Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون عمرانی استاندار فارس گفت: فاصله کوتاه جهرم با کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار برقراری پروازهای خارجی و امکان حمل بار کمک می‌کند که استان در زمینه کشاورزی و صادرات محصولات رونق بیشتری بگیرد. - اخبار استانها -

محمود رضایی در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به بین‌المللی شدن فرودگاه جهرم و دستاوردهای آن برای استان فارس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که همواره در بحث صادرات به ویژه صادرات محصولات کشاورزی استان وجود داشت، حمل‌ونقل سریع آنها بود که با دریافت مجوز بین‌المللی برای فرودگاه جهرم و موقعیت این شهرستان این مشکل برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه بر آن شهرستان جهرم به عنوان منطقه هاب محصولات کشاورزی شناخته شده است، گفت: این موقعیت، فاصله کوتاه با کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار برقراری پروازهای خارجی و امکان حمل بار کمک می‌کند که استان در زمینه کشاورزی و صادرات محصولات رونق بیشتری بگیرد.

معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه فرودگاه جهرم تا پیش از این تنها برای پروازهای داخلی استفاده می‌شد، افزود: با دریافت مجوز پروازهای بین‌المللی امکان سفرهای خارجی به ویژه سفر به عتبات برای مردم جنوب فارس فراهم می‌شود که این امر در اربعین سبب کاهش نیاز مردم به رفت و آمد به شیراز است.

رضایی با بیان اینکه شروع پروازهای خارجی فرودگاه جهرم احتمالا از کشور عراق شروع شود، بیان کرد: امکانات پروازی، باند مناسب، ناوبری استاندارد و دیگر زیرساخت‌های در خور از جمله مزایای فرودگاه جهرم است که همه اینها یک ظرفیت و شرایط ویژه‌ای را برای توسعه حمل‌ونقل هوایی استان خواهد داشت.

مزیت‌های صادرات کشاورزی خراسان شمالی نیازمند تقویت استگفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان و لاوروف درباره حل مشکل صادرات کشاورزی به روسیهنیمی از کل ارزش صادرات کشاورزی کشور مربوط به حوزه باغبانی است ‌

وی با بیان اینکه کاهش ترافیک هوایی از دیگر مزایای توسعه فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه جهرم است، تصریح کرد: صادرات بیشتر محصولات کشاورزی، رفت‌وآمد بیشتر مسافران به ویژه در شهرستان‌های جنوبی سبب کاهش ترافیک هوایی در استان می‌شود.

انتهای پیام/424

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محصولات کشاورزی فرودگاه جهرم بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود