Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@18:35:14 GMT

روح و رشد ذهنی کودکان در تسخیر بازی‌های آنلاین

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۶۲۹۲

روح و رشد ذهنی کودکان در تسخیر بازی‌های آنلاین

شمسی کریمی گفت: بازی‌های رایانه‌ای دارای مزایا و معایبی است که آگاهی خانواده‌ها از این موضوع می‌تواند به آنها کمک کند که چگونه به تربیت صحیح فرزندان خود و استفاده آنها از این ابزارها بی اندیشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شمسی کریمی کارشناس رسانه در گفتگو با "تیتریک" گفت: امروز بازی های رایانه ای جزو محبوب ترین سرگرمی های کودکان و نوجوانان لقب گرفته اند، اما این نوع تفریحات می توانند به عنوان تهدید جدی برای سلامت روح و روان این رده سنی محسوب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی ادامه داد: بازی های فکری - معمایی می توانند سلول های مغزی را فعال نموده و فکر کودکان را تقویت کند و در رشد خلاقیت و بالندگی فرزندان موثر باشند.   وی افزود: والدین باید در انتخاب نوع بازی ها رده سنی را در نظر گرفته و سرگرمی هایی را انتخاب کنند که سلامت جسمی و روانی کودکان تامین شود.   این کارشناس تصریح کرد: امروز با سونامی کودکان و نوجوانان معتاد به اینترنت در کشور مواجه هستیم که در سایه غفلت مسئولین و عدم آگاهی والدین ضریب هوشی این قشر به شدت آسیب دیده است.   کریمی گفت: افرادی که ساعت های متمادی در اینترنت پرسه می زنند و بازی های آنلاین جزو جدایی ناپذیر زندگی آنها شده است.   وی ادامه داد: این گروه افراد دیگر بازی ها و سرگرمی های حقیقی اغنایشان نمی کند و اگر گوشی و تبلت را از آنها دور کنید به شدت بهانه گیر و پرخاشگر می شوند.   این کارشناس افزود: بسیاری از کودکان به دلیل وابستگی به این فضاها دچار اختلالات ذهنی شده اند و به راحتی از ادامه تحصیل امتناع می کنند.   کریمی بیان کرد: نسل جدید از بازی های سنتی و محلی استقبال نمی کند و برای گذراندن اوقات فراغت بیشتر بازی ها و سرگرمی های مجازی را انتخاب می کنند.   وی ادامه داد: امروز حتی دورهمی های خانوادگی و حقیقی کودکان را خوشحال نمی کنند و در آن جمع ها نیز به گوشی و تبلیت برای سرگرمی مراجعه می کنند.   این کارشناس تاکید کرد: خانواده ها باید بر بازی های کودکان و ساعات آن نظارت داشته باشند و نوع سرگرمی ها را خود با مطالعه انتخاب نمایند و همه چیز را به فرزند خود واگذار نکنند زیرا برخی از بازی‌های رایانه ای با اهداف مشخصی تولید و روانه بازار می‌شوند.   کریمی گفت: بازی های رایانه ای و کنسولی می‌تواند افت تحصیلی، مشکلات بینایی و اسکلتی، تقویت حس پرخاشگری، ایجاد روحیه انزوا طلبی، تنبل شدن ذهن و تاثیر منفی بر روابط خانوادگی را به همراه داشته باشد.   وی افزود: بچه ها را نمی توان از این نوع بازی ها منع کرد زیرا تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و کودک باید همگام با فناوری رشد کند، اما می توان با مدیریت و کنترل، آسیب های آن را به حداقل رساند زیرا بخشی از این آسیب ها به والدین بر می گردد که دانش رسانه ای پایینی دارند و فرزندان به راحتی می توانند بر آنها غلبه نمایند.   این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین دولتی و متولیان آموزشی کشور دوره های سواد رسانه را برای همه رده های سنی به ویژه والدین همگانی کنند و با ساخت کلیپ های کوتاه و پخش آن در رسانه ملی از تاثیرات مخرب سرگرمی مجازی بکاهند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای سرگرمی ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج + پخش آنلاین

پخش زنده بازی النصر و الخلیجدر چارچوب رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان از ساعت ۲۱:۳۰ امشب آغاز و از سایت آپارات و آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های النصر و الخلیج امشب _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز النصر و الخلیج

لیگ حرفه‌ای عربستان (الخلیج - النصر) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 748355

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • ببینید | بانیان فرقه بهائیت آغازگر کشف حجاب در ایران
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج + پخش آنلاین
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد