Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر جلیلی موسوی با تاکید براینکه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی لازم و ملزوم و مکمل هم هستند، افزود: واکسیناسیون و تکمیل آن ( دریافت ٣ دوز) لازم است ولی کافی نیست و رعایت دستور العمل های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: بررسی ها در دو هفته اخیر (٧ لغایت ٢٢ بهمن ماه ) بیانگر اینست که از مجموع ٢٧١ نفر بیمار بستری در بزرگترین مرکز کرونایی استان ٣٨ نفر (١۴ درصد) هیچ واکسنی نزده اند، ٢٠ نفر (٧/٣ درصد) دوز اول؛ ١٢٢ نفر (۴۵ درصد) دوز دوم و ٩١ نفر ( ٣٣/۵ درصد) دوز سوم را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی خاطرنشان کرد: واکسن دوز دوم حدود ٣٠ درصد و دوز سوم ٧٠ الی ٩۵ درصد در پیشگیری موثر است.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: اگرچه واکسیناسیون ممکن است تا حدودی مانع ابتلا شود اما مهم ترین عمل واکسن در پیشگیری از شدت بیماری و فوت است به طوری که ٨٨ درصد فوتی ها هیچ واکسنی نزده اند و فقط ٠/٣ درصد دوز سوم را زده بودند.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به آخرین وضعیت بستری و موارد فوتی ناشی از کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۵۰۳ بیمار سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که از این تعداد ۳۲۱ مورد مشکوک ومابقی با قطعیت مبتلا هستند.

وی از ثبت ۲ مورد فوتی در اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و اظهار کرد: ۷۲۸۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا دراستان جان خود را از دست داده اند.

دکتر موسوی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ میلیون و ۵۳۹ هزار و۶۳۶ دوز واکسن در بین واجدین شرایط در استان تزریق شده است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون و رعایت دستور العمل ها، هم حق النفس و هم حق الناس هستند؛رعایت نکردن انها ظلم به خود و ظلم به دیگران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید

 به گزارش تابناک، جماران نوشت: تسو کادا تاماکی سفیر ژاپن در مراسمى نشان امپراطور را به خاطر اقدامات موثر معصومه ابتکار در عرصه بین المللی و تقویت روابط دوستی بین دو کشور اهدا کرد. 

تسو کادا تاماکی گفت: عالیجناب امپراطور ژاپن این نشان را برای قدردانی از نقش شما در تقویت روابط دوستی بین ایران و ژاپن اعطا نموده‌اند.

معصومه ابتکار گفت: پذیرش "نشان خورشید تابان" برای من افتخاری بزرگ است. از امپراطور ژاپن و همه کسانی که در این زمینه موثر بوده اند، همینطور سفارت ژاپن تشکر می کنم. 

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند