Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:40:33 GMT

ضرورت ارائه خدمات غیرحضوری و هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۵۷۵۹

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه شورای شهر ارائه خدمات مناسبت، با سرعت بیشتر و غیرحضوری بر اساس نیازهای شهروندان است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در فرآیندها نیز با محوریت خدمات غیرحضوری و هوشمند تسهیل ایجاد شود.

محسن محرری در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه شورای شهر ششم ارائه خدمات مناسب، با سرعت بیشتر و به صورت غیرحضوری بر اساس نیازهای مردم است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا ارتباط شهروندان با شهرداری بیشتر و در فرآیندها نیز با محوریت خدمات غیرحضوری و هوشمند تسهیل ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با افزایش تورم و کاهش درآمدهای شهرداری اداره شهر بسیار دشوار است، افزود: برای سال جاری دو هزار میلیارد ریال هزینه‌های جاری لحاظ شده است که شامل حقوق کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف شهرداری، نظافت شهر، پلیس ساختمان و نگهداری پارک‌ها بوده که فعالیت سنگینی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: توجه به مسائل فرهنگی شهر یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است که در دوره‌های قبل کمتر لحاظ شده بود و کمیسیون فرهنگی شورا و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در این زمینه اقدامات خوبی را در دستور کار دارند.

وی در خصوص ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر، گفت: پروژه جمهوری در منطقه دو تقریباً مراحل پایانی بازگشایی‌ها را دارد، بلوار شهیدان برقعی تقریباً مراحل نهایی را طی کرده و در حال جدول‌گذاری است، این دو پروژه از جمله مواردی است که در حال تکمیل است.

محرری ادامه داد: فاز سه شهید روحانی در منطقه یک تقریباً در حال بهره‌برداری است، همچنین بخشی از عملیات اجرایی فاز پنج پروژه عمار یاسر که از پروژه‌های سنگین شهر است؛ از معلم تا کوچه ممتاز در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه پروژه مونوریل مشکلی اساسی برای مدیریت شهری شده که نه می‌توان آن را ادامه داد و نه در این مرحله باقی گذاشت، تصریح کرد: به دستور رئیس‌جمهور مقرر شد کمیته‌ای برای مشخص شدن وضعیت مونوریل تشکیل و ظرف سه ماه تعیین تکلیف شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: فاز اول از خط یک مترو پیشرفت‌های خوبی داشته و امیدواریم امسال تست گرم انجام شود و با تأکید رئیس‌جمهور سرعت بیشتری به احداث آن داده شود.

وی با اشاره به تخصیص جوایز مختلف برای افرادی که از ابتدای سال تا ۲۲ بهمن عوارض را به‌صورت نقدی پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: تمام شهروندان باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند تا مدیریت شهری بتواند خدمت‌رسانی بهتری داشته باشد.

کد خبر 555032

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شهرداری قم شورای اسلامی شهر قم هوشمندسازي توسعه خدمات غیرحضوری عضو شورای شهر قم سخنگوی شورای شهر قم پروژه هاي عمراني بهره برداری از پروژه های عمرانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان گفت: کم‌کاری‌ها و معطلی‌ها در انجام تعهدات سبب شده است تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردتومانی در تعدیل پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی‌برنامگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدرضا عجم، در دویست‌وپنجمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر گرگان اظهار کرد: بی‌برنامگی شهرداری در پروژه شهربازی گرگان سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.

وی افزود: مردم چقدر این بی برنامگی‌ها را تحمل کنند، تاکنون در چند نوبت وعده اتمام و بهره‌برداری از این پروژه به شهروندان داده شده که هیچ‌یک به سرانجام نرسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با اشاره به ضرورت ترسیم منابع پایدار درآمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌شود که باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم.

عجم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از خلف وعده‌های مدیران شهرداری افزود: چند ماه قبل وعده راه‌اندازی اتوبوس دوطبقه گردشگری داده شد که ابتدا قرار بود در بیست‌ودوم بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم، سپس به عید نوروز موکول شد و هنوز هم این اتوبوس تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد، اضافه کرد: خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.

عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف‌سازی و دیواره‌سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.

عجم خاطرنشان کرد: نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشم می‌خورد.

کد خبر 748569

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز