Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حمیدرضا اشراقی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود ما سعی داریم که در خوابگاه ها و دانشگاه ها حداقل مسائل رفاهی و معیشتی را برای دانشجویان فراهم کنیم اما با توجه به هزینه ها این امور بودجه زیادی را از دانشگاه ها می گیرد.

وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر خلاف تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ موضوع اعتبارات رفاهی و تغذیه دانشجویان حذف شده است و ما در وزارت بهداشت با همراهی وزارت علوم اصلاحیه تبصره ۱۴ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: پیشنهاد اصلاح تبصره ۱۴ به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه شد. با توجه به اینکه حوزه دانشجویی وزارت بهداشت و صندوق رفاه وزارت بهداشت به همراه صندوق رفاه وزارت علوم و مجموعه دانشجویی وزارت علوم باید ذیل قانون جمعیت و خانواده خوابگاه های دانشجویان متاهل را توسعه دهند، نیاز است به این حوزه توجه ویژه ای شود.

وی افزود: از همین رو با همکاران خود در وزارت علوم به مجموعه نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق و کمیسیون های آموزش و بهداشت تاکید کردیم با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد، سازمان برنامه و بودجه حوزه های معیشتی و رفاهی دانشجویان را بهتر ببیند.

به گزارش مهر، برخلاف سال‌های گذشته که در ردیف‌های جدول تبصره «۱۴» مبلغی تحت عنوان یارانه تغذیه و امور رفاهی دانشجویان اختصاص پیدا می‌کرد، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ این ردیف حذف شده است.

دانشگاه‌ها اعلام کرده اند که با توجه به احتمال بازگشایی و از سر گیری آموزش حضوری و افزایش هزینه خرید مواد اولیه تغذیه، اعتبارات در نظر گرفته شده برای پوشش حداکثری حمایت از دانشجویان در زمینه های رفاهی و معیشتی کافی نیست.

ضمن اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در تبصره ۹ بند الف - به دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده شده است با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۴۰۰ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند.

این اعتبارات در جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه‌های متأهلین به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته است.

صندوق‌های رفاه دانشجویان دو وزارتخانه مکلف هستند نسبت به پیش بینی اعتبار لازم در فعالیت‌های خود به منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات با اولویت تسهیلات مربوط به احداث و تکمیل خوابگاه‌های متأهلین اقدام کنند.

کد خبر 5422718

منبع: مهر

کلیدواژه: تسهیلات رفاهی مشکلات معیشتی دانشجویان معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه های ایران لایحه بودجه 1401 کنکور 1401 دانشگاه تهران سازمان سنجش دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی دانشگاه تربیت مدرس پایان نامه سویه اومیکرون کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران آزمون استخدامی ویروس کرونا لایحه بودجه وزارت بهداشت خوابگاه ها وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت و با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و فناوری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصویب شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، با حضور وزراى دادگسترى و ارتباطات و فناورى اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضاى کمیسیون حقوقى و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

 این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت براى تصویب نهایی به مجلس شوراى اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است