Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تیپز اند تیریکز، نگهداری مقداری نوشابه کولا در خانه ضروری است؛ اگرچه نوشیدن آن چندان توصیه نمی‌شود اما این نوشیدنی می‌تواند به عنوان ماده تمیز کننده استفاده شود. اسیدیته بالای موجود در کولا آن را برای تمیز کردن وسایل روزمره خانه مناسب می‌کند؛ اما چگونه؟

۱. لکه‌های روغن

نشت روغن از ماشین یا موتور منجر به ایجاد لکه‌هایی زشت در کف پارکینگ یا گاراژ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مقداری کولا روی لکه بریزید، پاک کردن آن آسان خواهد شد. بگذارید نوشابه چند ساعتی روی لکه بماند و سپس روغن را به راحتی بشویید.

۲. خط خودکار

چه هنگام نوشتن، چه هنگام بازی کودکان روی فرش، همه ما با رد به جا مانده از خودکار روبرو شده‌ایم. خوشبختانه کولا می‌تواند در اینجا هم کمک کند و این خطوط آزار دهنده را از بین ببرد. کمی از نوشابه را روی لکه بریزید و آن را پاک کنید. سپس با کمک مقداری آب و صابون لکه را شست‌وشو دهید تا مانند برف نرم زیر آفتاب از بین برود.

۳. تمیز کردن توالت

یک نکته قدیمی اما طلایی: نصف بطری کوکاکولا را در توالت بریزید، اجازه دهید یک ساعت بماند و سپس بشویید. با استفاده از فرچه توالت و مایع شوینده به راحتی از شر هرگونه لکه خلاص خواهید شد.

۴. از بین بردن زنگ زدگی

چیزهای کوچک زنگ‌زده را می‌توان یک شب در یک لیوان کولا گذاشت. روز بعد آنها را با پارچه تمیز کنید، دوباره درخشان و نو به نظر خواهند رسید؛ هنگام تمیز کردن دوچرخه نیز مقداری کولا را روی قاب زنگ زده بریزید و آن را با سهولت پاک کنید.

۲ روش میکروب‌زدایی از اسفنج ظرف‌شویی ۵. تابه‌های سوخته

ظرف‌های سوخته بسیار ناخوشایندند و تمیز کردنشان هم کاری دشوار است اما با استفاده از یک قوطی کولا در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید: قوطی نوشابه را در ظرف سوخته بریزید و آن را روی اجاق بگذارید و حرارت را کم کنید تا یک ساعت بجوشد. سپس تابه را مثل همیشه بشویید تا تمیز شود.

۶. دوغاب کپک زده

دوغاب بین کاشی‌های سرویس بهداشتی و آشپزخانه با ظاهر قهوه‌ای رنگش نمای بسیار بدی دارد. اگر از قبل مقداری کولا را با کمک فرچه به کف سرویس بکشید خیلی راحت‌ تمیز می‌شود. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را با فرچه، محکم تمیز کنید.

۷. کتری جرم گرفته

استفاده از کتری یا سماور جرم گرفته باعث کدر شدن چای و قهوه می‌شود. این بار نیز با کمک کولا از شر آهک رسوب کرده در این وسایل خلاص شوید. یک قوطی کولا را در کتری ریخته و اجازه دهید بعد از جوش آمدن سی دقیقه قُل بزند. آن را خالی کنید و ظرف را طبق معمول بشویید.

کد خبر 656448 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خبر مهم نوشابه لوازم آشپزی و آشپزخانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم نوشابه تمیز کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : چینی‌بندزن‌های دوره‌گرد پایتخت به صدای بلند در کوچه‌ها می‌خواندند: «چینی‌بند زن اومده ... برگ گل هم بند می‌زنم!» خانم‌های خانه با شنیدن شاعرانگی همین جمله آخر هر چه کاسه و بشقاب شکسته و ترک‌خورده کنج انباری و صندوقخانه داشتند جمع می‌کردند و راهی کوچه می‌شدند. بچه ها همه سعی می کردند کنار چینی بندزن بشینن و تا ببینند حاصل خرابکاری‌شان چطور ماهرانه کنار هم بند می خورد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

چینی‌بندزنی یکی از مشاغل نوستالژیک و فراموش‌شده تهران است. این حرفه در روزگاری که وقتی چیزی می‌شکست و خراب می‌شد به جای دور انداختن آن را تعمیر می‌کردند، حسابی پرطرفدار بود. قدیم‌ها معمولاً ظروف پرکاربرد خانه مانند کاسه، بشقاب و قوری از جنس چینی بود به ضربه‌ای ترک می‌خورد یا می‌شکست.

خانم‌های باسلیقه در طول سال تکه‌های شکسته چینی را تا زمان آمدن چینی‌بندزن نگه می‌داشتند. قدیم ها تا دلتان بخواهد از سر غفلت یا شیطنت بچه های خانه که همیشه پر تعداد بودند ظرف و ظروف می‌شکست و پیدا کردن مدل مشابه و جایگزین کار چندان آسانی نبود.

هنر تعمیر و کنار هم چیدن تکه های شکسته یا ظریف‌کاری بر عهده چینی‌بندزن‌ها بود تا با کمک ابزار ویژه صاحبان این شغل که چیزی نبود جز تسمه فلزی و چسب و مته، تکه‌های شکسته بار دیگر کنار هم قرار گیرد و باعث خوشحالی خانم خانه شود. آنها پس از ترمیم هریک از ظروف به ازای دستمزد آن مقداری گردو، بادام، گندم یا پول دریافت می‌کردند. چینی‌بندزن‌ها در محل‌های خاصی برای مدت معینی اقامت می‌کردند تا کارشان را انجام دهند.

کمان، قیف برنجی، الماس، تکه چوب نازک از جنس درخت بید، نخ لحاف‌دوزی، مفتول و سندان از ابزار کار چینی‌بندزن‌ها بود. اما ظرافت‌های این حرفه و احیای وسایلی که آدم‌ها به آن دلبستگی‌های مختلفی پیدا کرده‌اند نام این حرفه را به ادبیات عامیانه و فولکلور وارد کرد: چینی بند زن/ یه دل شکسته رو بند می‌زنی؟ / هرچی دارم به تو می‌دم / تو بگو چند می‌زنی؟

کد خبر 844617 برچسب‌ها مشاغل هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا