Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:06:48 GMT

ساختمان جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۵۰۱۹

ساختمان جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - مهران اوچی اردبیلی گفت: عملیات احداث ساختمان ستادی این واحد از سال ۹۱ کلنگ زنی شده بود که در چهار سال اخیر با سرعت گرفتن کار موفق به افتتاح و بهره برداری از آن شدیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: این ساختمان در ۵۷۰ مترمربع با زیربنای ۳ هزار و ۳۳۷ مترمربع احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوچی اردبیلی می‌گوید: ساختمان جهاد دانشگاهی واحد اردبیل در ۵ طبقه با پارکینگ ساخته و به بهره برداری رسیده است که کاربری ساختمان آموزشی و فرهنگی است که در طبقات آن مراکز علمی – کاربردی، رشد، مطالعات شهری، مشاوره ژنتیک و آموزش تخصصی کوتاه مدت، بانک خون بند ناف و بخش ستادی گنجانده شده است.

او گفت: لزوم رشد امکانات و فضا‌ها متناسب با گسترش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، حفظ سرمایه‌ها و جلوگیری از هدر رفت منابع در قالب اجاره فضا‌های مورد نیاز مسئولان جهاددانشگاهی را بر آن داشت تا نسبت به احداث این ساختمان اقدام کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل می‌گوید: از دیگر اهداف احداث این ساختمان لزوم تمرکز حوزه‌های ستادی در یک نقطه و ایجاد امکان رقابت با سایر مراکز آموزشی و بسترسازی در راستای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در مرکز علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی بود که موفق شدیم با اخذ موافقت از مسئولان کشوری و همراهی مسئولان استانی نسبت به احداث این ساختمان اقدام کنیم.

اوچی اردبیلی به اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های مهم و فناورانه جهاد دانشگاهی که در سفر رئیس جهاد دانشگاهی کشور افتتاح می‌شود، خط تولید نشاسته صنعتی است.

او می‌گوید: راه‌اندازی این واحد صنعتی با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی و با مساعدت جهاد دانشگاهی کشور و مسئولان استان در مسیر خوبی قرار گرفت تا بتواند یکی از نیاز‌های اساسی کشور در صنعت نفت را مرتفع کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ما موفق به راه اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز شدیم که طبق آمار اعلامی، از زمان راه اندازی در سال ۱۳۸۹ تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر مراجعه کننده داشته و درمان بیش از ۳ هزار زوج در این مرکز موفقیت آمیز بوده است.

اوچی اردبیلی به انتخاب جهاد دانشگاهی اردبیل به عنوان واحد در حال توسعه برتر جهاد دانشگاهی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل با هدف ایجاد اشتغال پایدار زنان افتتاح شد و با سهمیه ۲ هزار نفری در اردبیل آغاز بکار کرد که از طرح‌های مهم و موفق جهاد دانشگاهی در اردبیل است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی ایجاد اشتغال درمان ناباروری واحد صنعتی رئیس جهاد دانشگاهی اوچی اردبیلی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

کمال‌الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری یکی از مطالبات دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

او ادامه داد: در پاسخ به این نیاز و رفع نیازمندی‌ها پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای رفع مشکلات فرهنگی تلاش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این جلسه از مذاکره با خیر کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه‌ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی پس از تحویل زمین هستند.

پروانه رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود طی یک تا ۲ سال آینده بتوانیم کتابخانه‌هایی شایسته در مناطق مختلف شهر اردبیل افتتاح کنیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استاندارد‌های فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) می‌باشد و این امر مستلزم افزایش تعداد کتابخانه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

در این جلسه مقرر شد تا در خصوص تامین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه‌های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرار دهد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان