Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میرزاپور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر ۱۲۳۷۹ نفر شد که شامل ۱۰۵۳۱ جمعیت شهری و ۱۸۴۸ جمعیت روستایی شهرستان می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اهر ۳۲۱ نفر جان‌باخته‌اند. تعداد بیمار بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر ۳۹ نفر می‌باشد که با توجه به حجم مراجعین سرپایی در هفته پیش‌رو با افزایش موارد مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ابراز داشت: میانگین مراجعین سرپایی بیمارستان باقرالعلوم اهر با علائم کووید روزانه بیش ۲۵۰ نفر بوده که با احتساب مراجعات به مطب‌ها و مراکز خصوصی و غیره و با توجه به شیوع گسترده سویه اُمیکرون می‌توان گفت بیش از ۲۰۰۰ نفر در روز به این ویروس مبتلا می‌شوند.

تمامی علائم سرما خوردگی شامل امیکرون می‌شود

وی سپس ادامه داد: هر کسی علائم سرماخوردگی شامل سرفه، آبریزش از بینی، درد و سوزش گلو، علائم گوارشی، تب، سردرد و بدن درد دارد قطعاً مبتلا به سویه اُمیکرون بوده و باید خود را قرنطینه کند. برای تشخیص نیازی به تست نیست و نتیجه منفی باعث اطمینان کاذب خواهد شد. درمان اغلب علامتی بوده و تغذیه مناسب و استراحت نقش اساسی در بهبودی دارد و در صورت تشدید علائم یا عدم بهبودی به پزشک خود مراجعه کنید.

میرزاپور افزود: مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی، افراد مصرف کننده داروهای تضعیف‌کننده‌ی ایمنی و کودکان جزو گروه‌های پُرخطر بوده و به محض علامت‌دار شدن به پزشک مراجعه کنند.

مرگ و میرها بیشتر شامل واکسن نزده‌ها می‌شود

وی ابراز داشت: بیشترین مرگ و میر این بیماری مربوط به افرادی است که واکسن نزده‌اند. متأسفانه مرگ کودکان نیز در این بیماری گزارش گردیده است. تمام افراد بالای ۵ سال که تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند باید نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند. افرادی‌که در فاز فعال بیماری کووید هستند (دارای علائم بیماری کرونا) ۴ تا ۶ هفته بعد باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: متأسفانه بیماری کرونا با سویه اُمیکرون به شدت مسری بوده و حتی با وجود استفاده از ماسک و در صورت تماس با فرد بیمار به کرونا مبتلا خواهید شد.

وی افزود: گروه‌های پُرخطر تا حد امکان به بیرون از منزل تردد نکنند و هر کسی علامت‌دار بود خود را قرنطینه کند.

میرزاپور در پایان به مهر گفت: سیستم دولتی و خصوصی پاسخگوی این حجم از بیمار طی هفته‌های آتی نخواهد بود. لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق سه دُز واکسن برای تمام افراد بالای ۵ سال مجدداً تاکید می‌شود.

کد خبر 5422806

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرستان اهر سویه اومیکرون کرونا دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه 22 بهمن عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر گرگان افتتاح طرح عمرانی ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!