Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، براساس اطلاعیه سازمان سنجش، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی (PHD) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ در روزهای سوم تا پنجم اسفند ماه روی سایت این سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و این آزمون نیز روز جمعه ششم اسفند با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دهه اول شهریور ماه سال آینده به صورت کارنامه منتشر می شود و انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مجاز از نیمه اول شهریور آغاز و در نهایت نتایج نهایی آزمون دکتری تا پایان نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود.

 بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی شامل دو مرحله است که هر کدام از مراحل مطابق شیوه‌نامه اجرایی آزمون انجام می‌گیرد.

بر این اساس مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد و پس از برگزاری آزمون کارنامه‌ای شامل نمرات خام، نمرات کل و ... در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که متقاضیان مجاز به انتخاب رشته بر اساس آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و بر اساس کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شوند، با توجه به سهمیه متقاضی به کدرشته محل‌های حائز حد نصاب معرفی می شوند.

طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته بر اساس هر یک از شیوه‌های آموزشی، پژوهشی و پژوهش محور انجام می‌شود.

بر این اساس، در آزمون متمرکز شیوه آموزشی پژوهشی ۵۰ درصد و پژوهش محور ۳۰ درصد و همچنین سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری در شیوه آموزشی پژوهشی ۲۰ درصد و پژوهش محور ۲۰ درصد در مصاحبه علمی و سنجش عملی شیوه آموزشی پژوهشی ۳۰ درصد و پژوهش محور نیز ۳۰ درصد و در نهایت تهیه طرح واره نیز ۲۰ درصد سهم پذیرش را شامل می‌شود. همچنین اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می شود.

در نهایت پذیرش نهایی از بین متقاضیان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس نتیجه سنجش عمومی و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه‌های مربوط، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه متقاضی صورت خواهد گرفت. در نهایت گزینش نهایی آزمون بر اساس معیارهای فوق انجام می‌گیرد.

همچنین نمره مصاحبه شامل ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش دانشگاه‌ها ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای همه افراد معرفی شده نمره‌ای مطابق با شیوه‌نامه مذکور تعیین کرده و گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات متقاضیان و نظر گروه‌های آموزشی حد نصاب برای متقاضیان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

همچنین دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم، هستند که نمره این آزمون در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

با وجود شیوع دوباره بیماری کرونا، بسیاری از داوطلبان موضوع تعویق این آزمون را دنبال می‌کنند اما عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی اعلام کرد که این آزمون به تعویق نخواهد افتاد و در موعد مقرر برگزار می‌شود.

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی کرونا نیز با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود خبر از پیگیری درخواست داوطلبان داده است.

راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری 1401 را در اینجا می خوانیم.

برچسب‌ها آزمون سازمان سنجش آموزش کشور کنکور دکتری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سازمان سنجش آموزش کشور کنکور دکتری آزمون سازمان سنجش آموزش کشور کنکور دکتری سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش دانشجو آموزشی پژوهشی مصاحبه علمی آزمون متمرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ها پژوهش محور آزمون دکتری آموزش عالی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

عباس داوطلب رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از سنجش بیش از ۹۵ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: از مجموع حدود ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، حدود ۱۷ هزار نوآموز ارزیابی و سنجش شدند.

وی افزود: ۱۶ مرکز جامع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فعال است و در این مراکز خدمات غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش‌آموز ارائه می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، نوآموز به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

داوطلب اضافه کرد: طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود و در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در سراسر استان ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: آخرین مهلت نوبت گیری برای سنجش نوآموزان ۲۰ اردیبهشت ماه خواهد بود و اولیا می‌توانند به سامانه my.medu.ir برای نوبت گیری مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن