Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-06@00:07:18 GMT

عملیات «پرچم دروغین»

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۴۶۷۶

عملیات «پرچم دروغین»

یکی از رهبران شبه‌نظامی اوکراین در اظهاراتی جنجالی مدعی شده که خرابکاران تحت تعلیم انگلیس در حال برنامه‌ریزی یک حادثه هستند تا به نزاع و مناقشه دامن بزنند. جنوب نیوز - راشاتودی با اعلام این خبر نوشت: یکی از مقامات تشکیلاتِ به رسمیت شناخته‌نشده موسوم به «جمهوری خلق دونباس» مدعی شده که تکاوران اوکراینیِ تعلیم‌دیده نزد انگلیس مشغول برنامه‌ریزی یک «سری از حملات تروریستی» در دونباس هستند تا از آن به‌عنوان پوششی جهت دست زدن به یک عملیات با «پرچم دروغین» استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطبان گرامی، آنچه در ادامه می‌خوانید صرفاً ترجمه گزیده گزارش‌ها و مقالات مذکور است و محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.

اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین برای متهم کردن روسیه

در این گزارش آمده است: ادوارد باسورین سخنگوی شبه‌نظامیان محلی گفت که کی‌یف دست به اقدامات تحریک‌آمیز خواهد زد تا روسیه را به حمله به آن کشور متهم کند. او افزود که معتقد است شبه‌نظامیان نئونازی «جناح راست» نیز در منطقه فعال هستند. با این حال، او هیچگونه شواهد و مدارکی در اثبات ادعاهای خود ارائه نکرد.

باسورین در عین حال اصرار داشت که «اطلاعات مؤثقی» دارد در خصوص اینکه شش گروه خرابکار از هنگ ویژه هشتم نیروهای مسلح اوکراین توسط کارشناسانی از انگلیس تعلیم داده شده‌اند و در نزدیکی خط تماس مستقر گردیده‌اند. اهداف آنها ظاهراً شامل شبکه گازرسانی و آب‌رسانی و پست‌های برق می‌شوند.

همکاری یگان عملیات‌های روانی و تلویزیون اوکراین در عملیات پرچم دروغین

او افزود که هدف از اقدامات تحریک‌آمیز فرضی آنها آن است که روسیه را به حملات با «پرچم دروغین» به منظور مقدمه‌چینی جهت «تهاجم» به اوکراین متهم کنند و ساکنان محلی را به هول و هراس بیندازند.

گذشته از این، به گفته باسورین، اعضای «جناح راست» همچنین در مجاورت شهر ماریوپول در نزدیکی خط تماس مشاهده شده‌اند. یک یگان عملیات‌های روانی و پرسنل یک کانال تلویزیونی اوکراینی نیز این گروه را همراهی می‌کردند. طبق ادعای او، گروه مزبور در نزدیکی روستای پاولوپول از مناطق تحت کنترل تیپ سی و ششم ارتش اوکراین فعالیت می‌کند.

بخشی از دونباس از زمان سرنگونی دولت منتخب اوکراین در پی اعتراضات سال ۲۰۱۴ که با حمایت غرب صورت گرفت، خارج از کنترل کی‌یف قرار دارد. مبارزان وفادار به «جمهوری‌های خلق» خودخوانده در دونتسک و لوهانسک از آن زمان تاکنون در تلاش جهت حفظ قلمرو خود با کی‌یف درگیر هستند.

ارسال «ترکیبات شیمیایی ناشناس» توسط آمریکا به منطقه

راشاتودی در بخش دیگری از این گزارش نوشت: در ماه دسامبر، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه مدعی شد که شرکت‌های نظامی خصوصی آمریکایی ارسال «ترکیبات شیمیایی ناشناس» به شهرهای واقع در منطقه دونباس را به‌عنوان پیش‌درآمد احتمالی حمله آغاز کرده‌اند. شویگو هیچگونه جزئیات بیشتر یا شواهد و قرائنی در اثبات این توطئه ادعایی ارائه نکرد.

گفتنی است واشنگتن هفته پیش روسیه را به برنامه‌ریزی جهت دست زدن به یک حمله با «پرچم دروغین» در مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان و استفاده از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای حمله به اوکراین متهم کرد. این ادعا بازتاب‌دهنده ادعاهای دولت اوکراین بود و پس از دیدار ویلیام برنز رئیس سازمان سیا از کیِف مطرح شد. روسیه این ادعا را بی‌پایه و اساس دانسته و اشارات آمریکا در خصوص حمله برنامه‌ریزی‌شده را «اخبار جعلی» خوانده است.

روسیه قصد ندارد به جایی حمله کند

در پاسخ به اظهارات از طرف وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون مبنی بر اینکه حمله ممکن است «هر لحظه اتفاق افتد» و حتی از سمت بلاروس باشد، سفارتخانه روسیه در واشنگتن شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد «روسیه قصد ندارد به هیچ‌کس حمله کند.»

راشاتودی در پایان نوشت: سفارت روسیه در این خصوص گفت: «ما از شما مصرانه می‌خواهیم از رفتارهای هیجانی دست بردارید و پیرامون مسئله دونباس تنش ایجاد نکنید. و نکته اصلی اینکه «آدم‌های دمدمی‌مزاج» در کی‌یف را به اقدامات خشونت‌آمیز جدید ترغیب نکنید.» سفارت افزود که اگر آمریکا واقعاً خواهان حل‌وفصل نزاع داخلی در اوکراین بود، از ارسال سلاح به کی‌یف دست می‌کشید و از دولت اوکراین مصرانه می‌خواست تا به توافقات مینسک که با هدف توقف نبرد منعقد شده‌اند، احترام بگذارد.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: برنامه ریزی پرچم دروغین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-35S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد. منبع: پارتیزان

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902091

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • کامرون: اوکراین حق دارد به قلمرو روسیه حمله کند!
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه