Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از القدس العربی، شیخ علی دعموش جمعه شب گفت: ما هر نوع عادی‌سازی روابط با دشمن را رد می‌کنیم و لبنانی‌ها تحت فشار آمریکا نباید هیچ پیشنهادی را که حقوق کامل لبنان در موضوع مرزبندی و میادین نفتی را در نظر نگیرد، بپذیرند.

وی افزود: دولت آمریکا فریبکارترین دولت در جهان و بزرگترین حامی تروریسم، جنایتکاران، رژیم‌های فاسد و دیکتاتوری در جهان است و از دخالت در امور داخلی کشورها و اعمال سیاست‌های باج خواهی برای تحمیل دیکته‌ها و شروط خود ابایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شورای اجرایی حزب‌الله ل اضافه کرد: دولت آمریکا از طریق میانجی خود در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی، در تلاش است از لبنان باج خواهی کند و با سوء استفاده از بحران اقتصادی و مالی لبنان را تحت فشار قرار می‌دهد تا در موضوع تعیین مرزها و میادین نفت و گاز امتیاز بگیرد.

دعموش تاکید کرد، آمریکا در تلاش است با برخی پیشنهادها، لبنان را به تدریج وارد نظام عادی سازی روابط با دشمن کند.

«آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا در مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزها بین لبنان و رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در بیروت با رئیس جمهور، رئیس پارلمان و نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌ وگو کرد.

آمریکا در یازدهم مهر ماه برای از سرگیری مذاکرات تعیین مرز دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی یک میانجی جدید را مشخص کرده است.

مقامات آمریکایی و صهیونیستی گفتند که هوکشتاین نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور انرژی به عنوان میانجی جدید در موضوع منازعه لبنان و اسرائیل بر سر مرز دریایی و اکتشاف گاز در شرق مدیترانه تعیین شده است.

هوکشتاین یکی از نزدیکان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است و چندین سال با او همکاری کرده است. به همین دلیل مساله منازعه دریایی میان بیروت و تل آویو به یکی از اولویت‌های اصلی بایدن تبدیل می‌شود.

لبنان در جریان مذاکرات قبلی بر حق خود برای گسترش دسترسی به آبهای مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.

مذاکرات پیشین در این زمینه با وساطت آمریکا در چادر مقر سازمان ملل در شهر ناقوره برگزار شد.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است.

در سال ۲۰۰۰ نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های این رژیم ایستادگی کرد.

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی مطرح بوده است.

برچسب‌ها لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان در بیانیه ای از حمله سنگین به پایگاه خربه ماعر و مواضع توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت در ساعت ۵ عصر امروز به وقت محلی روز دوشنبه ۲۹ آوریل ۲۰۲۴، آتش سنگینی روی پایگاه نظامی خربه ماعر و مواضع توپخانه و محل استقرار نظامیان دشمن و جنگ افزارهای آنها ریخت و با موشک و توپخانه آنها را هدف قرار داد.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حملات به شمال فلسطین اشغالی متوقف نمی شود.

این منابع بیان کردند که از صبح امروز تاکنون حداقل ۴۰ موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. همچنین موشکهای ضدزره نیز شلیک شده است.

از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک سه موشک ضدزره از سوی حزب الله لبنان به شهرک المطله خبر دادند.

این درحالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی شهرک طیرحرفا در جنوب لبنان را بمباران کردند.

کد خبر 6092476

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد