Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان -  آزمون ورودی مقطع دکتری (PhD) سال ۱۴۰۱ روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۱ و دریک نوبت برگزار خواهد شد.

سطح سوالات امتحانات اختصاصی در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته است.

سوالات مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و بر اساس ضرایب جدول زیر (جدول شماره ۱) و مواد امتحانی ذکر شده در صفحات ۳۲ تا ۷۲ دفترچه راهنما، خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیانی که در آزمون مقطع دکتری سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند، باید بدانند که سوالات به گونه‌ای است که نیازی به استفاده از ماشین حساب در آزمون نیست؛ پس از آوردن هرگونه ماشین حساب به جلسه آزمون جداً خودداری شود. در صورت مشاهده، متقاضی به عنوان متقلب شناخته شده و طبق ضوابط و آئین نامه‌های مربوط با او برخورد خواهد شد.

نحوه پذیرش

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می‌شود:

معرفی اولیه متقاضیان

سازمان سنجش مرحله اول آزمون متمرکز دکتری را انجام می‌دهد و پس از برگزاری آزمون، کارنامه‌ای شامل: نمرات خام، نمره کل و دیگر موارد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته بر اساس آن، اقدام به انتخاب رشته کرده و بر اساس کدرشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه متقاضی به کدرشته محل‌های حائز حد نصاب معرفی خواهند شد.

تبصره: بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور «مصوب ۱۸ اسفند سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات» شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته، بر حسب هر یک از شیوه های: آموزشی – پژوهشی و پژوهش محور به شرح زیر انجام می‌شود:

پذیرش نهایی متقاضیان

پذیرش نهایی از بین متقاضیان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بر اساس نتیجه سنجش عمومی آزمون متمرکز و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آیین نامه‌های مربوط، اولویت کدرشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه متقاضی انجام خواهد شد.

گزینش نهایی آزمون بر اساس معیار‌های فوق انجام می شود.

تبصره یک: نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) بر اساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای همه افراد معرفی شده، نمره‌ای مطابق با شیوه نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌کنند.

تبصره ۲: بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۷ مورخ ۶ آبان ۱۳۹۹ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات متقاضیان و نظر گروه‌های آموزشی، حد نصاب (مرحله دوم) برای متقاضیان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

تبصره ۳: دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون دکتری سازمان سنجش پذیرش دانشجو سنجش و پذیرش دانشگاه ها آموزش عالی مقطع دکتری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند؛ لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و در خصوص به‌روزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.
در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.  
داوطلبان می‌توانند برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ به نشانی الکترونیک https://sanjesh.org مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد