Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@08:32:48 GMT

هشدار هواشناسی درباره برف و کولاک در ۲۲ استان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۵۳۱۷

هشدار هواشناسی درباره برف و کولاک در ۲۲ استان

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق بارش برف، باران و وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز،‌ خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

در مناطق جنوبی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا یکشنبه گستره بارش در جنوب شرق و شرق کشور در استان‌های فارس،‌کرمان، هرمزگان،‌برخی مناطق سیستان و بلوچستان، برخی مناطق یزد و خراسان جنوبی است، ضمن این‌که با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در سواحل شمالی و برخی مناطق اردبیل نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه تا چهارشنبه گذر متناوب امواج نوار شمالی کشور سبب می‌شود طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف، باران و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد روی دهد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی و جنوب کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است. شنبه نیمه غربی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. دریای خزر نیز یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری است و سرعت وزش باد غرب-جنوبی غربی ۹ تا ۱۹ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استان‌های کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت دریایی.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر هواشناسی بارش برف کولاک وزش باد شدید آب گرفتگی مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر سیستان و بلوچستان وزش باد شدید شنبه ۱۴۰۰ ۱۱ برخی مناطق دریای خزر وزش باد بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد

 اداره کل هواشناسی استان مرکزی هشدار سطح زرد شماره چهار مبنی بر نفوذ سامانه بارشی و افزایش ناپایداری های همرفتی صادر کرد.

بر این اساس در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وزش باد شدید موقتی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

فعالیت سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان پیش بینی شده است.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، كميجان، آشتيان، تفرش پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، آشتيان، كميجان

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴: همه مناطق استان
اثر مخاطره:

به دلیل ماهیت رگباری بارش ها احتمال شدت گرفتن نقطه ای بارش ها وجود دارد که درصورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه ها و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد. لغزندگی جاده ها و معابر عمومی احتمال خسارت به اشیاء و سازه های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی برخورد صاعقه احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ

توصیه: بازگشایی آبراهه ها و دهانه پل ها، خودداری از کار و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی، احتیاط تردد در جاده ها و معابر عمومی، استحکام بخشی به سازه های سبک و ناپایدار، عدم کار در اماکن مرتفع و صعود به ارتفاعات و آمادگی دستگاه های اجرایی ذی ربط.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه