Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@07:44:27 GMT

رهبران آمریکا و روسیه گفتگو می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۵۳۲۶

رهبران آمریکا و روسیه گفتگو می‌کنند

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که تماس تلفنی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، صبح امروز شنبه به وقت واشنگتن (عصر شنبه به وقت مسکو) انجام خواهد شد. ناطقان: به نقل از تاس، این مقام افزود که طرف روسی دوشنبه ۱۴ فوریه را برای این تماس پیشنهاد کرد، اما کاخ سفید روز شنبه را پیشنهاد داد و دو طرف در مورد زمان آن توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم اعلام کرده بود که روسای جمهور پوتین و بایدن در شامگاه شنبه ۱۲ فوریه به درخواست طرف آمریکایی گفتگوی تلفنی خواهند داشت.

پسکوف به خبرنگاران گفت: در واقع طرف آمریکایی درخواست تماس با پوتین را داشت و قرار است شنبه شب به وقت مسکو این تماس بین دو رئیس جمهور برگزار شود.

وی افزود: درخواست کتبی از طرف آمریکایی در این زمینه وجود داشت.

این در شرایطی است که واشنگتن در مورد آمادگی روسیه برای انجام "حمله نظامی" به اوکراین در روزهای آینده که مسکو بارها آن را رد کرده است، هشدار داده است.
ماکرون و پوتین

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا احتمالا امروز شنبه ۱۲ فوریه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت و گوی تلفنی داشته باشد.

انتظار می‌رود این تماس هنگام ظهر به وقت پاریس یا ساعت ۱۴:۰۰ به وقت مسکو انجام شود.

ماکرون این هفته از مسکو بازدید و با پوتین در مورد مسائل امنیتی در اروپا و اوضاع پیرامون اوکراین گفتگو کرد.

رئیس جمهور فرانسه از مسکو عازم کی‌یف شد و در آنجا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم دیدار کرد.

رئیس جمهور روسیه، پس از سفر ماکرون به کی‌یف، از قصد خود برای تماس با ماکرون خبر داده بود.
منبع: ایسنا برچسب ها: رهبران ، ناطقان ، روسیه ، امریکا ، پوتین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رهبران ناطقان روسیه امریکا پوتین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز جمعه ایده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین رد کرد.

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته، ماکرون در مصاحبه‌ای با اکونومیست گفت که در صورت درخواست کی‌یف، امکان اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی رویکرد فرانسه در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافقت کرده‌اند.

در همین حال کامرون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: من سربازان ناتو را در کشور [اوکراین] نخواهم داشت، زیرا فکر می‌کنم این می‌تواند تشدید خطرناکی در وخامت اوضاع باشد.

این دیپلمات ارشد افزود که فکر نمی‌کند درست باشد که «سربازان ناتو سربازان روسی را بکشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد