Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ در حاشیه گرامیداشت یادواره حادثه بمباران زمین فوتبال چوار به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با دعوت از طراحان گرافیک حرفە ای از سراسر کشور به ایلام در روزهای ۲۱ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ برگزار و در آن هنرمندان به ابعاد مختلف این واقعه در قالب هنر گرافیک پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود نجابتی افزود: در این جشنواره ۴۰ نفر از گرافیست های سراسر کشور حضور پیدا کرده اند که به مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: در پایان این جشنواره سه اثر برگزیده انتخاب و معرفی شد که به نفر اول مدال طلای ویژه این جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی، نفر دوم مدال نقره، لوح تقدیر و جایزه نقدی و نفر سوم مدال برنز، لوح تقدیر و جایزه نقدی تعلق  گرفت.

دبیر جشنواره گرافیک دقیقه ۵۵ گفت: آقایان ابوالفضل کریمی از تهران، احمد وجدان نژاد از یاسوج و محمد رازقی از قزوین به عنوان افراد اول تا سوم توسط هیات داوران این‌جشنواره برگزیده شدند.

وی تاکید کرد: همچنین هیات داوران، محمدقادر صباحی از ایلام، یونس رجبی از تهران، یاسر باغداری مفرد از بوشهر، محمدرضا حاجی ملااسدی از البرز و خانم‌ مژده حبیبی از کرمانشاه به عنوان ‌افراد شایسته تقدیر معرفی شدند

نجابتی اظهار داشت: این آثار در نهایت در قالب یک مجموعه نمایشگاهی در جام جهانی ۲۰۲۲ در دوحه قطر به نمایش گذاشته می شود تا جهانیان دریابند که در دوران جنگ هشت ساله چه ظلم و ستم هایی بر مردم این دیار رفته است.

به گزارش ایرنا، قرار است در جام جهانی قطر  هر کشوری ۱۵ دقیقه در خصوص وقایع و اتفاقات فوتبال آن کشور برای مردم جهان گزارش یا مستند ارایه کند که کشورمان به حادثه مهم بمباران زمین فوتبال چوار در یکی از مباحث این گزارش می پردازد.

این جشنواره سه روزه در پی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت شناساندن رویداد بمباران زمین فوتبال چوار که در جهان بی سابقه است، به عنوان اولین گام به همت حوزه هنری ایلام و همکاری ۱۴ دستگاه اجرایی برگزار شده و آثار منتخب در جام جهانی قطر به نمایش درخواهد آمد.

گفتنی است، بمباران زمین فوتبال چوار بمبارانی بود که از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی عراق در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ در یک زمین فوتبال در بخش چوار استان ایلام و در هنگام برگزاری مسابقه فوتبال انجام شد و منجر به کشتار غیرنظامیان شد.

بمباران در دقیقه ۵۵ این بازی انجام شد و لحظاتی هولناک و صحنه‌های دلخراشی را برجای گذاشت، پیکرهای خونین و پاره‌پاره فوتبالیست‌های جوان زمین سبز فوتبال را خونین کرد. چنین جنایت جنگی در تاریخ ورزش جهان بی‌سابقه بوده است.

 در آن بازی، دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و  اقدام نظامی علیه آنان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

برچسب‌ها ایلام شهدا چوار شهید حسین هزاوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام شهدا چوار ایلام شهدا چوار بمباران زمین فوتبال چوار دقیقه ۵۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • صعود شاگردان «مسعود شجاعی» با شکست مس
  • (عکس) شادی خاص سردار آزمون بعد از بازی عجیب رم
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت