ‌های نیابتی و مداخله در امور داخلی کشور‌های مختلف منطقه مانند یمن، سومالی، اریتره، اتیوپی، سودان، مصر و لیبی را افزایش داده است.   همین امر سبب شده تا امارات با چالش‌های امنیتی گوناگونی در غرب اسیا مواجه شده و طیف گسترده‌ای از تهدید‌های امنیتی را پیش روی خود ببیند.   انتهای پیام/ برچسب ها: امارات محمد بن زاید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امارات امارات محمد بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم