Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@04:00:00 GMT

عرضه گسترده گوشت در میادین میوه از امروز

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۵۹۴۳

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از توزیع گسترده گوشت تنظیم بازاری در میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: برنج طارم هم به قیمت مناسب اینترنتی عرضه می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، علیرضا رضازاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی دقایقی پیش درباره تنظیم بازار محصولات گوشت قرمز، برنج، سیب زمینی و نهاده‌های دامی توضیحاتی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




جزئیات قیمت گوشت قرمز تنظیم بازاری

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از توزیع گوشت منجمد تولید داخل در سامانه بازرگام خبر داد و گفت هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره کیلویی ۱۰۵ هزار تومان در سامانه بازرگام در بسته‌های ۴کیلوگرمی به فروش می‌رود.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی دستور داده که در روز‌های آینده گوشت قرمز در بسته‌های کمتری نیز عرضه شود تا مردم به راحتی بتوانند خریداری کنند.

رضازاده همچنین گفت: از روز‌های آینده توزیع گوشت گرم نیز درسامانه بازرگام انجام خواهد شد.

به گفته رضازاده از امروز توزیع گوشت در میادین میوه و تره بار هم آغاز شده است هر کیلو گوسفند لاشه ۱۰۰ هزار تومان، گوساله گرم بسته بندی درجه یک ۱۴۰ هزار تومان، گوساله چرخ کرده درجه یک ۱۲۰ هزار تومان، گوشت منجمد گوساله بسته بندی شده ۱۲۰۰۰۰ تومان و گوشت گوسفندی گرم لاشه‌ای ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود. مشاور وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد که هیچ محدودیتی برای عرضه گوشت در کشور وجود ندارد و توزیع گسترده تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.


کاهش قیمت سیب زمینی به کیلویی ۸ هزار تومان

رضازاده همچنین از کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر با توزیع گسترده‌ای که انجام شد قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار به کیلویی ۱۰ هزار تومان رسیده است و از امروز سیب زمینی در سامانه بازرگان کیلویی ۸ هزار تومان بارگذاری شده است.

وی افزود تولید سیب زمینی در کشور سالانه ۵.۲ میلیون تن است و مصرف کشور نیز از این میزان پایین‌تر است به دلیل سیل بخشی از محصولات از بین رفت و البته مهمتر از آن برخی در داخل به این نوسان قیمت دامن زدند و عاملی برای افزایش قیمت شد.

به گفته مشاور وزیر جهاد کشاورزی از آنجا که سرانه مصرف این محصول در کشور ۴۵ تا ۵۰ کیلوگرم است و سهم زیادی در سبد خانوار دارد وزارت جهاد کشاورزی بلافاصله برای تنظیم بازار این محصول وارد شد.


برنج طارم به سامانه توزیع بازرگام وارد می‌شود

وی همچنین از عرضه برنج طارم با قیمت مناسب در سامانه بازرگام طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر برنج ایرانی شیرودی کیلویی ۴۲ هزار تومان در این سامانه بارگذاری شده و هموطنان می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

رضازاده همچنین از توزیع برنج خارجی تایلندی کیلویی ۱۲۵۰۰ تومان هندی کیلویی ۱۸۵۰۰ تومان و پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در سامانه بازرگام خبر داد و گفت: ۲۰۰ هزار تن برای توزیع تخصیص یافته و هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود ندارد.

به گفته این مسئول تنها روز پنجشنبه ۵۵ تن برنج ایرانی در تهران توزیع شده است.

وی در نهاده‌های دامی هم گفت بر اساس مصوبه قرار شده نهاده بهمن ماه با ارز دولتی بارگذاری شده و بنا است نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان کشور در ماه اسفند نیز تامین شود.




/برنا

برچسب ها: گوشت ، میادین میوه و تره بار ، جهاد کشاورزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qgt

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گوشت میادین میوه و تره بار جهاد کشاورزی مشاور وزیر جهاد کشاورزی میادین میوه و تره بار سامانه بازرگام میادین میوه خبر داد و گفت هزار تومان سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید

اکبر یاوری، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار خبرداد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزار تومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به گرمای هوا و رسیدن میوه‌های نوبرانه به انبوه، قیمت روند کاهشی داشته است. به عنوان مثال قیمت هر کیلو گوجه سبز در ابتدای فصل بالای یک میلیون تومان بود که در شرایط کنونی بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است و پیش بینی می‌شود که تا پایان اردیبهشت به حداکثر ۲۰۰ هزار تومان برسد.

یاوری نرخ کنونی هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، کیوی ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان، خیار اصفهان ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و لیمو شیرین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت میوه‌های وارداتی در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو موز اکوادور ۷۰ تا ۷۲ هزار تومان، موز فیلپین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، موز هندی ۶۰ تا ۶۲ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶ تایی یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: بنابر آمار ورودی روزانه بار میوه، صیفی و فرنگی در میدان مرکزی ۲۰ تا ۲۲ هزار تن است که ۱۸ هزار تن آن خریداری و مابقی داخل میدان می‌ماند.

یاوری درباره آینده بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی امسال سال پرباری برای بازار میوه و صیفی خواهد بود که پیش بینی می‌شود بدلیل گرمای هوا، قیمت روند کاهشی به خود بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت