Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت امسال از محل بند الف تبصره ۱۸، ۱۵۰۰ میلیارد تومان در جهت اشتغال‌زایی به لرستان اختصاص داده است.

یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص محرومیت‌زدایی در استان، اظهار کرد: در این راستا قرار بود قرارگاه سازندگی امام حسن (ع)، ۸۰۰ میلیارد تومان کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به لحاظ ایجاد زیرساخت‌ها و رفع محرومیت در مجلس این مبالغ در نظر گرفته شد ولی ارگان‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان باید در بعد تسهیلات و اشتغال در روستاهای استان کمک و سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بیاییم وام قرض‌الحسنه‌ای پرداخت شود و آن‌ها مشکل پیدا کنند راه درستی نیست بلکه راه صحیح این است که با مجموعه‌ ارگان‌های فوق ورود پیدا کنند و به‌صورت جدی این مقوله را به انجام برسانند.

وی عنوان کرد: دولت نیز امسال از محل بند الف تبصره ۱۸، ۱۵۰۰ میلیارد تومان در جهت اشتغال‌زایی به لرستان اختصاص داده است.

ابراهیمی تأکید کرد: این رقم می‌تواند در ابعاد محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در استان نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کمیته امداد و بهزیستی دولت یحیی ابراهیمی مجلس شورای اسلامی ايسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۷۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان تهران

به گزارش قدس آنلاین، مشاغل خانگی یکی از مهم‌ترین بسترهای رشد و شکوفایی اقتصاد خانوارهاست که بستر رشد اقتصادی و رونق تولید را فراهم می‌کند. این دسته کسب و کارها مصرف انرژی و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهند و با حذف هزینه‌های سنگین اجاره بها و هزینه ایاب و ذهاب زودتر به بهره‌برداری و درآمدزایی و ثمردهی می‌رسند.

از نگاه کارشناسان بازار کار، توجه به مشاغل خانگی و کارآفرینی خانگی یکی از زیرمجموعه‌های مهم حوزه تولید و کارآفرینی به شمار می‌رود که بیشتر افراد فعال در آن را زنان تشکیل می‌دهند. به زعم آنها ایجاد خوداشتغالی بین اعضای خانواده، عدم نیاز به دریافت تسهیلات کلان و کاهش هزینه‌های بهره برداری از ویژگی‌ها و مزایای ایجاد کسب و کارهای خانگی است.

طبق آخرین گزارش‌ها در استان تهران ۲۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته و با پیگیری‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مبلغ ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶۷۷ طرح متقاضی مشاغل خانگی پرداخت شده که این رقم در مقایسه با سال قبل رشد ۷۸ درصدی در سهم اعتبار را به دنبال داشته است.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران طی یک سال گذشته ۷۳۸۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر و بیش از ۲۲۶۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان کسب و کارهای خانگی پرداخت شده است. برابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران طی یک سال گذشته ۷۳۸۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر و بیش از ۲۲۶۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است که بیش از سهم تسهیلات ابلاغ شده برای مشاغل خانگی استان بوده و عملکرد ۱۰۲ درصدی را رقم زده است.

سال گذشته تعهد اشتغال استان تهران ۱۰۸ درصد و به میزان ۱۶۱ هزار و ۹۰۱ نفر بوده و برای امسال هدفگذاری ایجاد اشتغال ۱۸۰ هزار و ۶۹۱ نفر پیش بینی شده است.

پیش از این مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد از فراهم شدن امکان دریافت علامت تجاری برای متقاضیان مشاغل خانگی خبر داده و اعلام کرده بود: بررسی مجوزهای پشتیبان به‌ صورت استعلام الکترونیکی برخط از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و مجوزهای پشتیبان مورد پذیرش مربوط به فعالیت‌های «صنایع دستی، فرش دستباف، برخی شاخه‌های هنری، پرورش گل و تولیدات گیاهی، صنایع نساجی و پوشاک» است.

سال گذشته مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی با ۳۳ درصد رشد به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در نیمه دوم سال نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تقویت منابع وام مشاغل خانگی از سوی بانک مرکزی اختصاص پیدا کرد و جمعا به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار فرصت شغلی خانگی ایجاد و ۹۳ درصد هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی محقق شده است.

گفتنی است؛ هم اکنون یکی از بهترین و کارآمدترین راهکارها برای کاهش نرخ بیکاری به ویژه بیکاری زنان و فارغ‌التحصیلان، اشتغال خانگی است. کسب و کارهای خانگی علاوه بر اشتغالزایی موجب کسب درآمد و افزایش رفاه نسبی خانوار می‌شود. پایین بودن هزینه، ‌ ریسک کم، افزایش بهره‌وری و سهولت دریافت مجوز از مهم‌ترین مزایای ایجاد کسب و کارهای خانگی به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لرستان از سهم اشتغال مناسبی برخوردار نیست
  • صدور بیش از ۷۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان تهران
  • لرستان قطب کشاورزی است/ ظرفیت سردخانه‌ها افزایش یابد
  • ایجاد ۴۷ هزار شغل مستقیم با راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه برون
  • دختران پای کار جهاد محرومیت زدایی/فعالیت۱۷۰ گروه جهادی جامعه زنان
  • پیام استاندار البرز به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است