Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس ابلاغیه اخیر سازمان مالیاتی کشور، پایان بهمن ماه سال جاری آخرین فرصت برای ساماندهی دستگاه های کارت خوان بانکی و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی و تکمیل پرونده‌های ثبت نامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه  عدم ثبت و تعیین تکلیف دستگاه‌های کارت‌خوان مانع رسیدگی به حساب‌های بانکی اشخاص نخواهد بود افزود:  این دیدگاه که  با غیرفعال کردن دستگاه‌های کارت‌خوان و عدم اتصال به پرونده مالیاتی افراد مشمول رسیدگی و مالیات نمی‌شوند و یا اینکه سازمان مالیاتی بدون رسیدگی و تنها  براساس تعداد و مبلغ تراکنش، مالیات اخذ خواهد نمود، صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: سازمان مالیاتی امکان دسترسی به اطلاعات تمامی حسابهای بانکی اشخاص را دارد و بر اساس اولویت مبالغ بالا و نوع فعالیت  این حساب‌ها را در دستور بررسی قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به مفاد ماده  ۱۱ قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، کارت‌خوان‌های بدون پرونده مالیاتی با کمک بانک مرکزی قطع خواهند شد و برای مالکان آنها توسط سازمان مالیاتی به قصد بررسی تراکنش‌های بانکی آنان تشکیل پرونده خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی البرز تصریح کرد: بر همین اساس این افراد امکان انجام  تکالیف قانونی خود را نیز در خصوص پرونده‌های مالیاتی نخواهند داشت  و عدم انجام  این  تکالیف از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر موجب محرومیت از معافیت مالیاتی و سایر تسهیلات موضوع قانون مالیات‌های مستقیم خواهند شد.

محمدی با بیان اینکه  این افراد با هر مقدار درآمد و فعالیت حتی اندک مشمول بررسی و مالیات و ۳۰درصد جریمه غیرقابل بخشش و سایر جرایم مقرر در قانون خواهند شد، گفت: هدف از اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان شفاف سازی مالی و برقراری عدالت مالیاتی و کمک به صاحبان کسب و کارهای با درآمد پایین می‌باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس  بیشتر صاحبان مشاغل که  دارای درآمد پایینی هستند و در صورت تمکین به قانون و انجام وظایف قانونی خود از جمله تشکیل پرونده مالیاتی و اتصال دستگاه کارتخوان به آن و تسلیم اظهارنامه عملکرد سالانه در خرداد ماه سال بعد، امکان استفاده از معافیت موضوع ماده ۱۰۱قانون مالیاتهای مستقیم نسبت سود خالص را خواهند داشت و در بخشی نیز مشمول مالیات و جرایم مالیاتی که پیش‌تر گفته شد نخواهند نشد.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور کارتخوان البرز بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور کارتخوان البرز سازمان امور مالیاتی کشور کارتخوان البرز بانک مرکزی سازمان مالیاتی کارت خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد