Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اسان‌ها- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در امور شوراهای حل اختلاف گفت: ۹۰ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف روستایی استان خراسان شمالی منجر به مصالحه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ سید ابراهیم محجوب در نشست تجلیل از فعالان صلح و سازش پرونده‌های قضایی استان خراسان شمالی اظهار داشت: به لطف خدا حدود 80 تا 90 درصد پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در شعب روستایی شوراهای حل اختلاف استان ختم به سازش و مصالحه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه گزارشی جامع در مورد عملکرد این شوراها در 10 ماهه امسال افزود: برخی ساز و کارها و رویه‌ها به منظور بهبود نسبی شاخص‌های عملکردی و تحقق اهداف پیش‌بینی شده در چشم‌انداز آینده شوراها در ابعاد مختلف اصلاح می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین: اخلال‌گران در امنیت مردم را تبعید ‌می‌کنیمدادگستری استان مرکزی درصدد مراقبت از خانواده زندانیان در برابر آسیب‌های اجتماعی استبازدید القاصی‌مهر ‌از دادگستری و دادسرای اسلامشهر‌/ رصد به‌روز وضعیت متهمان تحت قرار/ تعیین وقت پرونده‌ها ‌

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با ابراز رضایت از عملکرد فعلی شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی گفت: ارتقای میانگین صلح و سازش فراتر از حدنصاب و استانداردهای کشوری است. در حال حاضر 555 عضو فعال در شوراهای حل اختلاف استان داریم که در قالب  73 شعبه شهری و 82 روستایی مشغول به‌کار هستند.

محجوب در مقایسه عملکرد شعب  شهری و روستایی شوراهای حل اختلاف  عنوان کرد: شعب روستایی تاکنون در مجموع عملکرد درخشان و عالی داشته‌اند و می‌توان اذعان داشت بین 80 تا 90 درصد پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در شعب روستایی به صلح و سازش می‌انجامد و ما امیدواریم وضعیت صلح و سازش در شعب شهری ما نیز به طور نسبی ارتقا یابد.

انتهای پیام/311/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان شمالی شوراهای حل اختلاف دادگستری استان درصد پرونده ها صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته