Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهیار نادری، مسئول امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و دبیر همایش دانش بنیان صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح‌های توسعه دانش‌بنیان شرکت ملی پتروشیمی گفت: در گذشته ما قرارداد ساخت بار اول بازوی بارگیری کرایوژنیک را با هماهنگی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به سرانجام رساندیم و برای سایر اقلام هم از طریق هولدینگ ها نیازسنجی صورت خواهد گرفت و پس جمع‌بندی اقلام مورد نیاز با هماهنگی معاونت علمی به یک سری قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه الآن در مرحله شناسایی نیازها هستیم، افزود: مثلاً ما الآن می‌دانیم کمپرسور مورد نیاز هست اما اگر شما مشخصات خاصی را بخواهید باید به سراغ متقاضی بروید تا با توجه به شرایط، ظرفیت و خوراکی که می‌خواهد استفاده کند محصول را بسازید و الآن ما در مرحله مشخص شدن نیازها هستیم.

نادری با اشاره به اینکه رهبری به طور ویژه بر دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تأکید داشتند، تصریح کرد: هولدینگ‌ها باید بیایند کمک و همکاری کنند و بدون همکاری آن‌ها به نتیجه دلخواه نخواهد رسید. آن چیزی که ما انتظار داریم این است که هولدینگ ها بیش از این همراهی انجام دهند و با توجه به پای کار بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی، امید داریم که این اتفاق بیافتد.

مسئول امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان افزود: در بحث ساخت بار اول ملاحظات مالی برای ما اولویت ندارد. یعنی هدف اول این است که ما به خودکفایی و ساخت با کیفیت محصول در داخل برسیم و امتیازات و تضامینی هم، از جمله بند «د» و «الف» ماده ۱۸ قانون بودجه، برای کمک به ساخت بار اول کالاهای دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

نادری گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی اولین شرکتی بود که با توجه به تأکیدات قبلی رهبری در حوزه دانش‌بنیان ها وارد شد و بیمه توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان را هم راه‌اندازی کرد. شرکت پژوهش و فناوری را هم که ما از قبل داشتیم و دو لایسنس( دانش فنی) GTPP و MTP را آنجا شروع کردند. از طرفی هم در تجهیزات ما وارد شده‌ایم که ظرفیت بسیار خوبی از سوی شورای عالی امنیت ملی هم در اختیار ما گذاشته شده است و این ظرفیت را می‌دهد که بر اساس تقاضا، بدون تشریفات مناقصه، ساخت را به سمت توانمندترین سازنده ببریم.

کد خبر 5422983 علی مرادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان پتروشیمی صنعت نفت شرکت ملی صنایع پتروشیمی وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت سید احسان خاندوزی قیمت گوشت بانک مرکزی ایران بورس قیمت دلار جواد اوجی عمان سید جواد ساداتی نژاد نیروگاه برق صادرات غیرنفتی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت امور اقتصادی و دارایی دانش بنیان هولدینگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، محمد سیاری گفت: ایده ساخت دیتالاگر درون چاهی قابل حمل در گروه آب زیرزمینی مدیریت مطالعات پایه منابع آب برای اولین بار مطرح و پس از همفکری و نهایی شدن طرح آن با همکاری شرکت دانش بنیان کنترل توان نوین پویا به مرحله ساخت رسید.

کارشناس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این دستگاه با موفقیت آزمایش شد، افزود: این دستگاه به منظور ثبت خودکار داده‌های سطح آب در آزمایشات پمپاژ طراحی شده و دارای فن آوری با دقت بالا همراه با پلان زمانبندی رکوردگیری پویا با ۵ مرحله بازه زمانی قابل تنظیم است.

وی خاطر نشان کرد: خروجی آمار برداشته شده توسط این دستگاه به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه تلفن هوشمند قابل مشاهده است و قابلیت دریافت فایل خروجی داده‌ها به صورت اکسل با مشخصات کامل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیاری افزود: استفاده از این دستگاه و فناوری آن گامی بزرگ در جهت انجام هر چه سریعتر و دقیق‌تر آزمایشات پمپاژ و نظارت بر عملیات آن بوده و به صورت چشمگیر سبب افزایش دقت و سرعت ثبت داده‌های آزمایشات پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی