Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ «ماچی فائوکوفسکی»، سفیر لهستان در نشست صمیمانه با شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به مناسبت هشتادمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی و پناهنده شدن آنها از شوروی به ایران گفت:‌»درصدد هستیم مراسم بزرگداشتی همراه با ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی همراه با نصب کتیبه تاریخی در آرامستان دولاب به اجرا درآوریم و مایل هستیم مدیریت شهری نیز در برپایی این برنامه همکاری و مشارکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او مهمان‌نوازی ایرانیان و آسایش و آرامشی که مهاجران لهستانی در سال ۱۹۴۲ داشتند را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: «یادآوری این تاریخ و آشنایی بیش از پیش ایرانیان با جزئیات این واقعه از اهداف این بزرگداشت است.»
سفیر لهستان در ادامه در خصوص اجرای پروژه‌های مشترک احیای فضاهای شهری، احیای آثار تاریخی و طرح‌های زیست‌محیطی نیز اعلام آمادگی کرد.
«محمد امین سالاری‌پور» شهردار منطقه ۱۴ نیز ضمن معرفی منطقه و بیان خصوصیات ویژه‌ای که باعث شده این منطقه به دارالمؤمنین تهران شهرت یابد، گفت: «برای برنامه‌ریزی جهت اجرای ویژه‌برنامه‌ها با عنوان هفته فرهنگی در سال آینده و یادبود مهمان‌نوازی ایرانیان آمادگی کامل داریم و این فرصت را مغتنم می‌شماریم.»
سالاری‌پور یادآوری مهمان‌نوازی ایرانیان از مهاجران لهستانی در متن کتیبه تاریخی را مهم برشمرد و نامگذاری روزی برای ارج نهادن به این خصوصیت ایرانی‌ها و دلجویی از مهاجران و پناهنده‌ها را پیشنهاد داد. طرح بحث خواهرخواندگی تهران با پایتخت لهستان و اجرای پروژه‌های مشترک محیط‌زیستی از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه بود.
این دیدار با حضور سفیر لهستان و تیم همراه، نماینده مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۴، تعدادی از معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۱۴ در سالن همایش ساختمان مرکزی شهرداری این منطقه برگزار شد و با اهدای یادبودی از دروازه قدیم دولاب از سوی شهردار منطقه ۱۴ به سفیر لهستان پایان یافت. کد خبر 656657

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهردار منطقه ۱۴ سفیر لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد

به گزارش همشهری آنلاین؛ آیین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» صبح امروز -۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین - معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی - مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر - شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور - رییس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است همچنین این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می شد و علاوه بر این موضوع این نقطه ناایمن بود که این ناایمنی ناشی از تنگ بودن مسیر در گذشته بوده است. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشت.

صداقتی همچنین اشاره کرد که تحکیم بستر بزرگراه آزادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری دارد و بر باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد تاثیر بسزایی داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم درخصوص جزییات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

او با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک ترین پروژه هاست اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، گفت: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف ۶ ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران در ادامه اشاره کرد: این تقاطع تاثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. همچنین پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

پوریافر، شهردار منطقه ۲۱ هم درباره جزییات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که‌ متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، اشاره کرد که با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

کد خبر 847394 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شهردارى تهران بزرگراه حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است