Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از قول مساعد وزارت نفت برای تامین سوخت یارانه‌ای کشتی‌های مسافری در مسیرهای بین المللی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین عباس نژاد اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی طی سالیان اخیر در راستای رونق مسافربری بین المللی دریایی و رونق کسب و کار پایدار در این حوزه، ترمینال های مسافری دریایی مناسبی را در برخی بنادر از جمله بندر بوشهر، بندر چابهار و بندر خرمشهر راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال ادامه داد: اما از چند سال گذشته و پس از اعمال تغییرات در نحوه توزیع سوخت و اعمال سهمیه ها، نرخ سوخت گازوییل مورد نیاز شناورهای مسافری در سفرهای بین المللی با نرخ آزاد( غیریارانه‌ای ) محاسبه شد. همین امر موجب افزایش هزینه های ناوگان مسافری دریایی و به تبع آن با توجه به عدم صرفه اقتصادی برای افزایش نرخ بلیط موجب کاهش شدید این سفرها شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه طی دهه اخیر ظرفیت‌های ویژه‌ای در توسعه گردشگری دریایی و رونق سفرهای بین المللی بین بنادر ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان فراهم شده است و به تبع آن طی سالیان اخیر متقاضیان به کارگیری شناورهای مسافری و تفریحی در مسیرهای بین المللی نیز افزایش یافت و سرمایه گذاران ایرانی نیز در زمینه خرید کشتی های مسافری استاندارد اقدامات ارزنده ای را تدارک دیدند.

وی افزود: طی مکاتبات متعدد از وزارت نفت درخواست شده در راستای حمایت از توسعه دریامحور و اشتغالزایی در استان های ساحلی و رونق کسب و کار پایدار در حوزه حمل و نقل بین المللی مسافری و گردشگری دریایی و ارائه مشوق به بخش خصوصی ، در شرایط فعلی که نرخ سوخت  گازوییل مورد نیاز شناورهای مسافری در سفرهای بین المللی با نرخ آزاد( غیریارانه ای ) محاسبه می شود، سوخت شناورهای مسافری در مسیرهای بین المللی از جمله بندر چابهار – مسقط و بندر بوشهر- دوحه مشابه شناورهای سنتی (با نرخ حمایتی 80 درصد سوخت مورد نیاز در هر سفر به نرخ یارانه ای و 20 درصد به نرخ بانکرینگ) محاسبه و تخصیص داده شود.

 عباس‌نژاد گفت: در اولین گام و طی پیگیری های اخیر وزیر راه و شهرسازی، معاون اقتصادی رییس‌جمهور ، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، سازمان بنادر و استاندار سیستان و بلوچستان از دولت و وزارت نفت ، مقرر شد وزیر نفت در خصوص تامین سوخت شناور مسافری مسیر چابهار به عمان با نرخ یارانه ای مساعدت لازم را به عمل آورد.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر ابراز امیدواری کرد با مساعدت وزارت نفت، سوخت یارانه ای به شناور های فعال در سایر خطوط مسافری دریایی بین المللی تعلق گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نفت سازمان بنادر وزارت نفت سازمان بنادر مسیرهای بین المللی شناورهای مسافری سازمان بنادر وزارت نفت یارانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقامات رژیم صهیونیستی که همواره بر شعار گسترش سلطه این رژیم از نیل تا فرات بانگ می‌زدند، امروز با خروش گروه‌های مقاومت در منطقه همزمان با حماقت این رژیم در آغاز رسمی عملیات نظامی در رفح، حلقه محاصره دریایی و تجاری خود در آب‌های مدیترانیه و دریای سرخ بیش از پیش احساس می‌کنند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق مفاد بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

طبق بیانیه روز جمعه گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم تشدید نبرد با صهیونیست‌ها عبارت است از:

اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می‌شود.

سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده‌تر و قوی‌تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

تشدید عملیات اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تأیید اسرائیل نیست.

دیگر خبرها

  • حضور فعال شرکت نفت فلات قاره ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان